Tuesday, January 2, 2024

Q & A with GSD 102

ធម៍ទេសនាដេញដោលព្រះធម៍ ថ្ងៃអាទិត្យ ទី ៧ ខែ មករា ឆ្នាំ ២០២៤ ( ១៩ នាទី)
Q & A # 1 @ 00- 01-01
Baba Ji, my mother raised me with good values, and I have never done anything wrong in life with my body, mind, or wealth. But despite that, only bad things happen to me. How do we know what is good or bad? Whatever happens, happens due to karma. Now we have to account for this burden of karma no matter what. So we shouldn’t analyze. We have to live in His will. Okay? This is our objective – to not have to come back, so that we can return to our true home. The Lord does everything very carefully; whatever He gives, He gives carefully. Don’t analyze. Do your part and put in the effort. It may take time, but your efforts will never go unanswered. So let there be nothing lacking in your effort and leave the rest to the Lord. 

ព្រះគ្រូ បាបាជី ម្តាយខ្ញុំកូណាចិញ្ចឹមបីបាច់់ ខ្ញុំកូណា បានល្អណាស់ ។  ខ្ញុំកូណា ក៍មិនដែលធ្វើអ្វីមួយខុសឆ្គងដែរ ទាំងផ្លូវកាយ ផ្លូវចិត្ត និង ទ្រព្យសម្បត្តិ តែទោះជាបែបនេះក្តី  ខ្ញុំកូណា នូវតែជួបរឿងអាក្រក់់កើតឡើងដដែល។ ព្រះគ្រូ តើ ខ្ញុំកូណា ធ្វើម៉េចដឹងរឿងមួយណាល្អ រឿងមួយណាអាក្រក់? ។ ញោម អ្វីដែលកើតឡើងចំពោះរូបញោម សុទ្ធតែជារភង កម្មា វាស្រ័យតាមកម្មា។ ពេលនេះជា វេលាដែលញោមត្រូវតែ រែកពុន ទូទាត់ជាមួយ កម្មាទាំងនោះខ្លួន មិនថាកម្មល្អ ឬ កម្មអាក្រក់ឡើយ។ ដូច្នេះ កុំចាំបាច់់មានការវិភាគវែកញែក យើងត្រូវតែរស់នៅ តាមប្រាថ្នាទេវតា តើធ្វើបានទេ? នេះជាគោលបំណងនៃ ឆាកជីវិតរបស់មនុស្សលោក គឺដើម្បីកុំឲ្យត្រឡប់ចុះទៅ ក្រោមវិញ ធ្វើបែបនេះ គឺដើម្បីយើងអាចត្រឡប់ទៅ ឋានជាប្រភពដើមវិញ។ ទេវតា ទ្រង់ធ្វើកិច្ចការសព្វយ៉ាងដោយការប្រយ័ត្នប្រយែងណាស់។ អ្វីក៍ដោយដែលទេវតាប្រទានមក គឺសុទ្ធតែមានការប្រយ័ត្នប្រយែងបំផុត។ ចូរកុំមានការវិភាគ ចូរបំពេញការងារខ្លួនងឲ្យបានប្រពៃល្អ វាអាចត្រូវការពេលយូរ តែការប្រឹងប្រែងនោះនឹងមិនអត់ប្រយោជន៍ឡើយ។ ចូរកុំបំពេញកិច្ចការឲ្យរួចតែពីដៃ ចំណែកលទ្ធផលគឺទុកទេវតាទ្រង់សម្រេច។

Q & A # 2 @ 00- 01-01
Baba Ji, when we do something wrong, what can we do to get the least possible punishment for our actions so that our burden will be as light as possible? No, this isn’t about more or less – it is what it is. “You will have to undergo the consequences of every action you perform.” We will have to account for every action we perform. Baba Ji, when we do something wrong, we are so overpowered by the mind, that even though we know what we’re doing is wrong, we still end up doing it. So what should we do in this situation? Exercise restraint, because no one else will bear that burden – you will have to bear that burden. If we create such a heavy burden that it weighs us down, what can anyone else do? Someone else can explain things to you, but he cannot carry your burden for you.

ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុកូណាឆ្ងល់ថា បើសិនជាយើងប្រព្រឹត្តិអ្វីមួយជាកំហុស ពេលនោះយើងទទួលទណ្ឌកម្មពីទេវតាសម្រាប់អំពើដែលយើងបានសាង សួរថា បើបែបនេះ ត់ើបំណុលកម្មរបស់យើងវាចុះទាប ឬ ស្រាល តូចជាងមុនទេ? មិនទេ ញោម នេះមិនមែនជាងរឿង ច្រើន ឬ តិចជាងមុនទេ រឿងគឺវាបែបអីចេះ គឺថា ញោម ត្រូវតែ ទូទាត់ឲ្យអស់បំណុលកម្មគឺគ្រប់អ្វីដែលញោមបានសាងកន្លងមក ។ កូណា ព្រះគ្រូ ចុះ បើសិនជាយើងធ្វើនូវកំហុស  គឺយើងបានទទួលការស្តីបន្ទោស នេះគឺ មកពី យើងធ្វើតាម ចិត្ត ចិត្តវាបញ្ជា វាបង្ខំឲ្យយើងគិតបែបហ្នឹង យើងក៍ដឹងដែរថា ធ្វើអីចឹងទៅគឺវា ខុស វាមិនត្រូវទេ តែយើងចចេសនូវតែ​ប្រព្រឹត្តិ បើសិនជា ក្នុងស្ថានភាពនេះ តើយើងគួរតែគិតបែបម៉េចព្រះគ្រូ?។  ញោម គឺយើងនឹង រកផល បានជា កម្មពារមកវិញ ដោយសារថាគ្មាននណាម្នាក់គេញផុតពី កម្មពារទេ យើងនឹងត្រូវតែ ទទួលកម្មពារ បើសិនជាយើងប្រព្រឹត្តិកម្មនោះវាធ្ងន់ធ្ងន់ គឺយើង រក កម្មពារមកវិញធ្ងន់ធ្ងរដែរ តើមានអ្នកណាគេមករង កម្មពារ នេះជំនួសយើង? វាអាចថាមានគេ អ្នកណាម្នាក់គេមកពន្យល់ប្រាប់យើង​មែន តែគ្មានអ្នកណាកេមក រែកទួលកម្មពារនោះជំនួសយើងទេ your burden ។

Q & A # 3 @ 00- 01-59
 Baba Ji, I haven’t given much time to bhajan, but I often hear a kind of beeping sound while I’m walking around or sitting alone. Don’t analyze what sound you are hearing. The Sound is meant to show you the way, to give you a sense of direction. Try to listen to it; try to attach yourself to it. As Tulsi Sahib said, “Listen to the Call emanating from the highest region – forever beckoning you to come and behold your Beloved.” This Sound is coming from the Lord’s home; it is calling us back. Listening to it gives us a sense of direction. Let yourself go with it, instead of thinking, “What sound is it? Where is it coming from?” Listen to it. Enjoy it! Okay, Baba Ji. Please always remain by my side and help me meditate.

