Saturday, December 16, 2023

The Question and Anwser No 98

ធម៍ទេសនាដេញដោលព្រះធម៍ ថ្ងៃអាទិត្យ ទី ១០ ខែធ្នូ ឆ្នាំ ២០២៣
The Question and Anwser with GSD, Gurinder Singh Dhillon -- Gurinder Singh Dhillon, also known as Baba Ji -- 2022 Radha Saomi Satsang Beas

Radha Saomi Babaji so much time has passed sine my initiation, But i have't been able to build relationship with you . You dont'' need to build relationship . The Lord had to build it ! What can we do ? So don't think like that.Don't analyze . We just need to make ourselves worthy of Him, so that we may became receptive. Okay. Unless He give use love , we will not become of worthy of that love . Babaji I want to take hold of my arm inside you so that i can build relationship with you . As i said we have to keep our vessel clean . Does any one put anythings into dirty vessel? No if our vessel has clean He will leave nothing lacking. The Giver continues to give , but the receipients grow weary of receiving, the throughouths the age , we' ve only consumed " Ever sine the start of Creation. He has been giving . Let 's at least became recceitive, let's at least appreciative . Okay Babaja Radha Soami.

Start @ 0:00 សំណួរចម្លើយទី ១
ខ្ញុំ កូណា បានបួសអស់រយៈពេលច្រើនឆ្នាំ តែនៅមិនទាន់អាចមានការកសាងទំនាក់ទំនងជាមួយព្រះគ្រូសោះ។ ញោម ញោម មិនចាំបាច់កសាងទំនាក់ទំនងអ្វីទេ។ ទេវតាជាអ្នកកសាងទំនាក់ទំំនងនេះឡើង! អីចឹងខ្ញុំកូណា ត្រូវធ្វើម៉េចទៅ ? ញោម កុំគិតបែបហ្នឹង ញោមកុំមានការវិភាគរឿងហ្នឹង។ យើង គ្រាន់តែត្រូវការធ្វើខ្លួនឯងឲ្យបាន សក្តិសម/ស្អាតបាត worthy សម្រាប់ទេវតា នោះ វាជាការស្រេច។ ធ្វើបែបហ្នឹង យើងក្លាយជា ចាំអ្នកទទួលបុណ្យ។ បាទ ព្រះគ្រូ ខ្ញុំយល់ហើយ។ វាទាល់តែ ទេវតា ទ្រង់ ប្រទាន សេចក្តីស្រលាញ់ដល់យើងដែរ បើមិនអីចឹងទេ យើងមិនអាចក្លាយជា មនុស្សសក្តិសម ជាមនុស្សស្អាតបាត សម្រាប់សេចក្តីស្រលាញ់នោះទេ។ ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណា ពេលនេះ ចង់សុំព្រះគ្រូ ទាយយកដៃខ្ញុំកូណា ទៅដាក់ក្នុងព្រះកាយព្រះគ្រូ ធ្វើបែបនេះ គឺថា ខ្ញុំកូណា អាចកសាងទំនាក់ទនងជាមួយព្រះគ្រូបាន ។ ញោម ដូច ដែលអាត្មាភាព ទូលអម្បាញមិញស្រាប់ យើងត្រូវតែ លាងសម្អាតកប៉ាល់ ឲ្យស្អាតបាត សិន គេគ្មានអ្នកណាម្នាក់គេយកអីវា់ន់ទៅដាក់ក្នុងកប៉ាល់ដែលមិនស្អាតទេ? មែនទេ ? គឺគ្មានទេ បើសិនជា កប៉ាល់ញោមស្អាតបាត នោះទេវតា ទ្រង់នឹងដាក់អីវ៉ាន់ ហើយ ឥវាន់ក៍មិនមិនចូលទឹក មិនជ្រាបទឹកដែរ  តែ ចំពោះ អ្នកចាំទទួលបុណ្យ ពួកគាត់ មានអារម្មណ៍ថានឿយហត់ខ្លាំងឡើងៗ weary ពួកគាត់បាន ចំណាយពេលរាប់ជាតិ ពួកយើង ស៊ីពេលអស់ច្រើនណាស់ ។ តាំងពីមានការកកើតសត្វលោកមក គឺទេវតា ទ្រង់បានប្រទានជារហូតតមក តែយើងមិនបានទទួល បើ ​ដូច្នេះ ចូរធ្វើខ្លួនឲ្យបាន ល្អ ឲ្យក្លាយជាអ្នកចាំទទួលបុណ្យ ចូរធ្វើខ្លួនឲ្យ សក្តិសម/ស្អាតបាត worthy សម្រាប់ទទួលបុណ្យ។ កូណា ព្រះគ្រូ  សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូ បាបាជី ។

Is there any concept of contentment in this human life that's what we are seeking better the basic idea is seeking contentment the only problem is that we are going the wrong way in seeking that sometimes somebody some people think that they will get it by money by positions by relationships actually we are seeking peace of mind and happiness now if you alo happy How do we achieve that state i mean it's a long way still by not being beggars you know we are always asking always wanting always asking on one side we say the lord has created a destiny okay has he made a mistake did he forget to give you something which you feel he should have given you so then shouldn't we sort of be happy with what he's given us so if you are happy you appreciate automatically there'll be contentment if we are grateful for everything that he does where does the problem come in we have so many desires better so many desires this mind has made it it's become like a bottomless web the more you give it the more it wants at some stage we have to say enough. Okay i'm going to appreciate what he's given and if we just appreciate what he's given us now you'll never feel the need for anything because he's given us so much you know family if the child is always crying always desiring always wanting versus the child who's happy with what you give him it's not you you're going to give each one more or less but the one who appreciates you give him a head one who doesn't appreciate you hold back that he may not destroy what he's getting so it's like if we every morning if we are grateful for what you have given us so that's a good start in everything every aspect of life you know uh life should be presented in a manner where we show our gratefulness in everything that happens។

