Saturday, December 16, 2023

Q & A with GSD 099

ធម៍ទេសនាដេញដោលព្រះធម៍ ថ្ងៃអាទិត្យ ទី ១៧ ខែធ្នូ ឆ្នាំ ២០២៣
សំនួរ និង ចម្លើយ រវាង សាសនិកអ្នកបួស ជាមួយ ព្រះគ្រូ បាបាជី លេខ ០៩៩ ដែលបកប្រែ កែសម្រួលជា ខេរមភាសា មានសេចក្តីដូចតទៅ៖
Q & A # 1 @ 00- 1-27
Rather swami babaji after so many years on the path i still feel i'm stuck on the same place i haven't moved at all and i feel my meditation is not had it's not not really good well sister that's because we are not going anywhere we are already there we just need to experience It you know i think all of us feel oh i have to reach that place i have to reach that place i'm at that stage i'm at that stage this is all very conceptual you're already there you just need to see it and experience it please don't analyze what is important is that we just cleanse the vessel and make ourselves worthy of his grace and the rest he will do for us

 Babaji one request please could you please bless this family with seva and satsang forever seva is there for all of us seva doesn't mean doing something in a particular place seva is the attitude with whatever you do so. Whatever you do in a selfless manner whether it's your housework job you know anything it has to be selfless that will become yourself thank you very much

សូមក្រាបថ្វាយបង្គំ ព្រះគ្រូ បាបាជី អស់ពេលជាច្រើនឆ្នាំខ្ញុំកូណាដើរតាមផ្លូវព្រះធម៍ តែខ្ញុំកូណានៅតែកន្លែងដដែល គឺអត់មានរំកិលទៅមុខរួចសោះ ខ្ញុំកូណាយល់ថាការតាំងសមាធិនេះ ដូចជាអត់ដំណើរការដោយរលូត មានស្រួលបួល។ ញោមស្រី រឿងនេះ ដោយសារថា ញោមស្រី ស្ថិតនៅកន្លែងដដែលដែរហ្នឹង ញោមអាចទៅមុខបាន លុះណាញោមស្រីប្រើបទពិសោធន៍ជាគោល។ អាត្មាភាពយល់ថា ពួកយើង មានអារម្មណ៍គិតស្រម៉ៃថា ថា គួរតែដើរដល់ចំណុចនេះ ឬ ចំណុចនោះ គួរតែបានដល់ ថ្នាក់នេះឬ ថ្នាក់ត្រឹមនោះ ទាំងនេះ គ្រាន់តែជាការគិត តែមិនដែលបានសម្រេចឡើយ ដូច្នេះ ចូរកុំមានការវិភាគ វែកញែករឿងហ្នឹង អ្វីដែលជាការសំខាន់គឺត្រូវតែលាងសម្អាតកប៉ាល់ យើងសិន ត្រូវតែធ្វើខ្លួនឯងឲ្យស្អាតបាត រង់ចាំទទួលព្រះរាជសណ្តោសប្រណី ចំណែកលទ្ធផលយ៉ាងណានោះ ទេវតា នឹងចាត់ចែងតាមក្រោយ។

ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណានៅមានប្រាថ្នាមួយទៀត សូមព្រះគ្រូជួយប្រទានពរ ដល់គ្រួសារខ្ញុំកូណាអាចបាន បំរើទេវតា បំរើព្រះធម៍ជារហូតតទៅ ។ ញោម ការបំរើទេវតា មិនមែនជាការបំរើទីណាដែលមានទីតាំង ទីកន្លែងណាមួយ ជាក់លាក់នោះទេ ។ ការបំរើទេវតាសំដៅ អាកប្បកិរិយា ញោម បំរើព្រះ គឺ បំរើបែបណាក៍ដោយ ឲ្យតែគ្មាន ចរិកជាអត្មានិយម មិនថាជាកិច្ចការផ្ទះសម្បែង  ឬ ការងារអ្វីទេ គឺកុំមានចិត្ត អាត្មានិមយម នោះវាក្លាយជាការបំរើព្រះទៅហើយ។ សូមអរព្រះគុណព្រះគ្រូ។

 Q & A # 2 @  1: 28
Radha swami Swami Babaji brother swami babaji thank you for granting us the opportunity for all of us to talk to you today babaji we all live in the same repetitive life cycle which consists of being born graduating applying for a job raising a family and then inevitably dying as well all of us collectively have worsened the earth conditions through global warming pollution etc so my main question to you is what is the purpose of our presence in this creation.

 We may do things without an objective the lord never does anything without an objective now there has to be a logical conclusion to whatever you do in life so having evolved from the lower species there are still influences of those species which are there in our behavioral patterns so he has given us an opportunity to rid us of those you know this calm growth low more hunger all these passions .So this life is an opportunity to learn and really know what it means to be human this word human being is learning to be human that's the opportunity so we have to get rid of these influences which keep on pulling our attention down we have to take our attention upwards and as we realize what it means to be human you know the next step to godliness will happen on its own there's a quote from the bani grants this human life this is the moment because it is only in the uh as a human being that you can access the divine that you can get mukti salvation and no other creature can get salvation the others are evolving you've reached a stage where you can either get out of the circle of 84 or go downwards of the ladder thank you pavilion 

ខ្ញុំកូណាសូមក្រាបថ្វាយបង្គំព្រះគ្រូបាបាជី សូមអរព្រះគុណណាស់ ដែលផ្តល់ឪកាសដល់ខ្ញុំកូណាបានឡើងមកសាកសួរសំណួរនេះ ដោយសារតែសព្វថ្ងៃនេះ មនុស្សម្នារស់នៅជួបជាមួយ វដ្តនៃជីវិតដូចៗគ្នា គឺ ដំបូងកើតមក រួចរៀនសូត្រ បន្ទាប់ធ្វើការរកស៊ីចិញ្ចឹមកូនៗ ប្រពន្ធ ក្រុមគ្រួសារ និងជាចុងក្រោយដោយជៀសមិនផុតទេ នោះគឺទាំងអស់គ្នាត្រូវតែ ស្លាប់ ទៅវិញជាដាច់ខាត។ ក្នុងពេលជាមួយគ្នាហ្នឹងដែរ ឆាកជីវិតសព្វថ្ងៃនេះ វាកាន់តែអាក្រក់ទៅៗ ជួបរឿងស្មុគស្មាញឡើងៗ ដូចជា ការបំពុលបរិយាកាស និង បញ្ហាធំៗមួយចំនួនទៀត ដូច្នេះ​ ខ្ញុំកូណាសុំសួរព្រះគ្រូថា តើអ្វីជាគោលបំណងនៃឆាកជីវិតសត្វលោក សព្វថ្ងៃនេះ?