ព្រះគ្រូបាបាជី ខ្ញុំកូណាមិនបានចំណាយពេលច្រើនដើម្បី ភាវនាធម៍ ឬ សូត្រធម៍ តែខ្ញុំកូណាតែងតែ ឧហ្សាហ៍ឮសូរសម្លេង ពេលខ្ញុំកូណាកំពុងដើរ ឬ អង្គុយម្នាក់ឯង។ ញោម ចូរកុំមានការវិភាគលើសម្លេងធម៍នេះ ។ សម្លេងធម៍នេះ គឺវានាំញោម វាបង្ហាញផ្លូវញោម ទៅរកគោលដៅណាមួយ ចុរព្យាយាមស្តាប់សម្លេងនេះ ចូរភ្ជាប់ជាមួយសម្លេងនេះ ដូចដែលព្រះគ្រូ ទូលសាហ្សីប ទូលថា ចូរស្តាប់សម្លេងទេវតាហៅពីឋានលើដ័ខ្ពស់ជាងគេបង្អស់ ជាសម្លេងព្រះធម៍នាំយើងទៅឋានសួរគ៍ នាំយើងទៅជួបជាមួយ ទេវតាជាព្រះសិរអារ្យមេត្រីយ៍ តែកុំមានការគិតពីសម្លេងនេះ។ កុំគិតថាសម្លេងនេះជាសម្លេងអ្វី ជាសម្លេងមកពីណា? គ្រាន់តែ ស្តាប់សម្លេងទេព ចូរមាការរីករាយជាមួយ សម្លេងនោះ ! បាទ គូណាព្រះគ្រូ បាបាជី សូមព្រះគ្រូនៅជាមួយខ្ញុំកូណាជារហូតតទៅ ជួយខ្ញុំកូណាដើម្បីតាំងសមាធិ ។

Q & A # 4@ 00- 03-05
 Radha Soami, Baba Ji. Baba Ji, my first question is: What is the importance of physical Darshan in Sant Mat? As I said, the mind works with association. It has created a certain association with everything. We have a happy association with certain people, so we feel very happy when we see them. Whereas with other people, if we haven’t had a positive interaction with them, or if they have criticized us, we have a very negative association with them. Seeing them, we feel resentful, we get angry, and so on. Similarly, the Master is associated with spirituality. So when we have darshan, our attention goes towards spirituality and we feel something unique within. But we have to build that relationship inside, not outside. We must not worship the physical. We must devote ourselves to the Shabd. So this is only to teach us. For example, we have an association with our parents because they have raised us and looked after us. Similarly, we have a positive, spiritual association with the Master.

 Baba Ji, my second question is: When we come to the Dera and do seva or have your darshan, the mind is very subdued, and our pain of longing is at its peak. But Baba Ji, after 2 or 3 days, that pain of longing doesn’t seem to last. The Lord doesn’t give something and then take it away. This means that the mind has overpowered us so much that we cannot do our part even though we’ve created the atmosphere. It means that the reins of the mind are not in our hands. If something is important to you, you’d never lose it so easily if the reins of the mind were in your hands. So the mind overpowers us. This means that we need to meditate more so we can take the reins of the mind into our own hands. Baba Ji, please shower your grace.

សូមក្រាបថ្វាយបង្គំព្រះគ្រូ បាបាជី ជាសំនួររបស់ខ្ញុំកូណា សួរថា តើអ្វីជាសារៈសំខាន់ៃ ទស្សនវិជ្ជាក្នុងសាសនាហិណ្ឌូ? ញោម រឿងនេះ​ ដូចដែលអាត្មាបានទូលស្រាប់ថា ចិត្តមនុស្សយើងវាមានការទាក់ទងគ្នាទៅវិញទៅមក ចិត្តមានការភ្ជាប់ជាបណ្តាញគ្រប់អ្វីៗទាំងអស់ ចិត្តវាសប្បាយបើបានរាប់អាន ភ្ជាប់ទំនាក់់ទំនងជាមួយមនុស្សមូយចំនួន ដូច្នេះ យើងមានការរីករាយសប្បាយចិត្តពេលបានជួបមនុស្សទាំងនោះ  តែជាមួយមនុស្សមួយចំនួនទៀត ទោះបីជាមិនដែលមានទំនាក់ទំនងជាមួយគ្នា មិនដែលមានការ រិះគន់ស្អប់គ្នាទេ គ្រាន់តែឃើញគ្នាភ្លាម ចិត្តក្តៅញាប់ញ័រ ខឹងសម្ប៉ាតែម្តង។ ស្រដៀងគ្នានេះដែរ ព្រះគ្រូ មានទំនាក់ទំនងជាមួយ ព្រះធម៍ អីចឹងពេលណាយើងមាន ទស្សនិជ្ជា Darshan នេះ គឺអារម្មណ៍របស់យើង មូលក្លំ បាញ់សំដៅទៅរកព្រះធម៍ភ្លាមដែរ យើងមានអារម្មណ៍ដឹងថា យើងបានចូលទៅតែមួយ ជាមួយព្រះបរមគ្រូ តែ យើងត្រូវកសាងទំនាក់នងបែបនេះ នៅក្នុងខ្លួនយើង មិនមែននៅក្រៅ ខ្លួនជារូបកាយយើងទេ ។ យើងមិនត្រូវគោរពបូជាលើរូបកាយទេ គឺត្រូវគោរពបូជាលើ ព្រះធម៍ the Shabd។  ដូច្នេះ ទស្សនៈវិជ្ជាដែលនិយាយពីខាងលើ គឺសំដៅអំពីការ បង្រៀនយើងទាំងអស់គ្នា ។ ឧ ដូច ជាយើងមានទំនាក់ទំនងជាមួយ ឪពុក​ ម្តាយរបស់យើង ដោយសារ ពួកគាត់មានគុណ បង្កើតយើង ចិញ្ចឹមបីបាច់យើង ស្រដៀងគ្នានេះដែរ ដែលយើងមានទំនាក់ទំនងវិជ្ជមាន ល្អៗ ជាមួយ ព្រះធម៍ ជាមួយ ព្រះគ្រូ ។


ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណមានជាសំនួរទី ២ គឺថា ពេលខ្ញុំកូណាបានទៅ ព្រះវិហារដេរ៉ា បានរៀនអំពីព្រះធម៍ ឬទស្សនវិជ្ជា បានបំរើព្រះ ពេលនោះ​ចិត្តវាចុះខ្សោយណាស់ ចំណែកការដែលយើងចង់ក្លាយជាព្រះ ជាទេវតា គឺកាន់តែមានកម្លាំងខ្លាំងខ្ពស់បំផុត តែជា សំណួរគឺថា ក្រោយពីនោះ ២​ ទៅ ៣ ថ្ងៃ ចិត្តចង់ក្លាយជាទេវតា មិនថយចុះស្រាកស្រានសោះ។ ញោម រឿងនេះ គឺទេវតា មិនមែន ប្រទានអ្វីមួយហើយ ក៍យកអ្វីនោះទៅវិញទេ ។ ចំណុចនេះ មានន័យថា ចិត្តមានកម្លាំងខ្លាំង រហូតដែលយើងមិនអាចធ្វើអ្វី បានសោះ មានការការឈឺចាប់។ រឿងនេះ គឺថា ការបង្រ្កាបលើចិត្តមិនស្ថិតនៅលើដៃយើងទេ អ្វីដែលយើងត្រូវធ្វើ គឺកុំឲ្យចាញ់ចិត្ត យើងត្រូវតែប្រឹងតាំងសមាធិឡើង ដើម្បីឈ្នះលើចិត្ត គ្រប់គ្រងចិត្តក្នុងដៃ របស់យើង ។ បាទ ព្រះគ្រូ បាបាជី សូមជួយផ្តល់ជាព្រះសណ្តោសដលខ្ញុំកូណាផងចុះ ។

Q & A # 5@ 00- 05-32
 Radha Soami, Baba Ji. There are many non-profit organizations doing social work in Punjab and elsewhere. The Dera has enough resources and wealth. So why doesn’t the Dera help underprivileged girls of marriageable age living in the towns and villages? Their families cannot afford to pay for the wedding arrangements. Many people in the village combine resources to help them, but despite that, some things are still lacking. So Baba Ji, why doesn’t the Dera help these underprivileged girls? They cannot afford good housing in their villages or towns. Why doesn’t the Dera provide them with nice houses to live in? On the one hand, there is social work; on the other, there is spiritual work. There are many organizations doing social work – there’s no shortage of them. How many organizations focus only on spirituality? What happens is that it begins with spirituality. As the sangat grows, one feels the need to pay a little attention to the social aspect as well. But to fulfill that, one needs to establish a very large structure. The larger the structure, the more people you need. As people get involved, jealousy, fault-finding, money – all this comes into the picture. What does this lead to? Spirituality gets diluted. What should we do? Should we make people good human beings so that they can go and do such noble work themselves, or should we start doing the work ourselves and let the people be of no use? So, we have to look at these things from the very start, when they are at a grass roots level. One who becomes a good human being will automatically help others. So isn’t it better to do that, instead of making people dependent by easily doing everything for them, and not letting them stand on their own two feet? So careful thought is given to this – we do as much as we can. During Covid, we’ve been doing as much as we could – we haven’t held back. But if we take the next step, the repercussions will be that we’ll move further away from spirituality. Look at other organizations – wherever they opened schools, colleges, and so on, they moved away from spirituality. 