Start @ 1:14 សំណួរចម្លើយទី ២
តើ យើងមានទស្សនះ ជាគំីនិតបែបណាខ្លះ ទាក់ទងនឹងន័យថា " ការពេញចិត្ត contentment? នេះទេ ក្នុងឆាកជីវិតរបស់មនុស្សយើង? ញោម អ្វី ដែលយើងគួររក ដែលវាជាប្រសើរជាង គឺគួរតែរក នូវអ្វីជាមូលដ្ឋានគ្រឹះនៃការពេញចិត្តនេះ។ បញ្ហាដែលយើងជួបប្រទះ គឺ មានតែ ១ គត់ នោះ គឺការស្វែងរកខុសកន្លែង ដោយជួលកាល យើងទៅរកការពេញចិត្តនៅកន្លែងអ្នកផ្សេង អ្នកខ្លះ គេគិតថាឲ្យតែមានលុយ អ្នកខ្លះគិតថា ឲ្យតែមានថានៈ មាន តួរនាទី ខ្លះគិតថា ឲ្យតែមានទំនាក់ទំនងគ្នាគ្នា ។ យើងទាំងអស់គ្នា គឺកំពុងតែស្វែងរកសន្តិភាពផ្លូវចិត្តផង និង ដើម្បឲ្យ បានសប្បាយក្នុងចិត្តផង ហ់ើយឥលូវនេះ ញោម រីករាយក្នុងចិត្ត យើងមកដល់កម្រិតសប្បាយក្នុងចិត្តបែបនេះ តាមបែបណាទៅ? យើង សុំពរ សុំបុណ្យយូរហើយ តែយើងនូវតែជាអ្នកសុំទានដដែល ញោមដឹងទេ គឺយើងសុំជានិច្ច សុំរហូត ម្តង់ចង់បាននេះ ម្តងចង់បាននោះ ហើយយើងក៍និយាយដែរថា ទេវតា គឺទ្រង់ជាអ្នកបង្កើត វាសនា នេះឡើងមក ។ ជាការពិតហើយ តែសួរថា តើនេះជាកំហុសទេវតាដែរទេ បើសិនជាទេវតាភ្លេច ទ្រង់់មិនបានប្រទានអ្វីមួយឲ្យយើង ? គ្រាដែលយើងសង្ឃឹមថា នឹងបាន ហើយដេកពេញចិត្ត ដេកអរ ដេកសង្ឃឹមថាបាន បែរជាមិនបានទៅវិញ  ដូច្នេះ បើសិនជាយើងរីករាយ  យើងមានអំណរ នោះជាស្វ័យប្រវត្តិ វាក្លាយជាការពេញចិត្ត ។ បើ ពេលណាយើងចងបានរបស់របរថ្មីៗ របស់ប្លែកៗច្រើន ហើយយើងទទួលបានពិតមែន តែ ចិត្ត វាជម្រុញឲ្យយើង​ចង់បានរបស់ល្អៗជាងហ្នឹងទៀត ពេលនោះ វាដូចជា កែវ ដែលគ្មាន បាតអីចឹងដែរ គឺកាន់តែចាក់ទឹកចូល កាន់តែ​ត្រូវការទឹកថែមទៀត  ដូច្នេះ នៅពេលខ្លះ យើងត្រូវតែនិយាយថា " វាគ្រប់គ្រាន់"  អូខេ ខ្ញុំអរណាស់ ​ដែល ទេវតាទ្រង់ ប្រទានឲ្យមកខ្ញុំ បើសិនជាយើង មានអំណរបែបនេះ Appreciate មានការដឹងគុណ បែបនេះ យើងលែងមានគំនិត គិតថាចង់បានអ្វីបន្ថែមទៀត ដោយសារតែទេវតា ទ្រង់ប្រទានឲ្យយើងច្រើនហើយ ។ ញោមដឹងទេ ក្នុងគ្រួសារមួយ កាលណា ក្មេងវាយំ គឺវាមានបំណង ចង់បានអ្វីម្យ៉ាង  បើវាកាន់់ស្រែកយំ គឺវាកាន់តែចង់បាន បើក្មេងនោះវាសប្បាយចិត្ត ជាមួយអ្វីដេលយើងឲ្យទៅវា គឺមិនមែនដោយសារយើង ម្តងហុចឲ្យនេះ ម្តងហុចនោះ ឲ្យវាទេ ឬ ឲ្យវាតិច ឲ្យវាច្រើនទេ ដូច្នេះ អ្នកណា ដែលគេ ​អរគុណ ដែលគេដឹងគុណ គេមិនបំផ្លាញទឹកចិត្តអ្នកផ្តល់ទានឲ្យទៅគេឡើយ តែ បើសិនគេមិនដឹងគុណ មិនអរគុណទេ គឺគេនឹង ងាកបែរ មកបំផ្លាញអ្នកវិញ។ រឿងនេះ វាដូចជា​រាល់ព្រឹកអីចឹងដែរ បើកាលណាយើងមាន អំណរ នូវអ្វីៗ ដែលយើងទទួលបានកន្លងមក ដូច្នេះ អ្វីៗផ្សេងទៀតក៍វានឹងមានលំនាំ រីករាយ សប្បាយចិត្ត រាល់ៗថ្ងៃ ពេញមួយឆាកជីវិតអីចឹងដែរ ។
 
Another question is does astrology play any role in our lives?  But i won't dismiss any anything it is a it's a very fine sceince so i won't dismiss any of these things i won't say this is there and this is not there everything has its particular place but it is such a fine science it's such a fine science the million of a second also. if it goes like this now everything changes so there are very few people who can actually you know give that kind of interpretation of that better they just generalize and when you start generalizing on certain things then it really doesn't make sense

Start @ 3:41 សំណួរចម្លើយទី ៣
ខ្ញុំកូណា មានសំណួរផ្សេងមួយទៀត ឆ្ងល់ថា តើតារាសាស្រ្ត អាចដើរតួរសំខាន់ក្នុងឆាកជិវិតមនុស្សដែរទេ។ តែ អាត្មាមិនចង់ប្រឆាំង ឬរារាំងជាមួយអ្វីទាំងអស់ នោះជាវិទ្យាសាស្រ្តល្អណាស់ តែអាត្មាមិនចង់ប្រកែកប្រណាំង រឿងទាំងនេះទេ អត្មាចង់ថា នៅទីនេះ និយាយរឿងធម៍អារ្យ  នៅទីនេះ មិនមែននិយាយគ្រប់រឿងនោះទេ ជាពិសេសនៅទីនេះតែម្តង តែនោះ ពិតជាវិទ្យាសាស្រ្តល្អ តារាសាស្រ្តនៅចម្ងាយរាប់លានឆ្នាំពន្លឺ គេអាចទៅដល់ ដែល​សព្វថ្ងៃនេះ អ្វីៗមានការផ្លាស់ប្តូរទាំងអស់  ដូច្នេះ មានមនុស្សតិចតួចណាស់ ដែលអាចដឹងរឿងនេះ អាចបកស្រាយរឿងនេះ បានច្បាស់លាស់ល្អ ជាជាងការយល់ដឹងព្រាវៗ លំៗ ដល់់ពេលបកស្រាយទៅ វាក្លាយជារឿងអត់ន័យខ្លឹមសារទៅវិញ។ 

Rather swami babaji to what extent as a parent i am responsible if my kid very younger kid eats any cakes that contains egg or any non vegetarian food. I mean basically you can just explain to the children you can't live their life for them okay so we just try and create the right foundation for them yeah we try to bring them up in a happy and positive atmosphere but to say that you can take the action for them you can't. So he must understand if he understands he will live it but if you are going to force him to do it till you are around he will listen afterwards he will react no no.  

I mean the kid is like two years three years where he goes nursery and he doesn't really understand this is not the best you tell you tell the nursery in charge that i'm a vegetarian please don't feed him and to what extent any birthdays of saints and festivals have in influence if you don't live their teachings and i have fireworks on the saints birthday it's meaningless it's one big exercise in futility if you really believe in somebody live his teachings we don't have to celebrate the physical we have to celebrate what they stood for. i mean it's like the child saying i love you but doesn't listen to you you say what sort of love is this live their teachings that's more important what did they stand for live that that is the important thing every day should be a birthday every day should be a happy day why on a particular day which means the other days you should be sad then why why do you need a reason to give your child a gift you should give him a gift whenever you feel like why only on a particular day this is all commercialization you know i'm surprised whether there are any days left this is father's day this is mother's day this is this day they want you to buy cards they want you to you know go around celebrating because commercialization

Start @ 4:34 សំណួរចម្លើយទី ៤
ខ្ញុំកូណា សូមក្រាបថ្វាយបង្គំព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណា ចង់និយាយយោងភ្ជាប់រឿង ក្នុងនាមជាឪពុក ជាម្តាយ ខ្ញុំមានការទួលខុសត្រូវលើកូនៗ បើសិនកូនៗនោះវានៅតូចពេក វាចង់ញំាំនំ ដែលជានំ មានលាយ ពង ឬ ជាអាហារណា ដែលមិនមែនជាអាហារបួស តើត្រូវធ្វើម៉េច? ញោម អាច រៀបចំដូចជា ការចាក់គ្រឹះ ពីដំបូងទី ដោយពន្យល់កូនៗថា កូនៗ មិនគួរនិង មិនត្រូវរស់នៅ ឬ ញាំ របស់ណា ដែលមានជីវិត គេទេ និយាយដោយស្រួល គឺយើងព្យាយាមពន្យល់ និង​បង្កើតនូវបរិយាកាសល្អ ឲ្យកូនៗយល់ព្រម តាម គឺ ជាការព្យាយាមណែនាំ ទាញកូនៗ ឲ្យដើរតាមយើង ដោយក្តី រីករាយ ដោយឲ្យពួកគេ មានការយល់ច្បាស់លាស់ នោះកូនៗ នឹងរស់នៅដូចយើងជាឪពុកម្តាយ បើសិនជាយើងចាប់បង្ខំ គឺចាប់បង្ខំកូនៗ នោះ​វា នឹងតាមដែរ បើសិនមានឪពុកម្តាយនៅក្បែរៗហ្នឹង តែបើគ្មានទេ ពួកគេនឹងញាំអាហារមិនបួសឡើងវិញ ។ 