ញោមប្រុស មនុស្សលោកយើងធម្មតាអាចធ្វើកិច្ចការណាមួយដោយគ្មានគោលបំណង តែសម្រាប់ទេវតា​គឺរាល់អ្វីដែលជា ព្រះរាជកិច្ចសុទ្ធតែមានគោលបំណង ដូច្នេះ ចូរយើងវិភាគដោយ សមរម្យ ជាសច្ចះ នោះ គឺនឹងឃើញថា មនុស្សលោកធ្វើអ្វីៗតាមរបៀបជាសត្វលោកថ្នាក់ទាប គឺរងឥទ្ធិពលមកពី សត្វលោកថ្នាក់ទាបទាំងនោះ ដោយសារបែបនេះ បានជាសកម្មភាពជាអំពើរគឺមានលំនាំបែបថ្នាក់ទាបដែរ ក្នុង​ន័យនេះ បានជាទេវតា ទ្រង់ប្រទានឪកាស គឺរុញយើងឡើងទៅ ថ្នាក់ខ្ពស់ ដោយឲ្យយើងដឹងពីរបៀបនៃការ កាត់បន្ថយកំហឹង តណ្ហា ទាំងអម្បាលមាណនោះ។ ដូច្នេះ គោលបំណងនៃឆាកជីវិតនេះ គឺដើម្បីយើងរៀនសូត្រ ដើម្បីយើងដឹងថា រស់ជាតិជីវិតមានន័យខ្លឹមសារបែបណា ? មានឆាកជីវិតជាមនុស្សគឺដើម្បី រៀនធ្វើជាមនុស្ស។ នេះជាឪកាសដែលទេវតាប្រទានឲ្យ។ ដូច្នេះ បើសិនយើងអាចជំនះបាន ឥទ្ធិពលដែលមានថានកម្រិតទាបបែបនេះ គឺយើងត្រូវតែនាំអារម្មណ៍យើងឡើងទៅថ្នាក់ខ្ពស់ខាងលើ គឺធ្វើជារបៀបជាមនុស្សជាតិ បែបនេះ គឺសម្រាប់ជាជំហានបន្ទាប់ សំដៅថា កម្រិតជា​ ព្រះ ជាទេវតា គឺយើងជាមនុស្សលោកតែក្នុងកម្រិតជាទេវតា ដោយសារថា មានតែកម្រិតមនុស្សនេះឯង ទើបទេវតាយាងមកសណ្ឋិតក្នុងរូបកាយ ដើម្បីឈានទៅរកការរួចរំដោះ ក្រៅពីឋានៈជាមនុស្សនេះចេញ គ្មានសត្វលោកណាផ្សេងអាច ត្រូវបានរួចរំដោះ ឆ្លងផុត ចូលដល់ ៨៤ ម៉ឺនធម្មខន្ត បើក្រៅពីមនុស្សមានតែធ្លាក់ក្រោម ពី ហ្នឹងទៀត។ សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូ ។

 Q & A # 3 @  3: 57
Meditation when i asked my biology i devote my attention i do try and do my full meditation throughout the day however when i get up from my meditation it looks like um i feel that guilty feeling where i realize that i've done everything but my mind is not able to be focused on the eye center prophecy you know that saying in english it is not to question when or why but only to do and die when you are in war when the general tells the army to march you march you don't question why where when how you march so here in meditation we are not looking for results we are doing our meditation because our master wants us to do it and if we learn to stay in his hukam in his will then he takes the responsibility he will see us through so don't analyze where you have reached what is happening our purpose is to clean the vessel and keep the vessel clean we can't fill the vessel he will fill the vessel thank you 

ព្រះគ្រូទាក់ទងនឹងការតាំងសមាធិនេះដែរ ខ្ញុំកូណបានសួរខ្លួនឯងដែរ ថាម៉េចទៅជាអីចឹង? ខ្ញុំកូណាបានលះបង់ដើម្បីការតាំងសមាធិ ខ្ញុំកូណាព្យាយាមណាស់ ប្រឹងតាំងសមាធិឲ្យពេញលេញ​អស់ពេល ១ ថ្ងៃ បែរជា ងើបមកពីតាំងសមាធិវិញមានអារម្មណ៍ថាខុសឆ្គង ដោយពេលខ្ញុំកូណា អង្គុយតាំងសមាធិដូចជា ត្រឹមត្រូវអស់ហើយ បែរជាចិត្តវាមិន មូល អារម្មណ៍នៅតែបែកៗ មិនផ្តុំនៅភ្នែកកណ្តាល។ ញោម នេះគឺដូចជា គេតែងតែនិយាយជាភាសាអគ្លេស ដែលមានជាក្បូនខ្នាត ដូចជាគេសួរថា ហេតុអី នៅឯណា? ទីណា? ម៉េចបានជាអីចឹង? គឺយើងមានសំណូរ តែសម្រាប់ទាហាន ក្នុងពេលធ្វើសង្រ្គាម មានតែ ២ យ៉ាង គឺ ប្រយុទ្ធ និង ស្លាប់ គឺ់ពេលណាមេបញ្ជាការដាក់បញ្ជាឲ្យទៅមុខ ញោមមិនអាច សួរមេថា ម៉េចបានជាឲ្យខ្ញុំចូលទៅមុខ?  តើឲ្យខ្ញុំរត់ទៅចូលកន្លែងណា? ពេលណា? រត់បែបម៉េច គឺដូចគ្នានេះដែរ ក្នុងការតាំងសមាធិ ញោមគ្មានសិទ្ធិដើម្បីរង់ចាំមើលលទ្ធផលទេ គឺមានតែ ធ្វើការតាំងសមាធិ ដោយសារ ព្រះបរមគ្រូ យើងលោកប្រាថ្នាចង់ឲ្យយើងតាំងសមាធិ នេះជា ឆន្ទះ ជាបំណងទេវតា នេះជាការទទួលខុសត្រូវ របស់ទេវតា ទេវតានឹងប្រមើលមើលទាំងអស់ រាល់ដំណើរជីវិតរបស់ញោម ដូច្នេះ មិនចាំបាច់មានការវិភាគអ្វីឡើយ បើបានលទ្ធផលបែបណា គឺបែបហ្នឹង។ គោលបំណងនៃជីវិតរបស់់មនុស្សយើង គឺ លាងសម្អាតកប៉ាល់ឲ្យស្អាត យើងមិនអាចយក ប្រាថ្នាទេវតា ទៅដាក់ក្នុងកប៉ាល់ដែលមិនស្អាតបានទេ។ សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូ ។

 Q & A # 4 @  5: 24
How do we ensure that the person whos past has transcended what i was talking about um when one experiences death in the family quite recently how do we ensure that the person who's past has transcended and what happens to them and how do we make sure that they've transcended to the other plane to the divine.  You can't do anything somebody has left the physical plane his connection with us is finished whatever happens better is is based on your karmas if you have positive karmas it will happen accordingly if there are negative karmas it will happen accordingly there's nothing and karmas can't be given or taken so there's nothing we can do whilst they are alive yes we can create a conducive atmosphere a positive atmosphere but after death there's nothing we can do that then it's everything is dependent upon their actions in life what is karma action reaction consequence.

ព្រះគ្រូ ខ្ញុំកូណាមានជាសំណួរថាគេធ្វើម៉េចបានជាដឹងថា ពេលស្លាប់ទៅ ចាំជាតិអាចដឹងរឿងក្នុងក្រុមគ្រួសារគេ រាល់អ្វីៗដែលកើតឡើងថ្មីកន្លងទៅក្នុងគ្រួសាររបស់គេ ? តើគេធ្វើម៉េចប្រាកដថាពេលស្លាប់ទៅ គេឆ្លងភពពីផែនដីនេះ ទៅដល់ឋានទេវតា? ញោម ពេលស្លាប់ទៅ គ្មានអ្នកណាចាំជាតិទេ គ្មានទំនាក់ទំនងរវាងអ្នកស្លាប់ជាមួយនឹងក្រុមគ្រួសារកំពុងរស់នៅលើផែនដីនេះទេ យើងមិនអាចដឹង មិនអាចធ្វើអ្វីបានឡើយ ជាការល្អ យើងត្រូវតែពិនិត្យមើលអំំពីកម្មារបស់យើងវិញ បើកម្មាយើងល្អ នោះ យើងនឹងបានផលបុណ្យល្អតាមហ្នឹងដែរ បើសិនជាយើងសាងកម្មអាក្រក់ ដូច្នេះ វាបានជា កម្មពារ អាក្រក់មកវិញដែរ ។ ក្រៅពីហ្នឹងគ្មានអ្វីចាំជាតិទេ។ កម្មានេះ មិនអាច ផ្លាស់ប្តូរឲ្យអ្នកយកជំនួសឡើយ យើងមិនអាចមានលទ្ធភាពអ្វីកែប្រែកម្មាដែរ  គឺអ្វីៗវាអាស្រ័យលើសកម្មភាពដែលយើងសាងកាលនៅ រស់។ តើអ្វីជា កម្មា? នោះគឺសំដៅលើ អំពើជាការប្រព្រឹត្តិ ប្រតិកម្មតបនៃអំពើ និងលទ្ធផលនៃអំពើរ ។