សូមក្រាបថ្វាយបង្គំ ព្រះគ្រូ បាបាជី សព្វថ្ងៃនេះ មានអង្កការក្រៅរដ្ឋាភិបាល ឬ អង្គការមិនរកកម្រៃជាច្រើនកំពុងបំពេញការងារនៅ រដ្ឋ ប៉ានហ្សាប់ និង កន្លែងផ្សេងៗទៀតជាច្រើន  ចំណែក ព្រះវិហារ ដេរា មានធនធានជាច្រើន មានទ្រព្យសម្បត្តិជាច្រើនដែរ ចុះហេតុអ្វីបានជា មិនជួយក្មេងស្រីៗដែលមានអាយុរៀបការ ឲ្យរស់នៅក្នុងស្រុក ភូមិ ។ ញោម ក្រុមគ្រួសារពួកគេ មិនអាចមានលទ្ធភាព បង់ថ្លៃ បណ្ណាការ ( ស្រីដណ្តឹងប្រុស) ។ ប្រជាជនក្នុងភូមិស្រុកជាច្រើន ចូលលុយគ្នាដើម្បីជួយក្មេងស្រីទាំងនោះ តែទោះជាជួយក្តី នូវតែជួយមិនអស់ ។ ព្រះគ្រូ បាបាជី ចុះម៉េចបានជា ព្រះវិហារ ដេរា មិនជួយក្មេងស្រីៗទាំងនោះផង? ញោម ក្មេងស្រីៗទាំងនោះ ពួកគេគ្មានលទ្ធភាពកសាងផ្ទះល្អៗ ស្អាតៗ នៅក្នុងភូមិស្រុក ពួកគេទេ ។ ចុះម៉េច ព្រះវិហារ ដេរា មិនសាងសង់ផ្ទះស្អាតៗ ប្រណិតៗឲ្យក្មេងស្រីៗទាំងនោះទៅ ? រឿងនេះ មានច្រើនផ្នែក មួយផ្នែកគឺកិច្ចការសង្គម មួយផ្នែកទៀតគឺកិច្ចការព្រះធម៍ ។ មានអង្គការជាច្រើន ធ្វើការងារផ្នែកសង្គម តែមិនឃើញមាន អង្គការច្រើនដូចគ្នាធ្វើកិច្ចការផ្នែកព្រះធម៍នេះទេ បើសិនជាមាន អង្គការចូលធ្វើការផ្នែកព្រះធម៍នេះ តើនឹងមានរឿងអ្វីកើតឡើងព្រះគ្រូ ?។ កាលណាមានកំណើនផ្នែក កិច្ចការព្រះធម៍ ដូចសព្វថ្ងៃនេះ គឺមនុស្សតិចណាស់ ដែលចាប់អារម្មណ៍ យកចិត្តទុកដាក់លើ កិច្ចការសង្គម ដូចតែគ្នាទេ ដូច្នេះ ដើម្បីដោះស្រាយចន្លោះប្រហោងនេះបាន វាទាមទារការរៀបចំ បង្កើតជា រចនាសម្ព័ន្ធធំទូលាយ។ កាលណារចនាសម្ព័ន្ធកាន់តែធំ នោះ មនុស្សចូលរួមក៍កាន់តែច្រើនដែរ ពេលនោះ ការច្រណែន និន្នាគ្នាក៍រីកធំដែរ ចំណែកលុយកាក់ក៍ត្រូវការធំច្រើនដែរ ។​ អីចឹងរឿងទាំងអស់នេះ បង្កើតជា រូបភាពមួយឡើងមក សួរថា រូបភាពបែបហ្នឹង វានាំយើងទៅដល់ណា? ព្រះធម៍ជួយយើងក្នុងការផ្តល់ពន្លឺ វិភាគ ថា តើយើងត្រូវធ្វើម៉េច? យើងត្រូវកសាងធនធានមនុស្សល្អៗ ដើម្បីមនុស្សល្អៗទាំងនោះ គាត់់ទៅ បំពេញកិច្ចការទាំងនោះ? ឬ មួយយើងជា ព្រះវិហារ ដេរានេះ ទៅបំពេញកិច្ចការទាំងនោះដោយខ្លួនឯង ទុកមនុស្សផ្សេងៗឲ្យទំនេះគ្មានប្រយោជន៍? បើអីចឹងទេ តើត្រូវតែសំឡើងមើល រូបភាពនៃការងារទាំងនោះ ពីចំណុចខ្ពស់ គឺមើលចេញពី ផ្កាយចុះមកក្រោម ។ កាលណា មនុស្សម្នាក់ ក្លាយជាមនុស្សល្អ ជាស្វ័យប្រវត្តិ មនុស្សល្អនោះ នឹងជួយដល់មនុស្សផ្សេងទៀត​។ ជាជម្រើសល្អ គឺមានតែ វិធីនេះទេ ជាជាងឲ្យពួកគេរស់នៅ ពឹងអាស្រ័យតែលើយើង ដោយស្រួលៗ (បង្រៀនមនុស្សចេះ ស្ទូចត្រី ល្អជាង ឲ្យត្រីទៅមនុស្សនោះហូបស្រាប់ៗ) ម៉េចយើងមិនបង្រៀនមនុស្សឲ្យឈ ពឹងលើជើងខ្លួនឯង ? កិច្ចការនេះ ត្រូវមានការគិត គួរ ដោយហ្មត់ចត់បំផុត យើងត្រូវតែធ្វើរាល់កិច្ចការទាំងអស់ដែលយើង អាចធ្វើបាន ។ កាលជំនាន់ផ្ទុះ ជំងឺកូវីដ ១៩ គឺយើងបានធ្វើកិច្ចការបែបនេះដែរ គឺយើងមិនដើរថយក្រោយទេ បើសិនជាយើងធ្វើកិច្ចការសង្គមនោះខ្លាំងពេក គឺយើង ចាកឆ្ងាយខ្លាំងពេកដែរ លើកិច្ចការ ព្រះធម៍ ។ យើងក្រឡេកមើលកិច្ចការរបស់ អង្គការជាច្រើន ឃើញថា ពួកគេបានដើរឆ្ងាយឃ្លាតពី កិច្ចការព្រះធម៍ ។

Q & A # 6@ 00- 08-27
Baba Ji, we’ve been told that the Lord dwells within everyone. And that every individual is a form of the Lord – the Lord Himself is in each one. So when we interact with others, we should act as if we are meeting God Himself. But when we interact with someone, if they act in an unfair manner, we immediately get carried away and lose all control. We forget that the person before us is a form of the Lord. No, look, we are told something, and that creates a concept in our mind. But the other person … Now, look, in satsang we are told, “The Lord abides in each and every heart; the saints proclaim this as true.” Okay? So, we hear that idea. But then we meet someone who behaves like an animal, and we find this idea difficult to believe. We wonder, “How could the Lord reside in him – he’s behaving like an animal!” So we first need to reach that stage where we can rise above these things. We bring judgment into everything we do. And when we judge, we see everything as good or bad. So when we meditate and elevate our consciousness, only then will we truly have faith in the idea that the Lord is in everyone. At this time, it is just a thought. That thought has created a concept in our mind. 

But you will only realize this truth when you actually see it – despite his actions. So even though he may be acting like an animal, if you are in the right state of mind, you will still see something positive in him. Then we will not judge. Okay. Also, Baba Ji, in life, when we start to feel like the world means nothing to us, and when little incidents happen in life, we don’t get stressed by them – we want to stay relaxed. But others think, “He’s crazy! Nothing matters to him!” That’s good! We have to reach that state where we are unruffled by both pain and pleasure. “He sees pleasure and pain as the same and does not differentiate between honour and dishonour.” So it’s both, pleasure and pain. These ups and downs are what make the mind restless. So if this is our attitude towards everything, we won’t experience any ups and downs. Okay, Baba Ji. You’ve given me far more than I deserve. Thank you very, very much.