ក្មេងអាយុត្រឹមតែ ២ ឬ ៣ ​ឆ្នាំ គឺជាវ័យ ក្មេងណាស់ ប្រៀបដូចជា កូនឈើតូចៗមួយដែរ គឺពួកគេមិនយល់អ្វីទាំងអស់ ដូច្នេះ មិនមែនជាការល្អទេ ដែលយើងព្យាយាមពន្យលពួកគេថា ប៉ាម៉ាក់ គឺជា អ្នកបួស​គឺ យើងកុំដាកអាហារមាន សាច់ ឲ្យកូនៗ ញំា ជាពិសេសគឺ យកថ្ងៃខួបកំណើតព្រះ ឬ ថ្ងៃបុណ្យទានផ្សេងៗ ដោយសារថា ថ្ងៃទាំងអស់នេះ មានឥទ្ធិពលខ្លាំងលើកូនៗ បើកូនៗជឿតាមលោកតា នោះ ម៉ាក់មានទិញ កាំជ្រួច សម្រាប់ដុត កូនៗ ត្រូវ ញាំ តាមដែលលោកតាប្រាប់ បើកូនៗ មិន ញាំ តាមលោកតាប្រាប់ទេ ម៉ាក់ មិនធ្វើខួបកំណើតឲ្យទេ។ អាត្មាភាព ចង់សំដៅថា ដូចជាកូនៗ ពួកវានិយាយថា ពួកពួកវា ស្រលាញ់ ម៉ាក់ណាស់ តែវាមិនស្តាប់តាម ម៉ាក់ទេ ដូច្នេះ យើងត្រូវតែរៀនរកវិធីណា ធ្វើដូច ជាគេធ្វើទីផ្សារ សម្រាក់លក់ផលិតផល អីចឹងដែរ គឺត្រូវរកមើលថ្ងៃណា ជាថ្ងៃសំខាន់ ជាថ្ងៃពិសេស គឺយើងរៀបចំថ្ងៃពិសេសរាល់ថ្ងៃៗ គឺធ្វើជាអំណោយរាល់ៗថ្ងៃឲ្យកូនៗ ដើម្បីឲ្យកូនៗ ញំាំ តាមអ្វីដែលម្តាយឪពុកចង់បាន គឺជាការធ្វើឲ្យកូនៗ មានការភ្ញាក់ផ្អើល ដូចជាគេថា ថ្ងៃនេះ គឺទិវាបុណ្យឪពុក ថ្ងៃស្អែកគឺជាទិវាបុណ្យម្តាយ គឺក្នុង គោលបំណងគេ ចង់ឲ្យយើង ទិញឥវ៉ាន់គេ គឺទិញហើយទិញទៀតៗជារហូត។

Rather swamiji babaji thank you for this opportunity to ask your question my question is god made man top of the creation when we lead this body will we lose our identity and our minds and become bowl of energy .Better today because we are limited we see ourselves by means of the body but body is not the reality reality is the soul body is just a covering now if i wear good clothes doesn't mean i'm rich i wear torn clothes doesn't mean i'm poor that's just a covering the reality is something different so similarly this body is just a covering so once we die dust to dust either it's consigned to the grave or to the fire body finishes . Today your identity is enjoined with the body in the spiritual realm you have to access the soul that is your reality not the body all these things will be left behind so that is why we say self-realization ,self-realization means who am i ? am i the body,  am i just the mind,  what am i that's what we are trying to understand Wwestern mystics said i think therefore i am where does the thinking come from the mind so is my identity based on the mind mind is something which gets very easily influenced and those influences are good and bad but the soul is not good and bad better soul is part and parcel particle of the lord it's like one Sun and we are raised of light of that Sun so is that what we're going to become if that's if you get a good person at a lower at a lower level of consciousness we see ourselves as distinct but as you take the consciousness upward comes the realization there is only one .This ray of light is just a projection. the Sun can exist without that ray but can not the ray exist without the sun .We are drops of that ocean and that's what we need to recognize you have to recognize who you are so our soul will be happy not in here but in heaven definitely today this is soul is subservient to the mind then you have the covering of the body on top of it then you'll be free , once you shake off the shackles of the mind and the body then you are free that's what we are seeking freedom.

Start @ 6:54 សំណួរចម្លើយទី ៥
សូមក្រាបថ្វាយបង្គំ ព្រះគ្រូមហារាជ ដែលផ្តល់ឪកាសមួយនេះសម្រាប់ខ្ញុំកូណា បានសួរសំណូរ  ជាសំណួរនៃខ្ញូំកូណា គឺថា ​ព្រះ ឬទេវតា ជាអង្គ ដែលបង្កើតមនុស្សលោកមក កំណត់ថាជា សត្វលោក ដែលមានឋានៈខ្ពស់ជាងគេបង្អស់ នៅពេលយើងមានរូបកាយជាមនុស្សនេះ យើងបាត់បង់អត្តសញ្ញាណខ្លួនឯង ចំណែកឯ ចិត្ត វាបែរជាមាន កម្លាំងខ្លាំងក្លា​ ដ៍ មហិមារ រឿងនេះ កើតឡើងដោយសារតែ ចំណុចខ្សោយរបស់យើង ដែលមើលឃើញ រូប​កាយ ខណះដែល រូបកាយ នេះគឺវា មិនពិតទេ មិនសច្ចៈទេ អ្វីដែលជាសច្ចៈ អ្វីដែលជារបស់ពិត គឺព្រលឹងនៃរូបកាយ គឺដោយសារ មានគម្របធ្វើជារបាំង អីចឹង ដូចជាថា បើសិនជា អាត្មាភាព ស្លៀកពាក់ខោអាវល្អៗ នេះមិនមែន​មាន​ន័យថា អាត្មាភាពជាអ្នកមានទេ ហើយបើសិនជា អាត្មាស្លៀកពាក់ រហែក តោកយ៉ាក ក៍មិនមែនមានន័យថា អាត្មាភាពក្រដែរ ព្រោះនេះជាគ្រាន់តែជា គម្របគ្របខាងក្រៅ​ អ្វីដែលជា របស់ពិត គឺវាខុសពីហ្នឹង ដូច្នេះ ស្រដៀងគ្នានេះដែរ រូបកាយ គឺគ្រាន់តែជា សំបក  ដូច្នេះ ពេលណាយើងស្លាប់ទៅ វាក្លាយទៅជា ផេះ មិនថា សពយើងត្រូវគេដុត ឬ សពយើងត្រូវគេ បញ្ចុះក្នុងដី គឺ រូបកាយ រលាយបាត់អស់។ សព្វថ្ងៃនេះ អត្តសញ្ញាណជាមនុស្ស គឺយើងរីករាយនៅជាមួយ រូបកាយ នៅក្នុងឋានព្រះធម៍ ដែល ញាតិញោមត្រូវតែទៅឲ្យដល់ឯ ឋានព្រលឹង ដែលនោះជារបស់ ពិត រូបកាយ មិនមែនជារបស់ ពិតឡើយ ។ រូបកាយ វានឹងរលាយបាត់អស់ ពេលណាយើងស្លាប់ ដូច្នេះ បានជាទាមទារឲ្យមានការទទួលស្គាល់់អំពី ខ្លួនឯង (self-realization ) ការស្គាល់ខ្លួនឯង គឺមានន័យថា ស្គាល់ខ្ញុំជានណា? ខ្ញុំគឺជារូបកាយ  ខ្ញុំគឺជា ចិត្ត ធ្វើបែបនេះ ដើម្បីយើងយល់ដឹងពីខ្លួនឯង ។ ដូចជា ព្រះសង្ឃនៅអឺរ៉ុប ទូលថា ចិត្តមកពីកន្លែងណា គឺអាត្មាអញ មកពីកន្លែងហ្នឹង។ ដូច្នេះ អត្តសញ្ញាណរបស់ខ្ញុំ គឺជា ចិត្ត ហើយ ចិត្តគឺជាងាយរកឥទ្ធិពលពីអ្វីៗសព្វបែបយ៉ាង ឥទ្ធិពលមានទាំងល្អ មានទាំងអាក្រក់ តែ ព្រលឹងមិនមែនជាធាតុល្អ ឬ អាក្រក់ឡើយ ព្រលឹងគឺជា គឺជាផ្កាភ្លើង ព្រះអគ្គី ភ្លើងទេវតា ប្រៀបដូចជា ព្រះអាទិត្យ គឺពេលណាព្រះអាទិត្យរះឡើងមក គឺមានសត្វលោក ។ បើសិនយើងមើលទៅមនុស្សនៅថ្នាក់ក្រោមៗ ថ្នាក់ទាបៗ យើងឃើញដូចជា យើងនៅខ្ពស់ជាងគេ មានញាណជាងគេ តែបើយើង មើលទៅផ្នែកខាងលើវិញ យើងឃើញមានតែ ១ នោះគឺ ទេវតា ឬ ព្រះ ឯ ពន្លឺដែលជះចេញមក គឺជា ពន្លឺ ព្រះអាទិត្យ ។ ព្រះអាទិត្យអាច មានវត្តមាន បាន ទោះបីជាគ្មាន កាំរស្មី តែកាំរស្មីព្រះអាទិត្យ មិនអាចកើតមានទេ បើគ្មានព្រះអាទិត្យ។ យើងទាំងអស់គ្នាជាដំណក់ទឹកនៃ ព្រះគង្គារ/មហាសាគរ ដែលយើងត្រូវតែដឹងខ្លួនឯងថាជាដំណាក់ទឹក ត្រូវតែដឹងថាខ្លួនឯងជានណា ? 
ព្រះគ្រូ បើអីចឹង ដូច្នេះ គឺព្រលឹងយើង មិនរីករាយទេនៅទីនេះ គឺរីករាយទាល់តែទៅដល់ឋានសួរគ៍ ?  ញោមស្រី  តែជាក់ស្តែងណាស វេលានេះ ព្រលឹងយើងក្លាយជាអ្នកបំរើនៃ ចិត្ត ដូច្នេះ ត្រូវយកគំរបគ្រប់ពីលើរូបកាយនេះចេញ នោះព្រលឹងនឹងមានសេរីភាព រួចរំដោះ ពេលណាយើង យករនាំង ជាចិត្តនេះចេញអស់ ពេលនោះ រូបកាយបានរួចរំដោះ នោះជាដំណាក់មួយដែលយើងស្វែងរក គឺជាសេរីភាពដែលយើងរកកន្លងមក។