 Q & A # 5 @  6: 27
 Rasha Soami What is karma pradas in the new testament we can read that master jesus spoke of social responsibilities when he said that one must give to caesar what is ceases and to god what is god's what should then be the attitude of a seeker of spirituality when faced by injustices cruelty or abuse of power from coming from higher quarters should he look the other way and avoid the issue altogether or should he speak out to try and right or wrong 

There are two aspects to this now one is do i have the power to change so many mystics have come into this creation if they had wanted to change the world they would have changed it by now we attribute so many miracles to them but they came with a particular message the i will be done now everybody is in a particular situation because of his actions because of his karmas and he has to go through that now we can't change everybody we can't change people we can't change our relatives our children nobody but we can change ourselves 

So if i strengthen myself that i'm not affected by what they do then automatically i will be able to keep my balance without just reacting to circumstances or to life .There are certain things in life you can change certain things in life you can't change you have to learn to accept so if i don't have the power to change and i start trying to do it what am i doing i'm just going to upset the balance within my life the harmony within my life and then everything is going to be in turmoil , so on the other hand i keep on working till i can make a difference when i reach a certain level where i can make the difference then if i do something yes but if right from the start i start trying to do it it's just like a little drop in the ocean thank you very much master and thank you very much for for the caring that you always show towards us Advice for meditation 

ខ្ញុំកូណាសូមក្រាបថ្វាយបង្គំព្រះគ្រូ តើអ្វីជា កម្មពារ? karma pradas ដែលមានចែងក្នុងគម្ពីគ្រឹស្តិ ដែលព្រះ យេស៊ូ មានបន្ទូលថា អំពីការទទួលខុសត្រូវក្នុងសង្គម ដែលទ្រង់ទូលថា ត្រូវមានម្នាក់ស្លាប់។ តើស្លាប់នេះមានន័យម៉េច?  និងក្លាយជាព្រះមានន័យថាម៉េច?  តើអ្នកស្វែងរកព្រះធម៍ ត្រូវប្រកាន់ជំហរអាកប្បកិរិយាបែបណាក្នុងករណីដែលគ្មានយុត្តិធម៍ ដែលត្រូវអ្នកមានអំណាចគេរំលោភបំពាន ដោយសារពួកគេមានឋានខ្ពង់ខ្ពស់ជាង តើគេត្រូវរកវិធីណាផ្សេង​ឬ មួយថា ជៀសវាងការជួបជុំគ្នាជាក្រុម​ឬ មួយថា ត្រូវតែស្រែកតវ៉ាទាមទារខុស និង ត្រូវ ?

ញោម រឿងនេះ មាន ២ ទិដ្ឋភាព ដែលទី ១ អាត្មាភាពមានអំណាចអាចធ្វើការផ្លាស់ប្តូរ ក្នុងន័យនេះ មានជាមាន ព្រះគ្រូបាចារ្យជាច្រើនកើតមានឡើងនៅលើផែនដីនេះ ដូចនេះ ប់ើសិនជាពួកគេមាន ចេតនាចង់ធ្វើការផ្លាស់ប្តូរ នោះ ពូកគាត់អាចចាប់ផ្តើមធ្វើពេលនេះតទៅ គឺពួកយើងបញ្ចេញជា អភូតហេតុអស្ចារ្យជាច្រើនដើម្បីជួយពួកគាត់ តែជាមួយគ្នាហ្នឹងដែរ មារនកើតរឿង មួយផ្សេងទៀត គឺថា មនុស្សយើងកើតមកក្នុងស្ថានភាពខុសៗគ្នា គឺដោយសារតែពួកគេមាន កម្មា ខុសៗគ្នាដែរ ដូច្នេះ បានយើងមិនអាចធ្វើការផ្លាស់ប្តូរមនុស្សគ្រប់ៗគ្នាបានឡើយ គឺយើងមិនអាចផ្លាស់ប្តូរមនុស្សជុំវិញខ្លួន យើងមិនអាចផ្លាស់ប្តូរសាច់ញាតិសន្តាន យើងមិនអាចផ្លាស់ប្តូរកូនៗយើងទេ គឺមានតែ ម្យ៉ាងគត់ នោះគឺ ផ្លាស់ប្តូរខ្លួនឯង ។

បើដូច្នេះ បើសិនជាអត្មាភាព ពង្រឹងខ្លួនឯងឲ្យខ្លាំង កុំឲ្យ មានរងនូវផលវិបាកនានាចេញពី អ្នកជុំវិញខ្លួន ដូច្នេះជាស្វ័យប្រវត្តិ អាត្មាភាពរក្សាបាននូវ តុល្យភាព លំនឹង ពោលគឺ រស់នៅដោយមិនប្រឆាំងជាមួយ កាលទេសៈ និង ឆាកជីវីតសព្វថ្ងៃ​។ ក្នុងឆាកជីវិតមនុស្ស មានរឿងមួយចំនួនអាចធ្វើការផ្លាស់ប្តូរបាន និង រឿងមួយចំនួនទៀត យើងមិនអាចផ្លាស់ប្តុរបានទេ គឺយើងដាច់ខាតត្រូវតែរៀនទទួលយក ដូច្នេះ បើអាត្មាភាពគ្មានអំណាចដើម្បីផ្លាស់ប្តុរទេ តែបែរខំព្យាយាមផ្លាស់ប្តុរទៀត នោះ អាត្មាភាព គឺកំពុងដែរ បញ្ច្រាស់ទ្រនិចនាឡិកា_បញ្រ្ចាស់អាសង់ទីនិក ក្នុងឆាកជីវិតនេះ ។ សុកដុមនីយកម្មក្នុងឆាកជីវិត បន្ទាប់មក វាក្លាយជា ចលាចលទៅវិញ ។ ដូច្នេះ អត្មាត្រូវតែប្រឹងប្រែងដើម្បីធ្វើការ កែប្រែខ្លះៗ ( មិនមែនផ្លាស់ប្តូរ) ពេលដែលប្រឹងប្រែងទៅ វាមានការប្រែប្រួលមែនក្នុងកម្រិតណាមួយ  នេះជាកិច្ចការមួយ ត្រឹមត្រូវ ពេលនោះ អាត្មាគិតថា បើសិនជាធ្វើបែបហ្នឹងតាំងពីដំបូងមក ម្លេះល្អណាស់ ដល់ពេលនេះបានធ្វើ ប្រៀបដូចជា ជា ចាក់ទឹក ពីរបីដំណក់ចូលមហាសមុទ្រ ។ សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូមហារាជ។

 Q & A # 6 @  8: 48
 Bro dearest babaji i miss you very much one soul is encountering many difficulties with a meditation please advice . This is part of our learning process when a child goes to school i mean it's not that overnight he learns everything there's a process to be followed there are times he understands their times he doesn't understand there are times when he can easily pass his exam and there are times when nothing makes sense to him , so we have to be persistent and we have to keep on doing it and slowly slowly we will be able to achieve our goal but we analyze too much better stop analyzing just do your meditation please shower your divine grace and mercy upon me thank you 

សូមក្រាបថ្វាយបង្គំ  ព្រះគ្រូ មហារាជា ជាទីគោរពរាប់អាន ខ្ញុំកូណា នឹករលឹកព្រះគ្រូខ្លាំងណាស់ ព្រលឹងខ្ញុំកូណាមួយនេះ ជួបរឿងពិបាកសែនពិបាកណាស់ ក្នុងការតាំងសមាធិ ដូច្នេះ សូមព្រះគ្រូជួយណែនាំផងចុះ ។  ញោម នេះជាផ្នែកមួយនៃការ ហាត់រៀនសូត្រ ក្មេងដែលវាទៅសាលារៀន មិនមែនរៀនតែ ១ យប់ចេះដឹងសព្វគ្រប់ទេ គឺគេមាន ជំហាននីមួយៗដើម្បីយើងដើរតាមជំហានទាំងនោះ គេត្រូវការពេលវេលា គេត្រូវការយលដឹងពីពេលវេលា ក្មេងវាដឹងរៀនពេលណាអាចប្រឡងជាប់ដោយស្រួល ក្មេងដឹងថាពេលណាដែលរៀនទៅឥតបានការ គ្មានប្រយោជន៍ ដូច្នេះ អ្វីៗត្រូវតែជាប់លាប់ persistent ក្នុងការតាំងសមាធិ ត្រូវតែ បន្តការតាំងសមាធិ បន្តិចម្តងៗយើងនឹងបានសម្រេចតាមគោលបំណង តែ កន្លងមក ញោម វិភាគច្រើនពេក ជាការល្អ ញោមឈប់វិភាគរឿងនេះ គ្រាន់តែបង្ហាញអំពី ឧបនិស្ស័យរបស់ញោមចំពោះទេវតា រួចសុំព្រះពរពីទេវតាមកវិញជាការស្រេច។ សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូ ។