ព្រះគ្រូបាបាជី គេតែងតែប្រាប់យើងថា ទេវតាសណ្ឋិតក្នុងខ្លួនយើងគ្រប់ៗគ្នា ព្រមទាំងប្រាប់ទៀតថា រូបកាយយើងរាល់គ្នា​គឺជា ព្រះកាយទេវតា ទេវតាអង្គឯង គង់សណ្ឋិតនៅក្នុងរូបកាយយើងគ្រប់គ្នា ដូចនេះ ពេលយើងជួបជាមួយនណាម្នាក់ យើងត្រូវរៀបឬកពារដូចជាទេវតាជួបគ្នាអីចឹងដែរ តែជាក់ស្តែង ពេលយើងជួយជាមួយនណាម្នាក់ដែលគេធ្វើខុសចំពោះយើង គឺយើងច្រឡោត ជេរ រត់ចេញភ្លាម គឺយើងលែងអាចគ្រប់គ្រងខ្លួនឯងបាន ។ យើងភ្លេចបាត់ថា មនុស្សម្នាក់នៅមុខយើងនោះ គឺជា ទេវតា ។ ទេ ញោម ពេលមាន នណាម្នាក់គេប្រាប់យើង នោះ រូបភាពទាំងអស់ រឿងទាំងអស់ វាង្កើតជាអារម្មណ៍មួយ នៅក្នុងចិត្តយើង ។ ឥលូវយើងសង្កេតមើលពេលសម្តែងធម័ទេសនាសុទ្ធសាងនេះ មានគេប្រាប់ថា ព្រះសណ្ឋិតនៅក្នុងរូបកាយយើងរាល់គ្នា ក្នុងបេះដូងយើងទាំងអស់គ្នា មានទេវតា ព្រះគ្រូទូលថា នេះជាការពិតណាស់ យើងគិតថាពិតមែន តែពេលយើងជួបនណាម្នាក់ធ្វើឬកពារដូចជា សត្វតិរច្ឆាន ពេលនោះ យើងគិតភ្លាមថា គំនិតខាងល់ើអម្បាញមិញ ពិបាកជឿណាស់ យើងមិនជឿទេថា មនុស្សអាក្រក់ដូចសត្វធាតុអីចឹង ធ្វើម៉េចទេវតាសណ្ឋិតបានទៅ? គឺគាត់ហ្នឹងសម្តែងអាកប្បកិរិយាដូចសត្វ។ អីចឹងដំបូងបង្អស់ គឺយើងចាប់ផ្តើមគិត ថាម៉េចបានជាមនុស្សម្នាក់់ហ្នឹងមានចរិកពាលដូចសត្វ បន្ទាប់មក យើងធ្វើការវាយតម្លៃថាខ្លួនឯងបានសាងអ្វីខ្លះជាមួយ មនុស្សម្នាក់់ហ្នឹង ? ពេលឈានដល់ការវាយតម្លៃ យើងរកឃើញ ចំណុច ល្អ ឬ ចំណុចអាក្រក់ ដូច្នេះ ពេលយើងតាំងសមាធិ គឺ សតិ យើងមានការ យល់ដឹង ញាណ គឺពេលហ្នឹងឯងដែលយើងជឿថា​ អូ ពិតជាមានទេវតាគង់ក្នុងខ្លួនមនុស្សម្នាក់ៗមែន ចំណុចហ្នឹង​ ដែលយើងមានការគិតឃើញ ដឹងហេតុផង ការគិតបែបហ្នឹង ដែលមាន រក្សាទុកក្នុងចិត្ត។ 

មនុស្សយើងជឿថា រឿងណាមួយ មានសច្ចៈ ការពិតបាន លុះត្រាបានឃើញផ្ទាល់់ភ្នែក បើទោះបីគាត់មានចរិកដូចសត្វធាតុក៍ដោយចុះ ដូច្នេះ បើសិនជាចិត្តយើងមាន វិជ្ជមាន គិតល្អ គឺយើងនូវតែរកឃើញចំណុចល្អរបស់មនុស្សម្នាក់នោះ បើទោះជាគាត់ប្រព្រឹត្តិបែបសត្វក្តី ។ គ្រាយើងដឹងរឿងនេះ យើងមិនទាន់វាយតម្លៃថាយ៉ាងណាទេ ។ បាទ ខ្ញុំកូណា យល់ហើយ ។ ខ្ញុំកូណានៅមានរឿងមួយទៀត គឺ យើងតែងតែគីតថា ពិភពលោកនេះ គ្មានន័យខ្លឹមសារអ្វីទេ ទោះជាយើងជួបប្រទះបញ្ហាអ្វីកើតឡើង គឺយើងថាអីចឹង របស់ក្រៅខ្លួន ដើម្បីកុំឲ្យយើងមានការពិបាកចិត្តដោយសាររបស់បាត់បង់ទៅ គឺយើងចង់ឲ្យ ធូរក្នុងចិត្ត សប្បាយក្នុងចិត្ត ។ ចំណែកអ្នកខ្លះគេគិតផ្សេងទៅវិញ គេថា គាត់ហ្នឹងបែបឆ្កួតទេ ធ្វើដូចគ្មានរឿងអីកើតឡើង ។ ញោម នេះជាចំណុចល្អ យើងត្រូវតែមានចំណុចទាំង ២ នេះ គឺមានការសប្បាយផង មានការឈឺចាប់ផង គឺយើងឃើញការឈឺចាប់ និង​សប្បាយដូចគ្នា គឺគ្មានការខុសគ្នាទេ រវាង រីករាយ និង ទុក្ខព្រួយ គឺវាមានទាំង ២ មានទាំង សប្បាយ មានទាំងទុក្ខ ។ ទាំងសប្បាយ ទាំងទុក្ខ ធ្វើឲ្យចិត្តយើងបានស្ងប់ អីចឹងបើសិនជា បែបនេះ កើតមានគ្រប់រឿងទាំងអស់តទៅ គឺយើងលែងមាន បញ្ហារាសីចុះ រាសីឡើង ។ បាទ ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណាយល់ហើយ ព្រះគ្រូ បាបាជី ព្រះគ្រូ ផ្តល់ឲ្យខ្ញុំកូណាបានច្រើនណាស់ ច្រើនជាងអ្វីដែលខ្ញុំកូណាចង់បានទៅទៀត ។ សូមអរព្រះគុណជាអនេក ។

Q & A # 7@ 00- 11-14
 Baba Ji, if a person’s desires go on increasing day by day, what should he do to make his mind concentrate? There are two aspects to this. First, we should reach that stage where we do everything in a selfless manner. We should never calculate what we are going to get out of it. Because once we start to calculate, it becomes a business – then that isn’t an attitude of service. But that is our objective. Now, if we look around us, if we look at our life, unless there is a desire in our mind, how can we accomplish anything? Now, I will only go have a bath if I have the desire to be clean, right? I will only eat if I have the desire to look after my body. So everything stems from a desire, from a need. Our desires are need-based. Even the desire to worship the Lord – unless we feel the need for it, how can we worship Him? So even this is a desire, right? “I want my meditation to be fruitful. I want to establish a relationship with the Lord.” So there will always be desires in our mind. Desire only comes to an end when we reach the higher realms. At this stage, we should only try and have desires that are good for us – for example, devotion to the Lord, seva, and so on, instead of asking for those things that can become shackles around our feet. What would I gain by attaining something that is going to increase my load? I should aim for something that is going to lighten my load, right? That is why we’ve been given discrimination. So that we can think carefully and then ask for the right things. Please bless me with the gift of initiation. 