Take care of us class you are The master architect to help us to uh pay off our karmic debt how okay i am i am the master architect for us you are everything how can we align our actions plans and thoughts to pay off our karma.  How can we do tirapanamita again .Better reflect it in whatever you do in life if we reflect that goal then we will be walking towards that but the problem is we don't that's why life has become a contradiction we say one thing and we do another thing if i say i'm hungry then whatever steps i take should take me towards the food but if they're taking me away from the food then hunger is only a concept for me so i have to synchronize my thoughts with my actions today are my thoughts synchronized with my actions i think a lot of things i should be good i should be humble i should do this i should do that but when it comes to action i do something totally contrary that is why there's confusion 

Start @ 10:04 សំណួរចម្លើយទី ៦
ព្រះគ្រូ សូមព្រះគ្រូជួយកូនចៅផង ព្រះគ្រូគឺជាស្ថាបត្យករ architect ដែលអាចគូសវាស អាចជួយពួកយើងលាងជម្រះបំណុលកម្មា ចោលឲ្យអស់ ត្រូវធ្វើបែបម៉េចទៅព្រះគ្រ? អូខេ អាត្មាភាព ក្លាយជា ស្ថាបត្យករ?  កូណា  ព្រះគ្រូ ព្រះគ្រូ គឺជា ស្ថាបត្យករសម្រាប់ពួកយើងខ្ញុំ ដោយសារតែព្រះគ្រូ ចេះដឹងគ្រប់រឿងរ៉ាវ អាចជួយរៀបចំជា ផែនការល្អ ជាគំនិតល្អៗ ដើម្បីជម្រះបំណុលកម្ម ។ តើ ពួកខ្ញុំកូណាធ្វើម៉េចអាចកសាងទីក្រុង បុរាណ Tirumala Tirupati ឡើងវិញម្តងទៀត។ ញោមជាការប្រសើរណាស់ ដែលញោមងាកក្រោយគិតឡើងវីញ ឆ្លុះបញ្ចាំងឡើងវិញ ថាញោម បានប្រព្រឹត្តិអ្វីជាកម្មខ្លះ ក្នុងឆាកជីវិតញោម ។ បើសិនជា យើង ឆ្លុះបញ្ជាំងនូវ គោលបំណងនៃជីវិត ដូច្នេះ យើងនឹងដើរតាមផ្លូវ សំដៅទៅ គោលបំណងនោះ តែអ្វីដែលជា បញ្ហាគឺយើងមិនបានងាកបែរ ឆ្លុះបញ្ជាំងពីគោលបំណងនៃជីវិត ដូច្នេះបានជា ឆាកជីវិតយើងមានការ ប្រទាំងប្រទើស គឺយើងនាំគ្នានិយាយផ្សេង តែនាំគ្នាប្រព្រឹត្តិផ្សឹង បើសិនជាអត្មាភាពទូលថា អាត្មាឃ្លានបាយ ឃ្លានចង្វាន់ ដូច្នេះ ជំហានត្រូវធ្វើវាគួរតែ រកម្ហូបអាហារ តែពួកគេបែរជានាំគ្នានាំអាត្មាទៅទីកន្លែងណាផ្សេងឆ្ងាយពី អាហារ ឆ្ងាយពីចង្ហាន់ ។ ដូច្នេះ អាហារគឺជា តម្រូវការតែមួយគត់របស់អាត្មា បើដូច្នេះ អាត្មាត្រូវតែដោះស្រាយដោយប្រព្រឹត្តិជាសកម្មភាពណា ដើម្បីបានអាហារ ឬ ចង្ហាន់ គឺថា​អាត្មាភាពអាចគិតថា នឹងធ្វើនេះ អាចគិតថានឹងធ្វើបែបនោះ អាចជាអំពើរល្អ អាជាអំពើរដ័ប្រពៃ ប្រសើរណាស់ តែដល់ពេល ប្រព្រឹត្តិជាក់ស្តែងផ្ទាល់ គឺខុសគ្នាផ្ទយស្រឡះទៅវិញ ។ ចំណុច ហ្នឹង បានជាមានការភ័ន្តច្រឡំ ។

Like um Huzu maharaji says if you can take what comes to you through Him . Then whatever it is becomes divine in itself,  shame becomes honor, bitterness becomes sweet, and gross darkness becomes clear light, would you please explain in simple terms what does this mean? . It means if you surrender then it is his responsibility you know it's like a business the business is not doing well it has accumulated losses somebody else comes who's cash rich it takes over that business then it becomes their responsibility now but if the businessman refuses to sell then he has to face the banks and he has to face everybody. So similarly in life if we surrender to him then he takes our responsibility , but if we are still caught up in my and mine then we have to bathe about it and referring to the first part if you can take what comes to you through him um appreciation i appreciate what he gives you we don't appreciate it so he gives us everything pain and pleasure, happiness ,sorrows and you know we say he gives it to us but that is all dependent upon our karmas, actually we say the lord has created our destiny but we've created our own destiny your destiny is the sum total of your karmas so you have sown the seed of pain and happiness yourself what is karma action reaction consequence .So whatever action you took there was a reaction that's the consequence which you have to go through he's the master programmer he's made a program and in that programming action, reaction , whatever action you take that's the reaction and if someone hurts us without a reason and causes a financial loss doesn't mean that he's giving us that that result as --well Peter to the extent we can save ourselves we should save ourselves he's given us we make sense of discrimination we should use it to protect ourselves beyond a certain point it's not in our hands don't be obsessive make an effort and then leave it up to israel okay um i don't have any desire or any wish at all it's only a request abnt of which you're not being here you will give me your love and grace never say never never say never everything in life stems from a desire you had a question that's why you came here there was a desire to have that question answered that's a desire even the desire for a lord is a desire i desire for worldly things i don't have any call let's work towards that never say never so let's let's not even we are too limited to make such you know statements so never make a statement because we will never be able to live up to it better so we are trying to get rid of our desires we are trying actually what uh Christian tells arjuna in in the battle of mahabharata is nishkama karma where you take an action for the action itself rather than for the result so that's what we have to work.