Q & A # 7 @  9: 48
Parenting brother soni babaji thank you for giving us this wonderful opportunity to interact with you babaji parenting is so difficult it must have always been difficult but it seems more so nowadays how do we protect our kids from social media peer pressure parental pressure and guide them to be good human beings and make proper career choices like you always say distractions have always been there but it just feels that everything is so easily accessible to the kids these days such young kids nowadays have anxiety issues how do we protect them or help help our kids 

That's because we put them into the race at a very early stage why is there so much depression in the youngsters you know somebody has liked me and somebody's disliked me somebody's put me off somebody's put me this thing who's brought about this media better we we brought it into our homes and what is the example that we are setting we are constantly on our cell phone on our computers all the day so how do you expect the children not to learn from that we have to set the right example there's nothing wrong in the computer or the cell phone as long as it is a tool in your hand but the moment you become a slave to it then it's going to create havoc with your life so that balance is essential so where children are concerned set up you know time frames okay you can play at this time you're at the dining table no cell phones no computers but let's start from ourselves first .

Can you shower your grace thank you very much for giving us this opportunity to talk to you you have given us all your graces always with me but my children are not in this path can you put shower of your grace please no no i don't think so we should force anybody you know you be a good example but don't force anybody what if they try and force you to leave the path would you like that so just as you would like them to respect your point of view you must learn to respect their point of view and if you're a good example you know some people mature early some people mature late i mean we all have our priorities in life just be a good example give them the right values and then let them make their choice thank you very much i shower your grace on the family thank you for rather swami 

ខ្ញុំកូណាសូមក្រាបថ្វាយបង្គំ ព្រះគ្រូ បាបាជី បានផ្តល់ឪកាសដ៍អស្ចារ្យមួយនេះសម្រាប់ខ្ញុំកូណាបាន ទូលរៀបរាប់អំពីការពិបាកក្នុងនាមជាឪពុកម្តាយ  ក្នុយសម័យបច្ចុប្បន្នេះ ដែលជាការមហាពិបាកក្រៃលែង ក្នុងការការពារកូនៗពី ឥទ្ធិពលបណ្តាញសង្គម ។  ញោម​ មិនមែនមានតែបណ្តាញសង្គមទេ នៅមាន សម្ពាធមិត្តភ័ក្រ សម្ពាធក្រុមគ្រួសារ  ការពិបាកក្នុងការដឹកនាំកូនៗឪ្យរកផ្លូវល្អ ក្លាយជាមនុស្សល្អ ពិបាកក្នុងការរកការងារសមរម្យ គឺថាទាំងអស់នេះ គឺជារឿងស្មុគស្មាញចាកស្រះពេញខួរកក្បាល ។ ពលសព្វថ្ងៃនេះ​អ្វីៗគឺជាងាយស្រួលទទួលបានពេក ជាពិសេសសម្រាប់ក្មេង​ៗ យើងជាឪពុកម្តាយមានការបារម្ភណាស់ថាមិនដឹងត្រូវការពារពួកគេបែបណា?

ញោម បញ្ហាទាំងអស់ខាងលើ កើតឡើងដោយសារតែយើងមានការទំរើសតាំងពី នៅក្មេងៗពេក គឺយើងដាក់សម្ពាធពួកគេខ្លាំងពេក កម្រិតក្មេងគ្រប់ជំហានខ្លាំងពេក ម៉េចបានជាយើងព្រួយចិត្តខ្លាំងម្លេះជាមួយក្មេងៗទាំងនេះ ? ញោមដឹងទេ អ្នកខ្លះចូលចិត្តអាត្មាភាព អ្នកខ្លះគេមិនចូលចិត្តអាត្មាភាពទេ ខ្លះតម្រូវឲ្តអាត្មាធ្វើអីចែស​ខ្លះឲ្យធ្វើអីចុះ ម៉េចបានជាយើងនាំក្មេងៗទៅចូលជាមួយ បណ្តាញសង្គម ម៉េចមិននាំក្មេងមកចូលក្នុងផ្ទះវិញទៅ ? តែជាមួយគ្នានោះ ពេលក្មេងៗនៅក្នុងផ្ទះ វាមាន ទូរស័ព្ទដៃ មានកំុព្យុទ័រ បែបនេះ យើងសង្ឃឹមថា ក្មេងៗវាធ្វើអ្វីបានការចង់បានរបស់យើងបែបណាទៅ ? ដើម្បីចង់បានតាមការប្រាថ្នារបស់យើង យើងត្រូវតែ ឲ្យជាឧទាហរណ៍មួយត្រឹមត្រូវដល់កូនៗ​ ថា វាគ្មានអ្វិទាស់ខុសទេ ដែលមាន កំព្យុទ័រមាន ទូរស័ព្ទដៃ តែអ្វីដែលខុស គឺត្រង់ របស់ទាំងនេះ ក្លាយជា​ ប្រធានរបស់ កូនៗ ឯកូនៗក្លាយជាទាសករនៃរបស់ទាំងនេះវិញ ដូច្នេះ ឪពុកម្តាយត្រូវតែ បង្កើតជា លក្ខខណ្ឌ របៀបជាច្បាប់គ្រួសារមួយ time frame ថា អូខេ កូនៗអាចលេង កុំព្យុទ័រ ឬ ទូរស័ព្ទដៃបាន តែពេលនៅ តុបាយ តុអាហារ ប៉ុណ្ណោះ តែករណីនេះ គឺឪពុកម្តាយត្រូវតែចាប់ផ្តើមធ្វើជាគំរូមុនកូនៗ 

ខ្ញុំកូណាសូមអរគុណណាស់ព្រះគ្រូ ដែលព្រះគ្រូ​តាមជួយថែរក្សាខ្ញុំកូណាជាប់ជាប្រចាំ ឲ្យខ្ញុំកូណាបានដើរលើផ្លូវព្រះធម៍ តែកូនៗខ្ញុំកូណាវាមិនដើរតាមផ្លុវព្រះធម៍ដូចខ្ញុំកូណាសោះ ដូច្នេះ សូមព្រះគ្រូ ជួយ អន្ទោង ផ្តល់ជា ព្រះមេត្តាដល់កូនៗខ្ញុំកូណាបានទេ ?។ ទេ ទេ ញោម អាត្មាយល់់ថា យើងមិនអាចបង្ខំនណាម្នាក់បានឡើយក្នុងរឿងនេះ ៊ ញោមជាមនុស្សល្អ ណាស់ តែមិនត្រូវបង្ខំអ្នកដ៍ទៃឡើយ សួរថា បើសិនជាកូនៗ វាបង្ខំញោម វាព្យាយាមជម្រុញញោមដើរចេញពីផ្លូវព្រះធម៍ សួរថាមានរឿងអ្វីកើតឡើង?  តើញោមពេញចិត្តជាមួយទង្វើរនេះទេ? ជាការពិតណាស់ ញោមចង់បានកូនៗវាគោរពគំនិត ធ្វើតាមយោបល់ញោម តែញោមមានបានគិតថា​កូនៗវាចង់ឲ្យញោមគោរពតាមគំនិតយោបល់់វាដែរទេ ? បើញោមជាមនុស្សអីចឹងស្រាប់ ញោមដឹងហើយថា មនុស្សខ្លះល្អបានមុន មនុស្សខ្លះល្អពេលក្រោយ អាត្មាចង់ទូលថា មនសុ្សយើងមាន អាទិភាពអ្វីដែលជាសំខាន់ជាងគេ មុនគេ ក្នុងឆាកជីវិតម្នាក់ៗ ដូច្នេះ យើងធ្វើជាមនុស្សល្អ ឲ្យកូនៗបានមើលឃើញសិន ទុកឪកាសឲ្យកូនៗវាធ្វើសម្រេចិត្តជាក្រោយ ។ សូមអរគុណ ព្រះគ្រូ សម្រាប់ជា ឪវាទដល់ខ្ញំកូណា ជាព្រះមេត្តាសណ្តោសដល់គ្រួសារខ្ញុំកូណា រាដាស្វាមី ព្រះគ្រូ ។