ព្រះគ្រូ បាបាជី មនុស្សយើងចង់បាននេះ ចង់បាននោះកើនឡើងពីមួយថ្ងៃទៅមួយថ្ងៃ តើធ្វើម៉េចទើប អាចឲ្យអារម្មណ៍យើងមូលបានទៅ ?។ ញោម ចំណុចនេះ មាន ២ ទិដ្ឋភាព ដែលទិដ្ឋភាពទី ១ គឺយើងត្រូវតែ ដើរឲ្យដល់កម្រិតមួយដែលគ្មានចិត្តអត្មានិយម គឺ យើងមិនត្រូវមានការគិតគូរគណនា ចេញ ចូលទេ ព្រោះថាការគណនាបែបនេះ វាទៅជា ការធ្វើជំនួញ ទៅវិញ - អីចឹងទេ នេះមិនមែនជាកិច្ចការ បំរើទេវតាទេ ហើយគោលបំណងរបស់មនុស្សយើងគឺ បំរើទេវតានេះឯង។ ឥលូវនេះ យើងមើលជុំវិញខ្លួនឯង យើងឃើញថា យើងមានបំណង មានប្រាថ្នា តាមការចង់បានរបស់ ចិត្ត តើយើងធ្វើម្តេចអាច តម្រូវតាម ចិត្តគ្រប់រឿងបានទៅ?  យើងថា យើងមានបំណងចង់ទៅងូតទឹក នេះដោយសារតែយើង ចង់ស្អាតខ្លួន និងថា យើងចង់បានរូបរាងកាយស្អាត ដូច្នេះ បានជាយើង ហូបចុក ដូច្នេះ បំណងប្រាថ្នាទាំងអស់ ចេញមកពី ការប្រាថ្នារបស់ ចិត្ត ចេញមកពី មានតម្រូវការជាមូលដ្ឋាន។ ដូចគ្នានេះដែរ យើង ប្រាថ្នាចង់គោរពបូជាព្រះ នោះ ទាល់តែយើងមានតម្រូវការ ព្រះ ឬ ទេវតា។ នេះក៍ជាបំណងប្រាថ្នាដែរ ដូចជាថា ខ្ញុំចង់បានការតាំងសមាធិមួយមានប្រយោជន៍ ចេញជាផ្លែផ្កា ខ្ញុំប៉ងប្រាថ្នាឲ្យមានទំនាក់ទំនងជាមួយ ទេវតា នេះក៍ជាតម្រូវការចេញពីចិត្តដែរ បំណងប្រាថ្នាយើងលែងមាន ទាល់តែ បំណងប្រាថ្នានោះ បានទៅដល់ ឋានលើខ្ពស់់ជាងគេបង្អស់ ក្នុងជំហាននេះ យើងត្រូវតែ និងត្រូវធ្វើឲ្យបំណងប្រាថ្នានោះជាបំណងប្រាថ្នាល្អ ឧ. ដូចជា បំណងប្រាថ្នាបូជាថ្វាយព្រះ ការបំរើព្រះ ជាជាងបំណងប្រាថ្នា ទាំងឡាយណាសម្រាប់តែ ជុំវិញជើងខ្លួនឯង ហេតុអ្វីបានជាយើងមានបំណងប្រាថ្នាឲ្យ អំរែកនៅលើស្នាយើងធ្ងន់ឡើងៗទៅវិញ ម៉េចក៍មិនប្រាថ្នាឲ្យអំរែកនោះស្រាលឡើងៗ? ចំណុចហ្នឹង ដែលយើងត្រូវតែ ញែកគ្នាឲ្យដាច់ ដោយការគិតគូរមួយល្អិតល្អន់់ រួចហើយ ប្រាថ្នាំសុំអ្វីដែលត្រឹមត្រូវ។ បាទ ព្រះគ្រូសូម ជួយផ្តល់ជាពរដល់ខ្ញុំកូណាបានបួស។ 

Q & A # 8@ 00- 13-21
Thank you, Baba Ji. I never thought I’d get this opportunity. Thank you very much, Baba Ji. Baba Ji, is it necessary to get the Corona vaccine? My children are very afraid to get it, Baba Ji. Why are we scared? Yes, people may have different perspectives, but everyone at Dera has received both vaccines. I was the first to get vaccinated! Okay. And if nothing bad happened to me, why do you worry? Right, Baba Ji. Thank you, Baba Ji. 

សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណាមិននឹកគិតសោះឡើយថាមានឪកាសមួយនេះ បានជួបសួរព្រះគ្រូ។ ព្រះគ្រូបាបាជី តើជាការចាំបាច់ទេ សម្រាប់ការផលិតវាក់សាំងការពារកូវីដ ១៩ ? កូនរបស់ខ្ញុំកូណាវាខ្លាចវាក់សាំងហ្នឹងណាស់ វាមិនចង់ចាក់ទេ។ ញោម ម៉េចបានជាយើងភ័យខ្លាចចំពោះវាក់សាំងនេះ? ជាការពិតណាស់ មនុស្សយើងមានការយល់ឃើញខុសៗគ្នា តែ មនុស្សទាំងអស់នៅ ព្រះវិហារដេរានេះ សុទ្ធតែទទួលបានការចាក់វាក់សាំងកូវីដ គឺយើងទទួលវាក់សាំងជាលើកដំបូងតែម្តង។ អូខេ វាគ្មានផលវិបាកអ្វីទេ បើវាក់សាំងនេះគ្មានផលវិបាកអាក្រក់ដល់អាត្មាផងហ្នឹង ម៉េចបានជា ប្រជាជនគាត់ព្រួយបារម្ភ? គូណាព្រះគ្រូ ពិតជាអីចឹងមែន។ សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូ ។

Q & A # 9@ 00- 14-00
Radha Soami. Baba Ji, my question is: You bless satsangis with initiation and seva to help us progress in spirituality. To progress in the world, some people have jobs, others have businesses. In both spheres, honesty is essential. Baba Ji, we are very honest in our spiritual life, but if we are not honest when we earn a living, can we still progress spiritually? Then how will you be able to meditate? Look, Hazur used to say, “If the mind is in your control, you cannot have a better friend. If the mind is out of control, you cannot have a worse enemy.” Now, whatever we do is bound to affect the mind, right? Right. And if the mind has been tainted with these kinds of impressions, it will not be able to focus. Depending on the impressions it has gathered, the mind is going to pull us in that direction. You will only be able to focus the mind behind the eyes if it is pure, right? 