Start @ 11:28 សំណួរចម្លើយទី ៧
 ដូចដែលព្រះគ្រូ មហារាជ លោកទូលស្រាប់ថា បើសិនជាយើងទទួលយកថា​អ្វីៗ បានមកដោយសារទេវតា ដូច្នេះ អ្វីៗទាំងនោះក្លាយជារបស់ទេវតា ។ ក្តីអាម៉ាស់ក្លាយជាកិត្តិយស ចត់ ក្លាយជាផ្អែម ងងឹតស្លុប ក្លាយជា ភ្លឺចែស ខ្ញុំកូណា សុំព្រះគ្រួ ជួបកស្រាយក្នុងន័យសាមញ្ញផងចុះ ។ ញោម នេះមានន័យសំដៅថា  ញោមថ្វាយខ្លួនបំរើព្រះឬ បំរើទេវតា​ ដូច្នេះ នោះជាការទទួលខុសត្រូវរបស់ទេវតាវិញ។ វាដូចជាការងាររកស៊ីទទួលទាន យើងតែងតែមានការខាតបង់ ជាបន្តបន្ទាប់ រហូត ស្រាប់តែមានអ្នកមានលុយម្នាក់ គាត់ចង់មក សេង ហាងឬ មុខរបររកស៊ីរបស់់យើង ដូច្នេះ បើសិនជាខាតបង់ គឺគាត់ជាអ្នកទទួលខុសត្រូវ តែ បើសិនជា អ្នកជំនួញនោះគាត់ប្រកែក គាត់មិនព្រម សេង ហាង នោះទេ ពេលនោះ ការបង់នានាគឺជាការទទួលខុសត្រូវរបស់ ម្ចាស់ដើមដដែល ។ ស្រដៀងគ្នានេះដែរ បើសិនជាយើងថ្វាយខ្លួនចំពោះទេវតា គឺទេវតា ជាអ្នកទទួលខុសត្រូវចំពោះយើង។ តែបើសិនជាយើងនូវតែ មានៈ គិតថា នេះជា របស់អញ របស់នៃខ្លួនខ្ញុំកូណាទេ ដូច្នេះ គឺយើងត្រូវតែលាងជម្រះ អ្វីៗដោយខ្លួនឯងផ្ទាល់។​  បើករណីដំបូងនេះ យើងព្រមទទួលថាអ្វីៗ គឺទេវតាប្រទានឲ្យ គឺអ្វីៗនោះជារបស់ទេវតា។ បើសិន​ថា​យើង មិន ទទួលស្គាល់ថា នេះជារបស់ទេវតាទេ យើងក៍មិនអរគុណទេវតា ឯទេវតាក៍នឹងប្រទានឲ្យយើងទាំង ការឈឺចាប់ ទាំងការសប្បាយរីករាយ និង ទាំងការទុក្ខសោក ។ យើងបាននិយាយហើយថា អ្វីៗគឺទេវតាប្រទានមកឲ្យ តែវាអាស្រ័យលើ កម្មាផ្ទាល់ របស់យើងទាំងអស់ហ្នឹង។ យើងបាននិយាយថា ទេវតា បង្កើតវាសនាឲ្យយើង តាមពិតទៅ យើងបង្កើតវាសនាដោយខ្លួនឯង ។ វាសនាយើង គឺជា ផលបូកសរុបនៃកម្មរបស់យើងទាំងអស់។ ដូច្នេះ យើងជាអ្នកសាបព្រួស នូវគ្រាប់ពូជ នៃការឈឺចាប់ រីករាយ ដោយខ្លួនឯង ដែលនេះ គឺជាកម្មា គឺជា ការប្រព្រឹត្តិ គឺជាការប្រតិកម្ម និងជា ផលនៃកម្ម ។  ដូចនេះ អ្វីដែលយើងប្រព្រឹត្តិ Action ទៅ​វាចេញជា ការតបត ហៅថា ប្រតិកម្ម reaction និង ផលនៃកម្ម Consequence មកវិញ ដែលផលកម្មទាងនេះ យើងត្រូវតែ ទូទាត់ឲ្យចប់។ ទេវតា គឺជាប្រធានកម្មវិធី ទ្រង់សរសេរកូដបង្កើតកម្មវិធី ដែលក្នុងកម្មវីធីនោះ មាន ការប្រព្រឹត្តិ និង ប្រតិកម្មតបវិញ អ្វីក័ដោយដែលយើងធ្វើអំពើទៅ ត្រូវទទួលរង ការតបតវិញ ។ បើសិនជានណាម្នាក់ ធ្វើឲ្យយើងមានការឈឹចាប់ ដោយគ្មានហេតុផល បើសិនជាមានអ្នកណាម្នាក់គេធ្វើឲ្យយើងមានការខាតបង់ លុយកាក់​  នេះមិនមែនមានន័យថា ទេវតាជាអ្នកប្រទានរឿងទាំងនោះទេឬ? 

មែន​ ញោម តាមសាច់រឿង យើងអាចជួយ សង្រ្គោះខ្លួនយើងបាន ទេវតាប្រទាន ពរ ឲ្យយើង ឲ្យយើងចេះគិតគូរ យើងអាចប្រើពរ ទាំងនេះ​ ដោះស្រាយបញ្ហាជុំវិញខ្លួន បើសិនជារឿងនោះវា ធំ ហួសពី សមត្ថភាពយើង គឺមិនវាមិនស្ថិតនៅក្នុងដៃយើងទេ អីចឹងកុំច្របូកច្របល់។ ព្រះគ្រូ អីចឹង ចូរប្រទានរឿងនោះ ឲ្យ ទៅព្រះអីស្រាអែល ? អឺ អាត្មាភាពអត់់មានក្តីប្រាថ្នា/ តណ្ហាអ្វីទេ Desire អ្វីដែលញោម លើកឡើង គឺមានលុះត្រាញោម មិនកំពុងស្ថិតនៅទីនេះ ។ សេចក្តីស្រលាញ់ និង មេត្តាករុណា គឺយើងមិនត្រូវនិយាយសោះឡើយ ។ ជីវិតសត្វលោកនេះ​កើតឡើងដោយសារតែ ក្តីប្រាថ្នា/តណ្ហា។ ញោមមានបញ្ហា មានសំណួរ ដូច្នេះបានជា ញោមមកដល់ទីនេះ គឺញោមមានក្តីប្រាថ្នា ចង់សួរសំណួរ ចង់បានចម្លើយ ទាំងនេះ គេហៅថា ក្តីប្រាថ្នា/តណ្ហា សូម្បីការប្រាថ្នាចង់ក្លាយជាទេវតា គឺជាក្តីប្រាថ្នាដែរ អាត្មាចង់បានន័យថា អាត្មាមិនទាមតារ អ្វីៗទាំងអស់ក្នុងលោកិយនេះទេ ។ អាត្មាមិនដែលទាមទារ មិនដែលនិយាយ ព្រោះយើងនៅមានកម្រិតទាបពេក ដើម្បីទាមទារ ប្រាថ្នារឿងហ្នឹង ដូច្នេះ ញោម មិនត្រូវប្រកាស ការទាមទារនោះទេ ដោយសារថាវាមិនអាចឲ្យស្ថានការណ៍ប្រសើរជាងហ្នឹង បែបនេះ បានជាថា កុំឲ្យមានបំណងប្រាថ្នាហ្នឹងអី ដូចដែល អ្នកកាន់សាសនាគ្រឹស្តិគេនិយាយ កុំទាមទារលទ្ធផលអី ការងារយើងធ្វើតែការងារយើងទៅ លទ្ធផលទុក ព្រះ ជាអ្នកសម្រេច។

Start @ 15:08 សំណួរចម្លើយទី ៨
Now please give me the strength to remain in your will and be with me all the time said whatever takes us towards god is good whatever takes us away from is bad um can you please expand on this is it as simple as this with our life's decisions.  That is the general thumb rule you know because nothing can stand still because we are in the ambit of time and time never stands still better so you'll either be going forward or you'll be going backward.
 
So if i'm going in whatever i do in life if i'm going to go away from my direction how do i achieve my goal better .So every in every action of ours every thought of ours we must reflect that goal we must work towards that objective .We have a long journey like we say no Confucius said that a journey of a thousand miles starts with the first step so every step that you take every penny makes a part every little thing matters so the sum total in the day every day we should reflect a little.  That what have i reflected today have i gone towards my objective have i just been working at cross purposes 

That unwavering faith and belief and surrender that God is guiding us through our life is sometimes so difficult to actually practice is something i i agree with you i mean to say that i have faith real faith means better that he points to the sun and says what a beautiful moon and without a thought you say what a beautiful moon but most of us would say oh he's gone crazy and what is he talking about so step by step better as the relationship is created as a bonding takes place then slowly slowly we will come to that stage. Faith doesn't come just by listening to satsang reading your scriptures or all that faith will come from experience better knowledge helps you to conceptualize those concepts have to be put into practice for you to realize the difference between the truth and illusion and once you start experiencing the truth that gives you the understanding then you get faith