Q & A # 8 @  12: 31
Increased awareness swami bhavati i just want to say when i sit for meditation sometimes i after a little time i sort of feel as if in dual situation i'm sleeping and yet i'm awake and then i as if i'm with some some souls i don't see them but i can feel the impression who they are mister this is called increased awareness as the consciousness starts rising now our vision is opened up earlier on if you are sitting with your eyes closed and all the lot of noises in the room which you were not aware of but when you reached that state of increased awareness even an ant walking on the floor you will hear it yeah but then what was this no but don't analyze it learn to enjoy it yeah but at that time i start suddenly feeling very tired and as if i've been away for hours and hours and they sort of i get them sort of uh messages sort of thing and say but you have to visit it so and so you haven't visited so and so person and then no don't pay attention don't pay attention you just focus on your meditation don't pay attention to all these this is the mind trying to get your trust once it gets your trust it'll drop you like a brick so don't pay attention to that you just pay attention to your meditation keep your attention then i go back to simran again and start over again no carry on with your budget

ព្រះខ្ញុំកូណា បន្ទាប់ពី អង្គុយតាំងសមាធិបានមួយសន្ទុះ មានអារម្មណ៍ដូចជាឃើញ ងងុយកដេក មួយភាំង ក្រោយមកដឹងខ្លួនវិញ រួចអារម្មណ៍ស្លុង១ ភាំងទៀត ឃើញមានព្រលឹងមួយចូលមក តែខ្ញុំកូណាមើលមិនឃើញទេ គ្រាន់តែមានអារម្មណ៍ថាដឹង ថា មានសម្លេងព្រះគ្រូហៅ ប្រាប់ថា ការតាំងសមាធិរបស់ ខ្ញុំកូណាមានការចម្រើនឡើង ថា ភ្នែកខាងក្នុងខ្ញុំកូណាបើកឡើងអាចមើលឃើញ។ ញោម បើសិនជា ញោមតាំងសមាធិ ដោយអង្គុយបិទភ្នែក អីចឹងពេលនោះ សម្លេងរំខាននានាក្នុងបន្ទប់ គឺញោមមិនដឹងសោះឡើយ តែបើការតាំងសមាធិដល់កម្រិតឈានឡើងខ្ពស់ នោះសូម្បីតែសម្លេងសម្រិបជើងដើរ ក្នុងបន្ទប់ ក៍ញោមដឹងដែរ ឮសូរសម្លេងដែរ។ បើសិនជា គ្មានឮសូរសម្លេងអ្វីទេ ចូរកុំមានការវិភាក វែកញែកអ្វីឡើយ គឺទុកដូចជាធម្មតា គ្មានរឿងអ្វីកើតឡើង។ ព្រះគ្រូខ្ញូំកូណាមានអារម្មណ៍ថា អស់កម្លាំងខ្លាំងណាស់ ពេលតាំងសមាធិ មួយម៉ោង ហើយ មួយម៉ោងទៀត ដោយសារខ្ញុំកូណាឮ មានសម្លេង សារ​ធ្កាក់ចូលមក ក្នុងទូរស័ព្ទដៃ ខ្ញុំត្រូវតែបើកមើល អស់ពី សារមួយ ចូលដល់សារមួយទៀត ញោម រឿងនេះ ញោមមិនត្រូវ យកចិត្តទុកដាក់ស្តាប់សម្លេងសារនោះទេ ញោមត្រូវតែប្រមូលអារម្មណ៍មក តាំងសមាធិវិញ ចូរកុំចាប់អារម្មណ៍ ឬ មានការយកចិត្តទុកដាក់ជាមួយសារទាំងនោះ ព្រោះចិត្ត វារំខានញោម ចិត្តចង់ឲ្យញោមចាប់អារម្មណ៍តែជាមួយ ចិត្ត វាដូចជាយើង កំពុងតែ កាន់ដុំឥដ្ឋក្នុងដៃ ពេលណាយើងភាំងជាមួយចិត្ត យើងទំលាក់ដុំឥដ្ឋនោះពីដៃ​ ដួច្នេះ ត្រូវតែតាំងសមាធិ គឺ តាំងសមាធិជានិច្ច បន្ទាប់មក យើងងាកបែរទៅធ្វើ Simran គឺ ស្មឹង បើកទ្វារទាំង ៩ ឪ្យទេវតាឬ ព្រះគ្រូចូលមកសណ្ឋិតក្នុងខ្លួន រួចហើយចាបផ្តើមសារឡើងវិញម្តងទៀតជាថ្មី ។

Q & A # 9@  14: 11
 that's for me babaji pavaji when we are in a moment of happiness or sorrow we can console ourselves with the phrase this too shall pass and we find the balance when we are in a situation of a difficulty in security or fear we find that these can influence our decisions and actions which is that spiritual teaching we can go to which can guide us at that moment okay that's exactly what we are trying to do is get in touch with the creative power within all fear is born of the unknown factor anything that you know you understand you will not be scared of it you are scared to go into a dark room why because you don't know what lies behind the whale of darkness but if you take the support of light you can see and it removes the fear better so similarly in life this is the unknown factor when the banning guru sab says gur again when you put the surma of naam in your eyes that will help help you to see and that awakening will take the darkness of ignorance out of your life and remove all fears what does the bible say if thine eye be single thy whole body shall be full of light okay means you rise above the two physical eyes open the third eye and then you will see your whole life will be illuminated that the darkness of ignorance will be removed and there there will be no fear thank you

Q & A # 10 @  16: 10
 Best way to live courageously brother um my question was that there are so many fears that we live within life about death about change even the smallest things sometimes scare me and i wanted to ask you what's the best way to live courageously okay just explain the fear is of the unknown so if we make the unknown into the known there will be no fear why are we scared of death because we don't know what will happen but if you conquer death then you won't be scared of anything in life right so because this is just the unknown factor so through the meditative process we are trying to eliminate the light within us so that we can see and remove these fears yeah so you think even with things like change we should just approach them head on so that we um change is always constant is there anything that stands still we are all subject to time there's nothing that stands still better the only sort of predictable thing is death thanks ravichi 