ព្រះគ្រូបាបាជី ខ្ញុំកូណាមានសំណូរថា​ ព្រះគ្រូលោកប្រទានពរឲ្យអ្នកបួស ដោយការបំបួស និងឲ្យមានឪកាសបំរើព្រះ ដើម្បីបានចម្រើនធម៍។ ដើម្បី សង្គមសកលលោកទាំងមូលមានការរីកចម្រើន គឺ មនុស្សខ្លះមានការងារធ្វើ ខ្លះរកស៊ីមានមុខរបរ ដែល ការងារទាំង ២ បែបនេះ សុទ្ធតែត្រូវការភាព ស្មោះត្រង់ ទៀងត្រង់ជាចាំបាច់។ ព្រះគ្រូ បាបាជី ពួកយើងសុទ្ធតែជាមនុស្សស្មោះត្រង់ជាមួយ ព្រះធម៍ តែថា បើសិនជា យើងគ្មានភាពស្មោះត្រង់នេះទេឬថា រកស៊ីរស់នៅដោយគ្មានភាពទៀងត្រង់ តើពួកយើងនៅតែមានការចម្រើនផ្នែក ព្រះធម៍ដែរឬទេ? ។ ញោម បើអីចឹងមែន តើគេតាំងសមាធិបែបម៉េចទៅ? ចូរយើងមកមើល សង្ឃដីការរបស់ព្រះគ្រូ Zazur ដែលទូលថា " បើសិនជាចិត្តស្ថិតក្រោមការគ្របគ្រងយើងមែន យើងប្រាកដជាគ្មានមិត្តភ័ក្រណាល្អជាងចិត្តទេ។ បើសិនជាយើងមិនអាចគ្រប់គ្រងចិត្តបានទេ នោះ យើងក៍មិនអាចមានសត្រូវណាអាក្រក់ជាងចិត្តដែរ " ដូច្នេះ អ្វីក៍ដោយដែលយើងធ្វើ គឺសុទ្ធតែបះពាល់ជាមួយ ចិត្ត​ បើសិនជាចិត្តវាជួបរឿងណាមួយ គឺ យើងមិនអាចផ្ចង់អារម្មណ៍ឲ្យមូលបានឡើយ គឺចិត្តវាមានសភាពទៅតាមអ្វីដែលវាជួបប្រទៈ បើចិត្តជួបរឿងបែបណា វារុញច្រានយើងទៅរកសភាពបែបនោះ ឬ ទិសដៅនោះ។ យើងអាចផ្ចង់អារម្មណ៍បានមូល គឺមានតែនៅ ពីខាងក្រោយ ភ្នែកកណ្តាលតែប៉ុណ្ណោះ ទីនោះ បរិសុទ្ធណាស់ ត្រូវទេ ?

Q & A # 10@ 00- 15-09
Baba Ji, please help me meditate, and shower your grace on my children. Baba Ji, my second question is that my father is initiated by Great Master. He has been yearning for your darshan; he misses you so much. He has told me many times, “Take me with you so I can have Baba Ji’s darshan.” You should have brought him with you today. Baba Ji, he’s now a hundred years old. I see. Don’t worry. Tell him to do his meditation, to remember Him, and the Lord will automatically shower His grace. Baba Ji, he has forgotten the Names given at initiation. You can help him remember them. Pardon? You can help him remember them. Okay, Baba Ji. Radha Soami. 

ព្រះគ្រូបាបាជី សូមជួយខ្ញុំកូណាក្នុងការតាំងសមាធិ  និងជួយប្រគេនពរជ័យដល់កូនៗខ្ញុំកូណាផង ។ ជាសំនួរទី ២​ខ្ញុំកូណា គឺថា ឪពុកខ្ញុំកូណាគាត់បួសដោយព្រះគ្រូធំលោកបំបួសឲ្យ ឪពុកខ្ញុំកូណារៀន ទស្សនវិជ្ជាខាងព្រះធម៍នេះជាច្រើន គាត់នឹងរលឹកដល់ព្រះគ្រូណាស់ គាត់តែងតែប្រាប់ខ្ញុំកូណាឲ្យយកគាត់មកជាមួយផងដើម្បីបាននិយាយរឿងទស្សនៈវិជ្ជាជាមួយព្រះគ្រូ ។ ញោម គួរតែនាំគាត់មកជាមួយដែរ បាទ ព្រះគ្រូ សព្វថ្ងៃ ឪពុកខ្ញុំកូណាអាយុ ១០០ ឆ្នាំ អូ អាត្មាភាពយល់ហើយ សូមប្រាប់ទៅគាត់ថា ត្រូវធ្វើសមាធិ ត្រូវនឹករលឹកដល់ព្រះគ្រូ ត្រូវនឹងដល់ទេវតា  ប្រាប់គាត់ថាកុំភ័យព្រួយ ទេវតានឹងប្រទានព្រះមេត្តាសណ្តោសប្រណី។ ព្រះគ្រូ បាបាជី ឪពុកខ្ញុំកូណាគាត់ភ្លេចព្រោះ ព្រះនាម ដែលគាត់បានទទួលកាលបួស ។ ញោមអាច ជួយគាត់ក្នុងការរំលឹកឡើងវិញនូវព្រះនាម ទាំងនោះបាន។ គូណាព្រះគ្រូ បាបាជី ។

Q & A # 11@ 00- 15-58
Please shower your grace on the children. Okay. Radha Soami. My question is regarding … what is the right time to go for Namdaan or to try to get Namdaan? For instance, in your satsang you say, that “the most important thing in life is to be a good human being and have a clear heart.” And I’m really working on that to get away from feelings of jealousy, pride and anger. So for somebody like me, should I wait till the time I’m confident of my self-improvement, and then try and get Namdaan? Or should I try and get Namdaan, and then do these two things in tandem? Being a good human being is only laying the foundation. There is a saying: “Austerities lead to kingship; kingship leads to hell!” If you only do good deeds, you will still have to come back. You’ll come back in good circumstances. You do bad deeds, you’ll still have to come back. You’ll come back and have to pay the price of that. Okay? So the circle will continue. Question is, how do we get out of this circle of birth and death? How do I get salvation? How do I get mukti? And there, the spiritual path is essential. Because it is only with the Shabd that I will be able to get out of the circle of birth and death. Now, that depends upon the individual. There is no fixed time, that, you should take initiation at this age or at this age or at this time. The question is of our maturity and understanding. When I start understanding life and I understand that there is more to life, than just making money, or just having a position, or just the pleasures of life, then automatically, I’ll start searching for a path that will take me towards that. Essentially, what each one of us is searching for is peace of mind and happiness. We run after money because we think that with money we will get that, or with position we will get that. But as maturity sets in, we realize that it is not through money or positions or anything, but when you are able to control your mind. And that you’ll only be able to do through meditation. So that’s up to you. When you feel you’re ready or when you’re mature enough to know that, “This is my objective and this is how I’ve to reach the objective.”