ព្រះគ្រូ ខ្ញុំកូណាសុំព្រះគ្រូជួយផ្តល់ជាកម្លាំង ដើម្បីខ្ញុំកូណាអាចនៅជាមួយ ព្រះគ្រូ ហើយព្រះគ្រូគង់នៅជាមួយខ្ញុំកូណាគ្រប់ពេលវេលា និយាយរួមគឺនាំខ្ញូំកូណាឡើងទៅលើជួបជាមួយទេវតា ដើម្បីទេវតាជួយនាំឲ្យខ្ញំកូណាចេញពីរឿងអាក្រក់ៗ ។ សូមព្រះគ្រូ មេត្តាជួយបកស្រាយរឿងនេះឲ្យសាមញ្ញផងចុះ ។ ញោម រឿងនេះ គឺជាច្បាប់ធំ ជាសកល ដូចញោមបានដឹងស្រាប់ថា អ្វីៗមិន ឋិតថេរឡើយ ដោយសារយើងមាន មហ្ឆិតាចង់បាន ពេលវេលា គ្រាដែលពេលវេលានេះវាមិន ឋិតថេរ។ ពេលវេលាវាអាចនាំយើងទៅមុខ ឬ នាំយើងទៅខាងក្រោយ បើសិនជាក្នុងឆាកជីវិតអាត្មាភាព ជួយរឿងអ្វីមួយ ដែលនាំឆាកជីវិតអាត្មាភាព ទៅឆ្ងាយឃ្លាតពី ទិសដៅដែលចង់បាន បែបនេះ តើអាចឲ្យគោលដៅអាត្មាភាព សម្រេចជោគជ័យបានយ៉ាងម៉េច? ដូច្នេះ ដើម្បីឲ្យគោលដៅនៃឆាកជីវិតយើងទទួលបានជោគជ័យ យើងត្រូវតែ ឆ្លុះបញ្ជាំងជានិច្ចទាំងការគិតគូរ ទាំងការប្រព្រឹត្តិ គឺគ្រប់ៗជំហាន គឺដូចអ្វីដែល សុភាសិត គេថា ទោះជាការធ្វើដំណើរ រាប់ពាន់គីឡូមែត្រ ក៍ត្រូវតែចាប់ផ្តើមរាប់តាំងពី ជំហានទី ១ ទៅដែរ  បើដូចនេះ គ្រប់កិច្ចការ​ទោះជារឿងតូចមួយត្រូវតែគិតគូរឲ្យបានជាក់លាក់ ព្រោះរាល់ សកម្មភាព ការប្រព្រឹត្តិទាំងនោះ នឹងត្រូវបូកសរុបប្រចាំថ្ងៃ ។​ ត្រូវតែគិតថាថ្ងៃនេះបានធ្វើខ្លះ ស្អែកនឹងធ្វើអ្វីខ្លះ? តើស្របជាមួយនឹងគោលបំណងដែរឬទេ ? កោលបំណងខ្ញុំកូណា គឺជឿជាក់ ជ្រះថ្លាជាមួយទេវតាគ្មានងាករេ និង ថ្វាយខ្លួនបំរើទេវតា និងសូមទេវតាតាមជួយតម្រង់ផ្លូវ កិច្ចការណាពិបាកសូមឲ្យទៅជាស្រួល ។​ អាត្មាយលស្របរៀងនេះ  កាលណាយើងជឿជាក់ជ្រះថ្លាលើទេវតា អ្វីៗកាន់តែប្រសើរឡើង តែត្រូវធ្វើអ្វីដែលជាការពិត កុំនិយាយរបៀបមើលមេឃ មើលផ្កាយ មានគេខ្លះចោទថាយើងនិយាដូចឆ្កួត ដែលលើកឡើងពីមួយជំហានម្តងៗ ម៉េចមិននិយាយអំពី ការកើនឡើងនៃទំនាក់ទំនងជាមួយទេវតា ។ ការជឿជាក់លើទេវតាមិនមែនអាចកើតមានឡើងដោយគ្រាន់តែស្តាប់ធម៍ទេសនាសុទ្ធសាង ឬ អានសៀវភៅធម៍ ។​ការជឿជា់លើទេវតាអាចមានតែតាមរយៈមនុស្សដែលគេមានបទពិសោធន៍ គេជួយបកស្រាយបន្យល់ និង កែទ្រឹស្តិនោះទៅជាការអនុវត្តន៍ផ្ទាល់ ដើម្បីយើងឃើញភាពខុសគ្នារវាង ការបោកបញ្ឆោត ជាមួយនឹង ព្រះសច្ចៈ។ កាលណាយើងយល់់ដឹងអំពីព្រះសច្ចៈ ពេលនោះយើងក្លាយជាមនុស្សដែលមានជំនឿជឿជា​ក់លើទេវតា ។

 Even withour practical kind of experiences as well as with our spiritual seeing is believing brother property property i'm struggling to achieve peace of mind with meditation at the end of the day when i've been through the day i've talked to patients all day we're talking about the current situation and 
You're a doctor? chiropractor a chiropractor , then by by speaking with patients all the time we have to converse and build almost a relationship and just talking daily talk is about stress and anxiety what's next what's the stress stress is what you take you can as easily i mean you know somebody came to Bhuddha and started abusing him so buddha asked him a very simple question he said look man if you come with a present and i don't accept it what happened he said it stays with me that's it i mean you take it on you can talk to them if we talk to 110 people during the day but you don't necessarily take everybody's stress whether you're not doing justice to your work if you start taking the stress if the doctor gets affected by every patient he treats he's unfit to be a doctor he has to be sensitive to their needs but not so sensitive that he gets affected by what they are saying then he will never be able to treat them better if he wants to do justice if you want to do justice to your profession you know listen to them stand back only then with an unbiased mind can you be able to treat them i guess my question is when i try to switch off at the end of the day and sit it's almost become everything gets worse i feel even more stressed to sit in meditation you owe it to yourself to switch off if you don't switch off suppose you work the car 24 hours of the day what is going to happen it's going to break down i mean but we are only human beings here that's the machinery so but if you don't switch off don't take your problems with you leave them in your office take up a hobby listen to music do something that destresses you keep that balance in life.