ព្រះគ្រូខ្ញុំកូណាមានសំណួរទាំងទងដល់ការរស់នៅ ដោយក្លាហាន ដោយសារថា សព្វថ្ងៃនេះមានរឿងច្រើនណាស់ ដែលគួរឲ្យភ័យខ្លាចជាខ្លាំង  ជាពិសេសភ័យខ្លាច ស្លាប់តែម្តង សូម្បីតែរឿងតូចមួយសោះ ​ក៍នាំឲ្យយើងមានការភ័យខ្លាចដែរ ខ្ញុំ​កូណាសុំសួរថាតើយើងរស់នៅបែបណាដោយ ក្លាហានគ្មានការភ័យខ្លាច? អូខេ ញោម អាត្មាសូមពន្យលថា ការភ័យខ្លាច គឺជាអ្វីមួយដែលយើងមិន ដឹង ដូច្នេះ បើសិនជា​យ់ើង ដូរ អ្វីដែលយើងមិនដឹង ទៅជាអ្វីដែលយើងដឹងវិញ ​ពេលនោះ យើងលែងមានការភ័យខ្លាច។  ម៉េចបានជាយ់ើងខ្លាចស្លាប់? ដោយសារតែយើងមិនដឹងថា ពេលស្លាប់ទៅវាទាមានរឿងអ្វីកើតឡើង?  តែ បើកាលណា យើងគ្រប់គ្រងបានលើសេចក្តីស្លាប់នោះ យើងលែងមានការព្រួយខ្លាច។ នេះដោយសារតែយើងមិនបានដឹង ដូច្នេះ ក្នុងដំណើរជាជំហាននៃការតាំងសមាធិ គឺយើងចូលទៅក្នុងខ្លួន កាត់បន្ថយលុបបំបាត់នូវការភ័យខ្លាចទាំងអស់នោះចេញ ដូច្នេះ​ដើម្បីមានការផ្លាស់ប្តូរ យើងត្រូវតែចូលទៅ កាន់ចំណុចមួយនោះ រួចយើងធ្វើការផ្លាស់ប្តូរវា គ្រប់អ្វីៗសុទ្ធតែមានការផ្លាស់ប្តូរជានិច្ច អ្វីដែលវាមិនទាន់ផ្លាស់ប្តូរ គឺដោយសារតែពេលវេលាមិនទាន់មកដល់តែប៉ុណ្ណោះ ដូច្នេះជាការប្រពៃណាស់ យើងត្រូវតែ ព្យាករណ៍ ទស្សន៍ទាញថា សេចក្តីស្លាប់នឹងចូលមកដល់។ សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូ ។

Q & A # 11 @  17: 28
Are you doing your best nobody can harm us as your initiates we try our best from our side we try to balance but still we all complain that we are not satisfied but like a student who does his homework he does his exam and he's not worried he's not worried whether he'll pass or no he's just satisfied that he has done his best so what can we do so that we can go through life like the student doing our bid and just leaving the rest in your hands first you must first you must have that understanding that you are doing your best the student feels that he's got nothing to worry if he's done his best but the question is are we doing our best we all have a certain capacity and capability are we utilizing that are we learning to live in his will so how can we tell babaji whether we are doing our best or no be trying if you're doing your best automatically there'll be a certain peace within you better so i i won't analyze i won't say that i've i i have to do so much i have to do so much you do your best he knows our situations he knows what we are going through he sees your effort his love as long as you can genuinely say that you've done your best and you put in your utmost effort then it's up to him thank you master thank you 

ព្រះគ្រូ គេថាបើយើងប្រឹងប្រែងធ្វើបានល្អហើយ គ្មានអ្នកណាគេបន្ទោសយើងទេ មែនទេ? ឥលូវនេះ ញោម បានបួសហើយ យើងបានព្យាយាមអស់ពីចិត្តដើម្បីជួយញោម។ ខ្ញុំកូណាបានប្រឹងប្រែងណាស់ដែរ ដើម្បីឲ្យបានលទ្ធផលមកសមស្របតាមការខិតខំ តែនៅតែមិនសមតាមបំណង មិនគួរជាទីពេញចិត្ត។ ញោមរឿងនេះដូចជា កូនសិស្ស និស្សិតដែរ ដែលគេប្រើធ្វើកិច្ចការនៅផ្ទះ រៀនធ្វើលំហាត់ ពួកគេគ្មានការព្រួយបារម្ភអំពី លទ្ធផលយ៉ាងណាទេ មិនថា ពួកគេប្រឡងជាប់ ឬ មិនជាប់ទេ ពួកគេគ្រាន់តែ ពេញចិត្តជាមួយការខិតខំរបស់ពួកគេ ដូចគ្នានេះដែរ ក្នុងឆាកជីវិតរបស់នៅរបស់យើង យើងធ្វើដូចជា កូនសិស្សីអីចឹង យើងប្រឹងតែបំពេញការងារ ចំណែកលទ្ធផលទុកឲ្យទេវតាសម្រេច ជាកត្តាសំខាន់ដំបូង បង្អស់គឺខ្លួនយើងត្រូវតែមានការយលដឹងច្បាស់ថា យើងបានប្រឹងប្រែងអស់ពីសមត្ថភាព គឺដូចជាកូនសិស្សអីចឹងដែរ ដែលពួកគេគ្មានអ្វីត្រូវព្រួយបារម្ភ តែ បញ្ហាស្ថិតនៅត្រង់ថា យើងពិតជាប្រឹងប្រែង ធ្វើបានល្អបំផុតដែរទេ ? មនស្សយើងមានសមត្ថភាពុខសៗគ្នា ដែលសមត្ថភាពនេះ គឺរៀនរស់នៅតាម ប្រាថ្នាទេវតា ។ អីចឹងយើងអាចប្រាប់មកវិញថា ព្រះគ្រូបាបាជី ពេលនេះ យើងធ្វើបានល្អជាពិសេសណាស់ បើសិនជាថា មិនទាន់បានល្អទេ ចូរយើងប្រឹងប្រែងបន្ទរទៀត ដូច្នេះ ពេលនោះ ជាស្វ័យប្រវត្តិ យើងមានសន្តិភាពផ្លូវចិត្ត។ ជាការល្អ ចូរកុំមានកាវិភាគ កុំឲ្យមានការដើរនិយាយថា ខ្ញុំធ្វើបានល្អណាស់ ខ្ញុំប្រឹងប្រែងណាស់ ព្រោះទេវតាទ្រង់ដឹងសពវ្វរឿងទាំងអស់ ដឹងទាំងស្ថានភាពរបស់ ញាតិញោម ទ្រង់ថា ញោមធ្វើដល់ណា មានសេចក្តីស្រលាញ់កម្រិតណា? បើដូច្នេះ ចូរបំពេញការងារអ្នកឲ្យបានល្អទៅ ឯ លទ្ធផលទុកទេវតាជាអ្នកសម្រេច។ សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូ ។

Q & A # 12 @  19: 00
Family support hi babaji papaji um if you have a friend or a colleague or a family member that is that tends to get consumed by fear consumed to the point where that fear turns into an intense physical reaction no i think we are all to blame you know it's it's like in a household we are all members of a particular house so the atmosphere is definitely going to affect everybody better it's going to be positive negative and if we start losing our confidence why do we lose our confidence because of situations because of the experiences we've had so if everybody in the family is supportive why would i not have the confidence that i can go through anything in life but when i see things happening you know which might go either way then slowly slowly i start losing my confidence now so if all of us are supportive if there's harmony in the house all around us that makes life so positive and conducive that you would always feel that i can do anything so it's about family support it's about everybody i mean i've just sort of used the word family but i think whether it's at work whether it's in the house wherever we are you can bring out the best in people and you can bring out the worst in people thank you for that

 i have another question master um when somebody is not initiated uh especially in the in the hindu culture there are a number of requirements that are required to be done without when there's a death in the family and there's rights and rituals um certain things are required of us by by priests and by by by scholars what is the value of this and and how necessary is it and what's what purpose does it serve what do we call a ritual a ritual is something which you do without understanding or it having any logical value that is a ritual anything that can take you towards a logical goal will not be a ritual it can be a tradition it can be something else but we won't call it a ritual now all these things that were created were to take your mind away from that loss now the soul has left the body whatever you do after the soul has left the body is meaningless for that soul you know it's like you didn't love somebody while she was alive and after his death you cry and you shout and you put lots of fancy words on his tombstone it's meaningless so better all these rituals and ceremonies they were created just to take your focus away from that loss that has happened for you to remember the lord to take your thoughts to a positive side rather than being negative because you've lost a family member or someone you love that was the purpose now today we don't do that as a ritual you keep on performing all those things without knowing why you are doing it and it having no meaning to the passing away of some if somebody's already if somebody's left the if somebody's left the body the soul has gone the body is there so whatever you do with the body that is going to go with the body body is dust to dust thank you master 

i have one last question um and again a family member has asked that if they pursue a career in medicine and as a doctor they are involved in a situation in which a patient were to lose his life where's the karamic aspect of that what what how does the doctor participate in that karma  ? better like i just said before that coming and going is in the lord's hand the doctor is meant to heal to the extent he can help he should help but life and death is not in his hands that's not in his that feeling of responsibility that i've contributed to this death if we are responsible there will always be a sense of responsibility for whatever you do something happens in your shop won't you feel a sense of responsibility some people take all the responsibilities some people take no responsibility so that responsibility is meant for us to learn that we should sort of learn from this situation so that we can do a better job next time but to say that everything that happens is because of you it's not necessarily that thank you very much master it's been great having you gibraltar absolutely great thank you so much 

ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណាមានរឿងទាក់ទងការគាំទ្រក្នុងសមាជិកក្រុមគ្រួសារ ព្រះគ្រូ បើសិនជា យើងមាន មិត្តភ័ក្រ មានគ្រួសារ មានមិត្តរួមការងារ ដែលមិនទុកចិត្តគ្នា ចង់តែឈ្នះលើគ្នាទៅវិញទៅមកដល់អីចឹងទៅ ជាក្លាយជាប្រតិកម្ម ប្រឆាំងគ្នាទៅវិញទៅមក។  ញោម រឿងនេះ អាត្មាភាពយល់ថា យើងបន្ទោសគ្នាទៅវិញទៅមក ធម្មតាទេ ញោម គ្រួសារមមួយ មានសមាជិកគ្រួសារ​រ់ស់នៅផ្ទះតែមួយ ដូច្នេះ តែងតែមានផល បៈពាល់គ្នាទៅវិញទៅមក ជាការល្អ យើងគួរតែមានការគិតឃើញល្អពីគ្នា ជាជាងការគិតឃើញអវិជ្ជមានអំពីគ្នាទៅវិញទៅមក។ បើសិនជាយើងបាត់បងការទុកចិត្តគ្នា យើងសួរថាហេតុអ្វី បានជាគ្មានការទុកចិត្តគ្នាបែបនេះ ? នេគឺមកពី ស្ថានភាព នេះគឺមកពី ធ្លាប់មានពិសោធន៍ ឬ ធ្លាប់មានរឿងពីមុនៗមក បើសិនជាយើងមានការគាំទ្រគ្នាទៅវិញទៅមក ចុះម៉េចគ្មានការទុកចិត្តគ្នា ?ទាំងនេះគឺមានរឿងច្រើនណាស់ក្នុងឆាកជីវិតមនុស្ស លុះពេលមានរឿងអ្វីកើតឡើង យើងគិតម៉ៃឃើញ ផ្លូវណាមួយផ្សេងភ្លាម  ហើយបន្តិចម្តងៗ យើងក្លាយជាលែងទុកចិត្តគ្នាដូច្នេះ បើសិនជាយើងគាំទ្រគ្នា ចុះសម្រុងមានសុដុមនីកម្មជាមួយគ្នាក្នុងគ្រួសារ ពេលនោះ ជីវិតយើងមានន័យខ្លឹមសារ ឬ វិជ្ជមាន ដូច្នេះ យើងត្រូវគិតថាធ្វើបែបណាដើម្បីគាំទ្រគ្រួសារ  គឺថាសមាជិកគ្រួសារគ្រប់ៗគ្នាត្រូវធ្វើបែបនេះ  មិនថាតែនៅក្នុងគ្រួសារទេ យើងអាចធ្វើបែបនេះបាននៅក្រៅគ្រួសារបានដែរ  ជាមួយមមនុស្សទូទៅ

សូមអរគុណព្រះគ្រូ ខ្ញូំកូណានៅមានសំនួរមួយទៀត មនុស្សដែលមិនទាន់បានបួស ជាពិសេសមនុស្សក្នុង​វប្បធម៍ ហិណ្ឌ គេទាមទារឲ្យមានតម្រូវការចាំបាច់ច្រើនណាស់ ដែលត្រូវតែបំពេញជាចាំបាច់ ។ នៅពេលមានសមាជិកគ្រួសារណាម្នាក់ស្លាប់គេត្រូវបំពេញតាម ក្បូនតម្រាសាសនា ត្រូវមានអាចារ្យ​សួត្រធម៍ ត្រូវមានខាង វិហារចូលរួម តើទាំងនេះមានតម្លៃបែបណា មានការចាំបាច់បែបម៉េច ដែលយើងនិយាយថាជាទំនៀមទំលាប់ តែមិនយល់សោះនោះ។ គោលបំណងសង្គម គឺមិនមែនជាគោលបំណងនៃទំនៀបទំលាប់ទេ នេះវាអាចជាប្រពៃណីទៅវិញ។ ប្រពៃណីវាមានន័យផ្សេងពីហ្នឹង តែគេមិនហៅថាទំនៀមទំលាប់ទេ ដែលគេធ្វើបែបនេះ ដើម្បីយើងដកចិត្តចេញពី អ្នកស្លាប់។  ឥលូវនេះមនុស្សបានស្លាប់បាត់ ព្រលឹងចាកចេញពីរាងកាយដែរ ដូច្នេះ ទំនៀមទំលាប់លែងមានន័យខ្លឹមសារដោយសារ ព្រលឹងចាកចេញបាត់ ជាព្រលឹងដែលយើងធ្លាប់ស្រលាញ់ កាលនាងនោះនៅរស់ ឥលូវនាងស្លាប់បាត់ យើងយំ ស្រែក កើតទុក្ខ ដែលទាំងនេះគ្មានន័យសោះ ដូច្នេះ ទំនៀមទំលាប់ទាំងនេះ ពិធីសាសនាទាំងនេះ ជាការល្អត្រូវតែធ្វើឡើងដើម្បី យកដកចិត្តចេញពី មនុស្សដែលស្លាប់ទៅ ឲ្យយើងអ្នកនៅរស់ ងាកបែរទៅរកទេវតា រកព្រះ ឲ្យយើងគិតវិជ្ជមានល្អៗ ជាជាងគិតអាក្រក់បែបអវិជ្ជមាន ព្រោះដោយសារថាយើងបាត់បង់សាច់ញាតិ ក្រុមគ្រួសាររបស់យើង ដូច្នេះ នេះជាទំនៀមទំលាប់ ជៀងវាសយើងធ្វើដោយគ្មានការយល់ដឹង ដោយសារគិតថា មនុស្សស្លាប់ទៅការធ្វើពិធីទាំងនេះ គ្មានន័យ។បើសិន ជាមានអ្នកណាម្នាក់ស្លាប់ គឺព្រលឹងគេចាកចេញពីរូបកាយ ។ នៅទីនេះ​សល់តែរូបកាយទេ យើងធ្វើពិធីណាមួយគឺធ្វើតែជាមួយ រូបកាយ ដែលរូបកាយក្លាយជា ល្អងធូលី ។ សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូ ។

ព្រះគ្រូ ខ្ញុំកូណានៅមានសំណួរជាចុងក្រោយមួយទៀត គឺថា សមាជិកក្រុមគ្រួសារមួយ គាត់សួរថា​បើគាត់ជា គ្រូពេទ្យ ជា វេជ្ជបណ្ឌិត ហើយគាត់ព្យាបាលអ្នកជំងឺម្នាក់ តែគាត់នោះស្លាប់គឺជួយសង្រ្កោះមិនបាន តើគ្រួសារពេទ្យនោះមានកម្មាដែរឬអត់ទេព្រះគ្រូ ? ញោម រឿងនេះ ដូចអាត្មាបានទូលពីខាងលើស្រាប់ថា​ ទាំងមក ទាំងទៅវិញ គឺជាកិច្ចការរបស់ទេវតាអ្នករៀបចំ ចំណែកគ្រូពេទ្យមានភារកិច្ចព្យាបាល អ្នកជម្ងឺ តែជីវិតអ្នកជម្ងឺ មរណភាពអ្នកជំងឺ មិនស្ថិតក្នុងដៃគ្រូពេទ្យទេ នេះមិនមែនជាការទទួលខុសត្រូវរបសគ្រូពេទ្យឡើយ ជាការពិតហើយ គ្រូពេទ្យបានចូលរួមព្យាបាលមែន នេះជាការទទួលខុសត្រូវរបស់គ្រូពេទ្យ វាដូចជាការដែលយើងបើកហាងមួយ កាលណាមានរឿងអ្វីឡើង គេថាម្ចាស់ហាងទទួលខុសត្រូវ ខ្លះថា ម្ចាស់ហាងគ្មានការទទួលខុសត្រូវទេ ដូច្នេះ ការទទួលខុសត្រូវពេលនេះ សំដៅថាការ រៀនសូត្រពិពិសោធន៍កន្លងមក ដែលយើងត្រូវតែបំពេញការងារឲ្យប្រសើរជាងលើមុនៗ។ សូរអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូ ជាអនេកកប្បការ ។