សូមក្រាបថ្វាយបង្គំ ព្រះគ្រូ សូមព្រះគ្រូជួយឲ្យពរជ័យដល់កូនៗខ្ញុំកូណាផងចុះ ខ្ញូំកូណាពេលនេះ ក៍មានជាសំណូរថា ពេលណា ទើបដល់ពេល សម្រាប់ការធ្វើ  សមាធិ បុណ្យទាន និង សីល សំអាតខ្លួន Namdaan -- Naam, Daan, Isannan-- Meditation of God, Charity or Donation and Cleansing or Bathing ) ជាការពិត ដូចដែលព្រះគ្រូបានសម្តែងធម៍ទេសនាសុទ្ធសាងនេះថា ការធ្វើធម៍ទេសនាគឺជាជំហានឲ្យជីវិតយើងល្អ ក្លាយជាមនុស្សល្អ មានបេះដូងបរិសុទ្ធ ហើយខ្ញុំកូណាពិតជាបានប្រឹងប្រែងធ្វើតាមនេះមែន ដើម្បី វៀចាក កុំមានការច្រណែន និន្ទា អំណូត កំហឹងក្នុងខ្លួន ដូច្នេះ បើមានជា មានមនុស្សដូចខ្ញុំកូណានេះដែរ តើ ខ្ញុំកូណា គួរតែរង់ចាំដល់ពេលណាមួយដែល ខ្ញុំកូណា មានការជឿជាក់លើខ្លួនឯងសិន សឹមធ្វើ សមាធិ ទាន សីល ឬ មួយថា ខ្ញុំកូណាត្រូវធ្វើ សមាធិ ទាន សីល និងធ្វើ ចាំដល់មានការជឿជាក់លើខ្លួនឯងសិន ចាំធ្វើម្តងទាំង ២ រឿងព្រមពេលជាមួយគ្នាតែម្តង ?។ ញោម ដើម្បីធ្វើខ្លួនក្លាយជា មនុស្សល្អបាន លុះត្រាតែយើងមាន គ្រឹះមាំល្អ ជាមូលដ្ឋានសិន គឺដូចជា សុភាសិតបុរាណមួយគេថា " អ្នកក្រដឹកនាំឲ្យយើងឲ្យក្លាយជាស្តេច ចំណែកស្តេចដឹកនាំយើងឲ្យទៅ ឋាននរក " ដូច្នេះ បើសិនជាយើងសាង អំពើរល្អ យើងត្រូវតែត្រឡប់មកវិញ តែមកក្នុង ស្ថានភាពល្អ គឺមក ដោយមាន បុណ្យ តែបើយើងសាងអំពើរអាក្រក់ យើងក៍នឹងត្រឡប់មកវិញដូចគ្នាដែរ ខុសត្រង់យើងមកវិញ ដោយមាន កម្មពារអាក្រក់ មកដើម្បីសងបំណុលគេ  អិចឹងមែនអត់? ដូច្នេះ កងចក្រ គឺវាវិលចុះឡើងៗមិនឈប់ឈទេ ។ ជាបណ្ហា សយរថាយើងត្រូវធ្វើម៉េច ដោយរួចផុតពី កងចក្រនៃការវិលកើត វិលស្លាប់បែបនេះបាន?  តើត្រូវធ្វើម៉េច ទើបឈានដល់ការរួចរំដោះទុក្ខ Salvation ?  តើធ្វើម៉េចដើម្បីឈានដល់ កម្រិត មោឃៈ លែងឲ្យមាន  How do I get mukti?  ដល់ត្រង់ចំណុងហ្នឹង បានយើងឃើញថា ផ្លូវព្រះធម៍មានសារៈសំខាន់ណាស់។ ព្រោះមានតែ ព្រះធម៍ទេ ដែល យើងអាចរួចផុតពី កងចក្រនៃការវិលកើត វិលស្លាប់់ ។ ការធ្វើបាន សម្រេច​ កិច្ចការនេះ វាអាស្រ័យលើ បុគ្គលនីមួយៗ ដូច្នេះ គឺវាគ្មានកំណត់ថា ពេលជាក់លាក់ណាមួយថា ពេលអាយុប៉ិនណេះ ចាំបូស ពេលដល់អាយុប៉ិណេះសិនចាំបួស ។ បញ្ហាស្ថិតនៅលើ ភាពចាស់ទុំនៃខ្លួនឯង និង លើយល់ដឹងរបស់ខ្លួនឯង។ ពេលដែលខ្ញុំយល់ដឹងអំពី ឆាកជីវិតមនុស្ស គឺខ្ញុំកាន់តែចង់រស់នៅ កាន់តែចង់មានដំណែង កាន់តែចង់សប្បាយ ពេលនោះជាស្វ័យប្រវត្តិ យើងស្វែងរកផ្លូវព្រះធម៍ ដើម្បីយើងកាន់តែ រស់នៅ សុខសប្បាយបានយូរ មនុស្សយើងម្នាក់ស្វែងរក ការសប្បាយក្នុងចិត្ត សន្តិភាពក្នុងចិត្តជាសេចក្តីស្ងប់ អីចឹង ម្នាក់ៗប្រែងស្វែងរកលុយ  ព្រោះគេគិតថា កាលណាមានលុយ ឬ មាន ឋានតួរនាទី គឺមានអ្វីៗដែលនាំ ឲ្យស្ងប់ចិត្ត នាំឲ្យសប្បាយចិត្ត។ តែដល់ឈានដល់វ័យ ចាស់ទុំ Maturity យើងគិតឃើញផ្សេងទោវិញ គឺថា មានលុយ មានឋានៈតូរនាទី ឬ មានអ្វីៗ គឺមិនទាន់គ្រប់គ្រាន់ទេ ព្រោះ មិនទាន់បាន គ្រប់គ្រង ចិត្ត។ ការគ្រប់គ្រងចិត្ត គឺមានតែ តាមរយៈការធ្វើ សមាធិ ប៉ុណ្ណោះ។ ដូច្នេះ រឿង គឺអាស្រ័យលើយើងផ្ទាល់ជាអ្នកសម្រេច ពេលណាដែលយើងគិតថា បានត្រៀមខ្លួនរួចរាល់ ឬ ពេលណាដែលយើងគិតថា យើងមានភាពចាស់ទុំ។ បាទ ព្រះគ្រូនេះជា គោលបំណងខ្ញុំកូណា និងជា អ្វីដែលខ្ញុំកូណាប្រាថ្នាសម្រេចឲ្យបានក្នុងឆាកជីវិត ៕

No comments:

Post a Comment