Start @ 17:56 សំណួរចម្លើយទី ៩
ព្រះគ្រូ តាមបទពិសោធន៍របស់ខ្ញុំកូណា ​គឺ យើងជឿ បើសិនជាបានឃើញផ្ទាល់ភ្នែក។  ញោម និយាយរឿងព្រទ្យសម្បត្តិ ធ្វើឲ្យចិត្តយើងរំជើបរំជូលនៅពេលតាំងសមាធិ គឺចិត្តវាមិនស្ងប់ ដោយសារខ្ញុំកូណាជួបជាមួយស្ថានភាពអ្នកជំងឺរាល់ថ្ងៃ។ តើ ញោមជាគ្រូពេទ្យ? កូណាព្រះគ្រូ ខ្ញុំកូណាជា​អ្នកព្យាបាលរោគ។ ដោយសារតែបានជួប បាននិយាយជាមួយអ្នកជំងឺ រាល់ៗថ្ងៃ​ ពួកយើងកសាងទំនាក់ទំនងជាមួយគ្នា និង និយាយអំពី ភាពតានតឹង និង ការថប់បារម្ភ និយាយរឿង ពិបាកចិត្ត ៗ  ម៉េចបានជាខ្ញំកូណាពិបាកចិត្តខ្លាំងម្លេះ? ញោម ការពិបាកចិត្ត គឺអ្វីដែលញោមស្រី  យកមកស្រួលៗ មកដាក់ក្នុងខ្លួន ។ អាត្មាភាពលើករឿង មនុស្សម្នាក់ទៅជួបជាមួយ ព្រះពុទ្ធសមណគោត្តម រួចនិយាយមើលងាយលោក ពេលនោះ ព្រះពុទ្ធ​សួរសំនួរដ័សាមញ្ញបំផុត គឺសួរថា មើលញោម បើញោមមកជួបអាត្មា ដោយមាន ដង្វាយ ផង បើសិនជាអាត្មាភាពមិនទទួលទេ តើនឹងមានរឿងអ្វីកើតឡើង? បុរសនោះ តបថា ខ្ញុំកូណានៅជាមួយ ព្រះអង្គ។ អត្មាភាពចង់មានន័យថា ការពិបាកចិត្តគឺយើងយកវាមកទុកខ្លនឯង បើសិនជាយើងនិយាយ ទៅកាន់មនុស្សចំនួន ១១០ នាក់ក្នុងមួយថ្ងៃ តែយើងមិនខ្វល់រឿងពិបាកចិត្ត យើងមិនខ្វល់រឿងការកាត់សេចក្តីថាម៉េចៗ ព្រោះយើងជាគ្រូពេទ្យ។ បើក្នុងនាមជាគ្រូពេទ្យ រងការពិបាកចិត្តដោយសារតែអ្នកជម្ងឺនិយាយរឿងពិបាកចិត្ត អឺចឹងការងារគ្រូពេទ្យរបស់យើងមិនដំណើរការល្អ ឬ គ្មានវិជ្ជាជីវៈជាគ្រូពេទ្យ។ ជាគ្រូពេទ្យត្រូវតែឆាប់ដឹង Sensitive អ្វីជាតម្រូវការរបស់អ្នកជំងឺ តែមិនត្រូវ ឆាប់ទទួលអារម្មណ៍ពិបាកចិត្តដោយសារសំដីអ្នកជំងឺទេ ។ បើរវល់តែពិបាកចិត្ត ឬក៍ រវល់តែព្រួយចិត្ត នោះគ្រូពេទ្យព្យាបាលគេមិនបានល្អ ។ បើសិនជាគ្រូពេទ្យចង់កាត់ក្តី គួរតែកាត់ក្តីរឿង វិជ្ជាជីវជាគ្រូពេទ្យខ្លួនឯងវិញ យើងគ្រាន់តែស្តាប់អ្នកជំងឺ តែកុំឲ្យមា់នចិត្តលំអៀង អីចឹងគ្រូពេទ្យអាចព្យាបាលអ្នកជំងឺ​មានល្អ។ ព្រះគ្រូ បញ្ហារបស់ខ្ញុំកូណា គឺថា ជួបរឿងគេពិបាកចិត្ត​ ខ្ញុំកូណាខំបំពេញពេញមួយថ្ងៃ ដល់ពេលអង្គុយនឹកឃើញឡើងវិញ ពិបាកចិត្តលើសដើម ជាពិសេសពេលអង្គុយតាំងសមាធិ គឺលេចចេញរឿង ស្មុកស្មាញពិបាកចិត្ត។  ញោមស្រី គឺ ញោមស្រីជាអ្នក ត្រូវ បិទ រឿងស្មុកស្មាញ ពិបាកចិត្តដោយខ្លួនឯង បើសិនជាញោម មិនបិទទេ គឺវាដូចជា រថយន្តបើកបរ ២៤ ម៉ោង សួរថាវាមានរឿងអ្វីកើតឡើង ? ប្រាកដណាស់ គឺរថយន្តនោះនឹងខូច។ នេះ រថយន្តផង ចុះបើដូចញោមជា មនុស្សលោក មិនមែនជាគ្រឿងម៉ាស៊ីនដូច ឡាន ហើយមិនព្រមបិទបញ្ហា ខ្លះៗ  មិនព្រមសុំច្បាប់សំរាកខ្លះ ចេញទៅដើរសំរាកឆ្ងាយពី ការិយាល័យ ទៅដើរលេង កំសាន្ត ទៅស្តាប់ចម្រៀង ដើម្បី កាតបន្ថយស្រ្តែត (ការពិបាកចិត្ត) ។ ញោម ចូររក្សាលំនឹង ឬ តុល្យភាព ក្នុងជីវិត។ 

Hey Bapaji thank you for giving me the courage to come and speak to you and my question is we always have expectations from others that we need a good job we have to get good grades we need to get married and i think marriage right now is probably the main topic for me um i know that we can never always live up to those expectations and never please everyone but how do we not let it take a toll on our mental health because you constantly start overthinking things៕  Beter can you fulfill anybody's expectation of you no then how do you expect them to fulfill your expectations but sometimes they will sometimes they won't we're all a few people sitting here if everybody's expectations are fulfilled that'd be cures some people will say we want to stay here some people say no we have to go back some people say we should have dinner and go some people say no we'll get late. It doesn't work like that can it work like that yeah so bitter we have to learn to accept,  in a limited manner yes we can make certain choices but beyond that it's not in our hands,  effort is in our hands the result is not in our hands expectations we'll have i have expectations of you that you guys will do meditation even that's an expectation

Start @ 20:23 សំណួរចម្លើយទី ១០
សូមក្រាបថ្វាយបង្គំ ព្រះគ្រូ បាបាជី សម្រាប់ ការអនុញ្ញាតិ និងលើកទឹកចិត្តឲ្យខ្ញុំកូណាបានមកដល់ទីនេះ បានសួរសំណូរ។ ខ្ញុំកូណា មានសំណូរថា មនុស្សយើងរាល់គ្នាតែងតែមានការរំពឹងទុក ចង់់បាន អ្វីៗពីអ្នកផ្សេងៗ ដូចជាយើងត្រូវការនូវ ការងារល្អ ត្រូវការបុណ្យសក្តិល្អ យើងត្រូវការរៀបការប្តីប្រពន្ធ  ខ្ញុំកូណា ពេលនេះ យល់ថា ការរៀបការ គឺជាប្រធានបទសំខាន់លើសគេសម្រាប់ខ្ញុំកូណា ។ តែខ្ញុំកូណាដឹងថា យើងមិនអាចបានរបស់ដែលយើងរំពឹងទុកចង់បានទាំងអស់នោះទេ យើងក៍មិនដែលទៅសុំគេ គ្រប់ៗគ្នាដែរ តែសួរថា តើត្រូវធ្វើម៉េច ដើម្បីជឿសវាងកុំឲ្យមាន រោគចិត្ត ឬ ឆ្កួតចិត្ត ដោយសារតែយើងគិតចង់បានច្រើនពេកបែបនេះ ?។ ញោមស្រី តើយ់ើងគួរតែបំពេញចិត្តតាមការចង់បាន តាមការរំពឹងទុករបស់អ្នកដ៍ទៃជាជាងខ្លួនឯងបានទេ? មិនអាចទេ ព្រះគ្រូ  ចុះបើមិនអាចទេ ម៉េចយើងចង់ឲ្យគេបំពេញចិត្តតាមការរំពឹងទុកចង់់បានរបស់យើង? រឿងនេះ ជួលកាលអាច ជួលកាលមិនអាច។ យើងមានមនុស្សចំនួនតិចតួចកំពុងអង្គុយនៅទីនេះ បើសិនជាបំណងរបស់ពួកគេបានសម្រេច អីចឹង​មែន ដូច្នេះ ពួកគេនឹង មានបំណង មានការរំពឹងទុកថា ចង់ស្នាក់នៅទីនេះ ខ្លះថា មិនចង់ស្នាក់នៅទេ ខ្លះថាចង់ទៅរក អាហារពេលល្ងាចវិញ ខ្លះថា កម្មវិធីសុទ្ធសាង គួរតែនៅបន្តយូរជាងនេះ ដូច្នេះ វាអាចបែបនេះ អាចជាបែបនោះ យើងត្រូវតែហាត់រៀនទទួលយកគ្រប់ស្ថានភាព យើងអាចមានជំរើសខ្លះៗ តែជំរើសខ្លះៗ មិនស្ថិតក្នុងដៃ មិនស្ថិតក្នុងការសំរេចចិត្តរបស់យើងទេ លទ្ធផលនោះ មិនស្ថិតក្នុងដៃយើងទេ ។ យើងក៍មានការរំពឹងទុក គេក៍មានការរំពឹងទុក ដូច្នេះ យើងទាំងអស់គ្នារំពឹងថានឹងធ្វើការតាំងសមាធិ។ នេះជាការរំពឹងទុកមួយបែបដែរ ។

My question is i'm someone that's very uh sensitive , very emotional and i've always heard from you that one must leave a need a detached life um attachment isn't good.  You can't practice detachment with him okay it's not in your hands okay now definitely in life as we go forward um the people we will like people we will dislike and lots of things will take place better now in unlimited framework you know we are functioning in a very limited framework but through the meditative process when we are opening up our horizons and we are seeing things you know from a different point of view in totality you start understanding these relationships, the illusory nature, what is truth and that helps you to protect yourself to strengthen yourselves but to say that okay i've come to satsang and i should not be attached and from today on i'm not going to love my parents i'm not going to love how can you function without love, yeah but there has to be a limit to everything no it's only when you go to extremes then reactions take place yeah let's say the mother loves her child so much she won't let him go out of uh her eye and beyond the reach of her eyes what's going to happen at some stage the child is going to react he'll say i want my space i want to go and play yeah so within some certain parameters everything is going to be positive and nice, but in excess it becomes a murder and how do we stay in that parameter that's what we are trying to learn balance you want to ride a bicycle you must have a balance when you eat food you must have a balance child says i only want to play i don't want to study mother says there's a time to study there's a time to play balance .