Q & A # 13 @  24: 06
Sleep hi bobby you're also me it's taken a long time to work up to the two and a half really long and when i got there it started slipping again and i can't keep it up way better like i said if you can't sit in one place break it up suppose you can't say two and a half hours in a particular day say okay i'll sit at night also that's great name it doesn't matter create that habit of sitting down once you're in the habit then sleep will be the least of your problems better there are times you know and we don't know the difference between sleep and when the consciousness rises we think we've fallen asleep so don't analyze it we said we are going to do it we are going to do it just look at it that way that i'm going to sit down whatever i promise i'm going to truth and leave the rest to him 

ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណាមានបញ្ហាមួយគឺថាពេលតាំងសមាធិ រយៈពេលដ៍យូរ ២ ម៉ោង ៣០ នាទីនេះ គឺជារយៈពេលយូរ ប្រឹងប្រែង រហូត ដល់ពេល គ្រប់ម៉ោងបែរជា ងងុយដេកតែម្តង ដែលមិនអាចឲ្យខ្ញុំកូណាបន្តធ្វើសមាធិទៀតបានទេ។ ញោម ជាការល្អ ដែលញោម​គិតថាបើមិនអាចអង្គុយកន្លែងហ្នឹងធ្វើសមាធិ អីចឹងញោម ដូរទៅកន្លែងផ្សេង មួយទៀត បើញោមថា មិនអាចតាំងសមាធិ គ្រប់ ២ ម៉ោង ៣០​នាទី នៅពេលថ្ងៃទេ ដូច្នេះ ញោមដូរពេល ទៅធ្វើសមាធិពេលយប់វិញ វាគ្មានបញ្ហាអ្វីទេ គឺទំលាប់ស្ថិតនៅលើយើងជាអ្នកបង្កើតវាឡើង ដូច្នេះ រឿងងងុយដេក វាលែងជាបញ្ហាចោទសម្រាប់ញោមប្រុស។ ពេលយើងងុយដេក យើងមិនបានដឹងខ្លួន តែពេលយើងដឹងខ្លួន យើងមានអារម្មណ៍ថាងងុយដេក ដូច្នេះ កុំមានការវិភាគអី ដូចជាអាត្មាបានទូលស្រាប់ថា យើងបំពេញតែការងារយើងទៅ គឺ យើងថា យើងទៅ អង្គុយតាំងសមាធិ អ្វីដែលយើងបានសន្យាថានឹងធ្វើសមាធិគឺត្រូវតែធ្វើឲ្យបាន កុំក្បត់ពា្យសច្ចៈ ចំណែក លទ្ធផលយ៉ាងណាទុកទេវតាជាអ្នកសម្រេច។ 

Q & A # 14 @  25: 10-26: 43
Focus yeah that's for me earlier you spoke about focus that if we are working we should focus on work if we are focused on the house we should focus on the house and in the meditation we should focus on meditation but in my case it's been close to 30 years that in meditation i think about everything else but every time i try to repeat the names i start a little while and my mind goes off in 2001 things all the time because that's the habit you've created mind is a creature of habit we have to break that habit if somebody says i've been drinking for 30 years now what can i do well if he knows it's bad for him he has to break that habit but how how how can we do that i mean it's by focusing what you are doing but it's very very very difficult because what is easy in life is doing business easy is looking after your children easy is pleasing your wife easy well then what is easy it's true but it's been a long long time i mean it's 28 years now but it's not a question of time i mean i don't think so time has got anything to do if time was the factor i i was put into this uh responsibility had hardly been initiated for a few years it's got nothing to do with time it has to do with your focus and the intensity of your what you want and if you want to do it you can do it you have to give us the strength to be able to do it mastery

ព្រះគ្រូ ទាក់ទងដល់រឿងដែលព្រះគ្រូ ទូលថា បើសិនជាយើងកំពុងបំពេញការងារមួយ នោះ ចូរផ្ចង់អារម្មណ៍ទៅលើការងារនោះ បើយើងគិតដល់រឿងផ្ទះសម្បែង អីចឹងយើងផ្ចង់អារម្មន៍រឿងផ្ទះសម្បែង បើយើងកំពុងធ្វើសមាធិ គឺយើងផ្ចង់អារម្មណ៍ឲ្យបានមូលក្នុងការតាំងសមាធិ តែសម្រាប់ខ្ញុំកូណានេះ មាន រយៈពេលសឹងតែ ៣០ ឆ្នាំ ក្នុងការតាំងសមាធិ ដែលពេលនោះ ខ្ញុំកូណាគឹតរឿងសព្វបែបយ៉ាង តែដល់ពេលទន្ទេញព្រះនាម ដូចជា គាំងៗ អាក់​មិនរលូន ចិត្តខ្ញុំកូណាហោះចេញក្រៅ គិតបែកទៅដល់ ២០០ រឿង។ ញោម នេះ កឺមកពី ទំលាប់់របស់់ញោម ចិត្តជាអ្នកបង្កើតបញ្ហាឡើង ធ្វើជាទំលាប់នេះ  បើសិនជាមានគេនិយាយថា រយៈពេល ៣០ ឆ្នាំំនេះ បើសិនជា ផឹកស្រាវិញ ប្រហែលជាស្ទាត់ជំនាញណាស់ បើសិនជា យើងគិតថា  ផឹកស្រាជារឿងមិនល្អ អីចឹងយើងដូរទំលាប់នោះចោលទៅ តែសួរថា​យើងដូរ ទំលាប់បែប ម៉េចកើត បើយើងប្រមូលអារម្មណ៍៍ ផ្តុំតែទៅរឿងហ្នឹង នេះមិនមែនជាការងាយស្រួលទេ បើក្នុងការរស់នៅ រកស៊ីចិញ្ចឹមជីវិតនោះជាការងាយស្រួលឬ? ការថែទាំងកូនៗជាការងាយស្រួល? ការស្វែងរកការសប្បាយ ជាការងាយស្រួល? ការយកចិត្តប្រពន្ធជាការងាយស្រួល? ចុះមានអ្វីទៀតដែលជាការងាយស្រួល?  សុទ្ធតែមិនស្រួលទាំងអស់ ព្រះគ្រូ អីចឹង គឺវាត្រូវការពេលវេលាយូរ? ញោម ពេលវេលាគឺជា កត្តាសំខាន់ក្នុងការផ្លាស់ប្តូរមែន តែ ពេលវេលានេះ មិនមែនជាកត្តាកំណត់ទេ  បើញោមគិតថា ពេលវេលាផ្លាស់ប្តូរ អីចឹងបួសអស់ពេល ២៨ ឆ្នាំ កន្លងមកគឺជារឿងអត់បានការ​ដូច្នេះ រឿងចាំបាច់សំខាន់បំផុត គឺរឿង ផ្ចង់អារម្មណ៍ Focus រឿង ប្រាថ្នាចង់ធ្វើអ្វី? បើសិនជាយើងចង់បំពេញកិច្ចការណាមួយ យើងធ្វើទៅ បើយើងចង់បានកម្លាំង ថាមពលនោះយើងត្រូវតែធ្វើវាឲ្យពូកែឲ្យខ្លាំងក្លា។ 

No comments:

Post a Comment