 Um so having this nature of mind i get affected really quickly and it takes me a long while to let go, how can i strengthen experience of life better , experience teaches the young to be old and the old to be young these are not things that anybody can teach you and this this generation is not even willing to learn i mean the nearest relationship is to your parents are you willing to accept everything your parents say you are yeah wow that's a miracle when anybody says something is just a concept for us better you know reality is when you experience it for yourself yeah so even what i'm saying, you are conceptualizing that because you have some respect so you shake your head but that faith isn't there as yet, let that faith not be tested better once you've experienced once you've seen for yourself ,you've experienced for yourself i put something sweet in front of you i said this is the sweetest thing in the world out of respect for me you'll shake your heads but does it remove the doubt in your mind is it the sweetest thing or not now, if you pick it up taste it then you can say for sure sure fact whether it's the sweetest thing or not so how did you reach the conclusion just because i said so or when the actual experience dropped class the experience thank you Babaji.

Start @ 21:52- 26: 08 សំណួរចម្លើយទី ១១
ខ្ញុំកូណា មានសំណួរមួយ គឺខ្ញុំកូណា ជាមនុស្សឆាប់មានអារម្មណ៍ ឆាប់រំញោច រំជួលចិត្តណាស់ ខ្ញុំកូណាឮសូរព្រះគ្រូទូលថា ម្នាក់ៗ ត្រូវតែផ្តាច់បំណងកម្មក្នុងឆាកជីវិតចោលទៅ ។ ​ញោមស្រី ចំណងកម្ម មិនមែនជារឿងល្អ តែ ញោម ក៍មិនអាចផ្តាច់ចំណងកម្មនេះបានដែរ ដោយសារកិច្ចការនេះ មិនស្ថិតនៅក្នុងដៃញោមស្រីទេ ជីវិតមនុស្សត្រូវតែរំកិលទៅមុខជានិច្ច មនុស្សខ្លះ យើងមានការចូលចិត្ត មនុស្សខ្លះយើងមិនចូលចិត្ត គឺ រឿងច្រើនណាស់ ដែលកើតមានក្នុងលោកនេះ យើងត្រូវតែរៀនកំណត់ រៀនបង្រួម ឲ្យបរិបទនោះមានទំហំតូចជាងមុន  រឿងនេះយើងនឹងដឹងពេលយើងតាំងសមាធិ គឺ ភ្នែក​យ់ើងបើកសំលឹងឃើញគ្រប់ទិសទី គ្រប់ៗជ្រុងទាំងអស់ ពេលនោះ យើងនឹងយល់អំពី ទំនាក់ទំនងរវាងគ្នានឹងគ្នា ជាធម្មតាគឺមានការបំភ័ន្ត មានការបន្លំយើង តែ សច្ចៈ វាសច្ចៈ វាជួយយើង ការពារយើង ឲ្យយើង មានកម្លាំងពលំ។ តែបើសិនជាយើងនិយាយថា អូខេ ខ្ញុំទៅស្តាប់ធម៍ទេសនាសុទ្ធសាង ខ្ញុំត្រូវតែផ្តាច់់ទំនាក់់ទំនងគ្នា ចាប់ពីថ្ងៃនេះតទៅ លែងមានការស្រលាញ់ចំពោះឪពុកម្តាយ ចុះប់ើគ្មានសេចក្តីស្រលាញ់ទេ សួរថាយើងរស់នៅបែបម៉េច? ព្រះគ្រូ ​ដូច្នេះ យើងត្រូវតែមានការកំណត់ព្រំដែន? ទេ មិនចាំបាច់មានការកំណត់ព្រំដែនទេ គ្រាន់តែ កុំធ្វើអ្វីដែលជ្រុលហួសហេតុពេក បើហួសហេតុពេក នាំឲ្យមានប្រតិកម្មតបតវិញមិនខាងឡើយ ។ ឧ ដូចជា ម្តាយកំពុងតែស្រលាញ់កូនៗជាខ្លាំង មិនចង់ឲ្យកូនទៅឆ្ងាយពីដៃ ពីភ្នែកគាត់ឡើយ សួរថាបែបហ្នឹង មានរឿងអ្វីកើកឡើង នោះគឺកូនវាមាន ប្រតិកម្មតបវិញ កូនវាតបថា វាចង់មានកន្លែងមួយសម្រាប់វាដែរ  វាចង់រត់លេងបែបនេះ ឬ បែបនោះ គឺពេលខ្លះ វាមានផលល្អ ពេលខ្លះការដាក់កំរិតបែបនេះក្លាយជា ឃាតករវិញ ដូច្នេះ អ្វីដែលយើងត្រូវតែរៀនសូត្រពីបទពិសោធន៍នេះ គឺត្រូវរកឲ្យឃើញនូវ តុល្យភាព វាដូចជាការជិះកង់ដែរ យើងត្រូវតែមាន លំនឹងស្មើរគ្នា ពេលណាយើងញំាអាហារក៍ត្រូវតែមាន តុល្យភាពដែរ  កូនៗវាថា វាចង់តែលេងទេ វាមិនចង់រៀនទេ ឯ ម្តាយថា ដល់ពេលម៉ោងរៀន ត្រូវតែរៀន ដូច្នេះ គេត្រូវតែមាន តុល្យភាពមួយ ។

ព្រះគ្រូ ចិត្តខ្ញំកូណាឆាប់រំជួល ឆាប់ភ្ញោចណាស់ តែបែរជាត្រូវការពេលយូរខ្លាំងដើម្បីបំភ្លេចរឿងទាំងនោះចោល តើខ្ញុំកូណាត្រូវធ្វើម៉េចដើម្បីជីវិតខ្ញុំកូណាខ្លាំង ល្អប្រសើរជាងមុន ? បទពិសោធន៍ជួយយើងឲ្យប្រសើជាងមុន តាមបទពិសោធន៍ គឺគេបង្រៀនមនុស្សក្មេងឲ្យទៅជាមនុស្សចាស់ និង បង្រៀនមនុស្សចាស់ឲ្យទៅជាមនុស្សក្មេងវិញ ចំណុះនេះ មិនមែនអ្នកណាក៍អាចបង្រៀនបានទេ នេះគឺជារឿងត្រូវការពេលវេលាដល់ មួយជំនាន់មនុស្សផង អ្នកខ្លះមិនចង់ទាំងរៀនផងទេ ។​អាត្មាភាពចង់សំដៅថា​អ្នកដែលមានទំ់នាក់ទំនងជិតស្និតជាងគេបង្អស់ គឺឪពុកម្តាយ ដែលយើងត្រូវតែព្រមទទួលយកបំណងប្រាថ្នារបស់គាត់ ជារឿងអភូតហេតុណាស់ ដែលពេលនណាម្នាក់និយាយ យើងទទួលយកគំនិតនោះ ដូចជាពេលអាត្មាភាពទូល លោកអ្នកទទួលយកគំនិតនោះ នេះដោយសារតែ ញាតិញោមខ្លះ គាត់មានការគោរពចំពោះអាត្មាភាព ដូច្នេះ ញាតិញោម​ ងក់ក្បាល យល់ស្រប តែញាតិញោម មិនទាន់ មានជំនឿលើអាត្មាភាពទេ ការមានជំនឿបាន លុះត្រាយើង​សាកខ្លួនឯងផ្ទាល់ បានឃើញផ្ទាល់ដោយខ្លួនឯងសិន មានន័យថា បើអាត្មាដាក់អ្វីមួយផ្អែមៗនៅមុខញោម ហើយ ញោម ភ្លក់ឃើញថាផ្អែមមែន ផ្អែមលើសគេក្នុងលោក ។ បើសិនជាគ្មានការគោរពទេ លោកអ្នកនឹងងក់ក្បាលដែរ តែនៅតែមានការសង្ស័យក្នុងចិត្ត មិនដឹងថាផ្អែមដាច់គេក្នុងលោកមែនឬ អត់? ដូច្នេះ ញោមត្រូវតែយកវាឡើងមក តេស្តសាកល្បងវា តើវាផ្អែមមែន ឬ មិនពិតទេ ? ដូច្នេះ  តើអ្វីជាការសន្ធិដ្ឋាន តើតាមសំដីអាត្មាភាព ឬ មួយតាមការធ្វើតេស្តផ្ទាល់ ដូច្នេះ គឺមានតែ បទពិសោធន៍ ទេដែលអាចបញ្ជាក់អំពីបទពិសោធន៍បាន។ សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូ ៕

No comments:

Post a Comment