Tuesday, January 9, 2024

Q & A with GSD 103

ធម៍ទេសនាដេញដោលព្រះធម៍ ថ្ងៃអាទិត្យ ទី ១៤ ខែ មករា ឆ្នាំ ២០២៤ ( ២១ នាទី)

 Q & A @ N 1= 04

Baba Ji, my question is: If we donate one tenth of our income to an organization other than Dera, for example – if we donate to a non-profit that helps handicapped children or one that looks after cattle – if we selflessly offer our service at such places, it doesn’t bind us karmically, does it? No. Hazur used to explain to us that our hands should only give, not receive. We should extend our hands to give, not to receive. Donate to any organization you wish. Don’t calculate what you’ll gain or lose by doing it. By all means, donate.

ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណាមានសំណូរថា បើសិនជាយើង ធ្វើទានដោយការបរិចាក ធនធាន ១/១០ នៃចំនូលរបស់យើង ទៅឲ្យអង្គការក្រៅរដ្ឋាភិបាល គឺមិនឲ្យទៅព្រះវិហារ ដេរ៉ា ទេ នេះជា ឧទាហរណ៍ បើសិនជាខ្ញុំកូណាធ្វើបុណ្យបែបនេះ គឺជួយលុយ ទៅអង្កការមិនរកប្រាក់កំរ៉ៃ ដែលជួយដល់កុមារពិបាករភាព ឬ មួយទៅអង្គការដែលធ្វើការជួយថែរក្សាសត្វពាហនៈ គឺថាក្នុងករណី យើងជួយទៅកន្លែងបែបនេះ ដោយ អចេតនា សួរថា បើបែបនេះ នាំឲ្យយើងមាន កម្មពារដែរឬទេ? ទេ ញោម តាមព្រះគ្រូ Hazzur លោកធ្វើការពន្យល់ដូច្នេះថា ចូរយើងឲ្យដៃរបស់យើងធ្វើតែទាន ចែកទានតែប៉ុណ្ណោះ គឺមិនត្រូវ ទទួលយក ទាន មកវិញឡើយ។ យើងត្រូវតែធ្វើឲ្យដៃធ្វើកិច្ចការដែល ហុចទាន តែមិនត្រូវ ឲ្យដៃ ទទួល យកទានទេ។ ចូរផ្តល់ទានចុះទៅអង្គការណាមួយដែលញោមពេញចិត្ត តែកុំមានការ គណនាចំណេញ ខាតពីការផ្តល់ទាននោះ ទោះជាក្នុងករណីណាក៍ដោយ គឺមានតែការ ចែកទាន ។

Q & A @ N 2= 04

 Baba Ji, from the very beginning, I have performed idol worship. I worship the goddess and I cannot seem to give up this practice. Baba Ji, I have done a lot of meditation since my initiation, so it surprises me that I am still engaged in idol worship. Everything has a purpose. We often say these things – “This isn’t right, that isn’t right. Do this, do that.” Everything has a purpose. Now, if you understand its purpose and do it, you’ll get something out of it. But if we simply keep bowing our head without a purpose, we aren’t going to get anything out of it. What is the purpose of making an idol or bowing before it and worshipping it? That idol is probably made of clay or iron. Now, we aren’t worshipping that clay or iron – we are worshipping the evolved souls whom the idols represent. How did they become evolved souls? Because of their teachings, not because of their physical bodies. So we have to focus on those teachings. When we start worshipping the physical, then we start worshipping idols – and that is why differences arise amongst us. But if we had focused on the teachings, we would never have separated ourselves into different religions. Now, no one can live here forever. Until now, has anyone been able to live forever? When they leave the body, we create an idol of them and start worshipping it. But what were their teachings? If we haven’t followed their teachings … Look, if you have a child whom you love and make sacrifices for, but he doesn’t obey you, yet he keeps saying, “I love you very much,” you’d say, “What kind of love is this?” So, focus on the teachings, not on the physical. Not on their faces, but on their teachings. 

ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណា បានគោរពប្រតិបត្តិ ទេពធីតាតាំងពីដំបូងទីមកម្ល៉េះ ខ្ញុំកូណាដូចជាមិនអាចបញ្ឈប់ការគោរពបូជា ទេពធីតាដែលជា រូបព្រះ Idol សម្រាប់ខ្ញុំកូណាបានឡើយ ។ ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណា បានតាំងសមាធិច្រើនណាស់ តាំងពីក្រោយការបំបួសមកម្លេះ តែខ្ញុំកូណា នៅតែមើលឃើញ រូបទេពធីតាដដែល។  ញោម អ្វីៗដែលកើតមានឡើង សុទ្ធតែមានគោលបំណង ដូចដែលយើងតែងតែ និយាយថា " មួយនេះ មិនពិតទេ មួយនេះ ក៍មិនពិតដែរ ត្រូវធ្វើអីចេះវិញ ត្រូវធ្វើអីចុះវិញ " គឺថា អ្វីៗទាំងអស់ សុទ្ធតែមានគោលបំណងរបស់វា ។ ឥលូវនេះ ញោមបាន យល់អំពី គោលបំណង ចូរញោម ធ្វើតាមនោះទៅ  ញោមនឹងបានលទ្ធផលចេញពី ទង្វើរនោះ តែបើសិនជា យើងនូវតែ បន្តអោនក្បាលថ្វាយ បង្គំព្រះដោយគ្មាន គោលបំណង នោះ យើងក៍អត់មានបានផលអ្វីមកវិញដែរ តើអ្វីទៅជាគោលបំណងដែលយើងមាន រូបព្រះប្រចាំខ្លួន Idol បែបនេះ ឬ ថា ម៉េចជា ថ្វាយបង្គំចំពោះ មុខ រូបព្រះ ទេពធីតានោះ? រូបព្រះទេពធីតានោះ អាចធ្វើអំពី ដីឥដ្ឋ ឬ មួយធ្វើជា ដុំដែក - ហើយពេលនេះ យើងមិនមែនថ្វាយបង្គំ ដីឥដ្ឋ ឬ ដុំដែកទៀតទេ គឺ យើងថ្វាយបង្គំព្រលឹងព្រះទេពធីតាដែលនៅក្នុង រូបនោះ សួរថា តើព្រលឹងនោះ វិវត្តន៍បែបម៉េច បានជាចូលមកនៅក្នុង រូបតំណាងនោះ? គឺដោយសារតែ ការបង្រៀន ឬ ធម៍ទេសនា គឺមិនមែនដោយសារ រុបកាយ ឡើយ ។ បើដូច្នេះ យើងត្រូវតែផ្ចង់អារម្មណ៍យើង ទៅលើធម៍ទេសនា គឺពេលដែលយើងចាប់ផ្តើមថ្វាយបង្គំរូបសំណាកនោះ យើងក៍ចាប់ផ្តើម គោរពបូជា រូបសំណាកនោះភ្លាមដែរ  គឺចំណុចនេះ ដែលនាំឲ្យយើងទាំងអស់គ្នា មានការខុសប្លែកពីគ្នា ។​ តែ បើសិនជា យើងនាំគ្នាចាប់អារម្មណ៍ ផ្ចង់អារម្មណ៍លើធម៍ទេសនាវិញ គឺយើងនឹងគ្មានភាពខុសគ្នា ក្នុង សាសនាឡើយ ។ ឥលូវនេះ គ្មានអ្នកណាម្នាក់អាចរស់ននៅបានជា អនន្ត ជាអមត ទេ ។ តើមកដល់ពេលនេះ ដែលឃើញអ្នកណាម្នាក់រស់នៅជា រហូតទេ ? ពេលដែលអ្នកនោះ ស្លាប់ទៅ យើងនាំគ្នា បង្កើតជា រូបព្រះសម្រាប់ខ្លួន ហៅថា អាយដល Idol និងនាំគ្នាគោរពបូជា រូបព្រះនោះ។ តែសួរថា ព្រះទេពធីតា នោះបង្រៀនអំពីអ្វី? បើយើងមិនដែលទាំងធ្វើតាមការទេសនាទាំងនោះផងហ្នឹង ? ឥលូវ យើងអាច មើលជាគំរូបាន ដូចជា យើងមាន កូន ដែលកូនៗនោះស្រលាញ់យើងណាស់ កូនៗធ្វើស្រលាញ់ ការពារយើងណាស តែវាគ្មានការគោរពចំពោះយ់ងជាឪពុកទេ " កូនៗវានិយាយថា ខ្ញុំស្រលាញ់ ប៉ាណាស់ " យើង ក៍សួរទៅកូនថា " ស្រលាញ់ប៉ា បែបម៉េច? " ដូច្នេះ យើងត្រូវ ផ្ចង់អារម្មណ៍លើធម៍ទេសនា កុំលើរូបរាងកាយ ខាងក្រៅ កុំចាប់អារម្មណ៍រឿង មុខមាត់ទេពធីតា ត្រូវផ្ចង់អារម្មណ៍ រឿងធម៍ទេនា ។

Q & A @ N 3 = 3: 02

Baba Ji, my first question is that I try very hard to live in your will. I try not to commit a sin or do anything wrong. But despite that, I get so overpowered by the five vices that I end up doing something wrong. Why is this, Baba Ji? The automobile of life is moving along at a certain speed. Now, if you feel, “I don’t want to go down this road, I want to take another road," First, you have to slow the car down and then stop it – only then can you turn it around. If you keep driving at that speed and suddenly try and turn the car, it will flip over. So you have to do it in a balanced manner. As we realize we want to change ourselves, if we suddenly put pressure on the mind, it will react. So as you start to realize this, do it gradually. And also do your meditation. Because unless we meditate, we will not get that strength from within. And without that strength, we will not be able to fulfill our part. So first, get that strength. Then we will be able to fulfill our part and let go of these things. 

Baba Ji, my second question is: Even though I cannot meditate too much, I still try. I cannot meditate enough to have your darshan inside. But Baba Ji, if I see you in my dreams, is that a real experience or just an illusion created by my mind? The deep impressions on our mind appear before us in the dream state. So if it’s a good dream, it’s good. If it’s a bad dream, forget about it. But unless you have that darshan in an awakened state or in meditation, it’s just an impression. We want the real thing.

ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណា បានប្រឹងប្រែងសម្បើមណាស់ ដើម្បីរស់នៅ តាមឆន្ទះ ព្រះរាជបំណងរបស់ព្រះគ្រូ គឺខ្ញុំកូណាព្យាយាមមិនសាងអំពើរបាប ឬ មួយសាងអ្វីដែល ជាការខុសឆ្គង តែទោះជាបែបហ្នឹងក្តី ក៍ខ្ញុំកូណានៅតែជួបជាមួយ សត្រូវទាំង ៥ vices តើហេតុអ្វីបានជាជួបរឿងបែបនេះ ព្រះគ្រូបាបាជី ? ជីវិតមនុស្សចល័តទៅមុខដូចជា យាន្តយន្តអីចឹងដែរ គឺធ្វើដំណើរលឿនណាស់ ឥលូវបើសិនជាយើងគិតថា ខ្ញុំមិនចង់បើក ចូលផ្លូវហ្នឹងទេ ខ្ញុំចង់បើកតាមផ្លូវផ្សេងវិញ ដូច្នេះ យើងត្រូវតែ បន្ថយល្បឿន រថយន្តសិន រួច ឈប់ឲ្យស្ងៀម គឺមានតែវិធីនេះទេ ទើបអាច បើកឡាន ត្រឡប់ថយក្រោយបាន បើសិនជា​យើង ចង់់បកក្រោយ តែរក្សា ឬ បង្កើនល្បឿន រួចបត់ក្រោយ ពេលនោះ ឡាននឹង ក្រឡាប់ភ្លាម ស្ថានភាពនេះ ញោមត្រូវតែ រក្សាឲ្យមាន តុល្យភាព វាដូចគ្នាដែរ យើងយល់ឃើញថាដល់ពេលត្រូវមានការផ្លាស់ប្តូរខ្លួនឯង គឺគិតឃើញភ្លាម ដូរភ្លាមៗដែរ ពេលនោះនឹងមានការប្រឆាំង តប ចេញ ពីចិត្តមកដែរ អីចឹង បើញោមចង់ធ្វើកិច្ចការនេះ ញោមត្រូវតែធ្វើតាមសម្រួល កុំបន្ទាន់  គឺធ្វើ តិចៗមួយៗ ជាមួយគ្នានេះដែរ ត្រូវតែធ្វើការ តាំងសមាធិ  ព្រោះបើគ្មានការតាំងសមាធិទេ នោះ យើងនឹងគ្មានកំលាំងរឹងមាំ ចេញពី ក្នុងខ្លួនមកទេ និងបើគ្មានកំលាំងកំហែងទេ ញោម មិនអាចបំពេញកិច្ចការដែលញោមចង់ធ្វើឡើយ ដូច្នេះជាដំបូង ត្រូវតែមាន កម្លាំងខ្លាំងក្លាសិន ។ បន្ទាប់មក​ចាំយើងបំពេញកិច្ចការ និង សម្រេចតាម បណងដែលយើងប្រាថ្នា ។

ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណានៅមានសំណួរទី ២ គឺថា ខ្ញុំកូណាមិនអាចតាំងសមាធិបានច្រើន ដូចពេលមុនសោះ ខ្ញុំកូណាព្យាយាមណាស់ដែរ តែដូចជាគ្មាន កម្លាំងធម៍ ឬ គិតមិនចេញ គ្មានទស្សនៈវិស័យ ក្នុងការវិភាគ។ ព្រះគ្រូ បាបាជី បើសិនជាខ្ញុំកូណា យលសប្តិឃើញ ព្រះគ្រូ តើនោះគឺជា ផលបុណ្យដែលខ្ញុំកូណា ទទួលបានមក ឬ មួយគ្រាន់តែជាការ បោកបញ្ឆោតទេ ដោយចិត្ត ? ញោម កាលណាអារម្មណ៍មនុស្ស​ ផ្តោតខ្លាំងក្នុងចិត្ត ពីមុខចិត្ត គឺវានាំឲ្យកើតចេញជាការ យល់សប្តិ  ដូច្នេះនេះជា យល់សប្តិល្អ តែ បើសិនជា មានយល់សប្តិអាក្រក់ អីចឹងចូរបំភ្លេចវាចោលទៅ  តែ ញោម ដាច់ខាតត្រូវតែមាន ទស្សនៈវិស័យ ក្នុងព្រះធម៍នេះ ពេលតាំងសមាធិ ឬ ពេលដែលយើងស្មឹងស្មាតត្រិះរីះពិចារណា បើមិនអីចឹងទេ វាគ្រាន់តែជា ចំណាប់អារម្មណ៍ impression ដែលជាក់ស្តែង យើងចង់បាន ការពិត We want the real thing.

Q & A @ N4 = 5: 03

 Baba Ji, let’s say a satsangi has an accident. And we know that he is not going to live for more than 15 to 30 minutes. Baba Ji, can we repeat the Names in his ear at that time, to help focus his attention on Nam at the end? Yes, you can. Okay, Baba Ji. 

ព្រះគ្រូបាបាជី ខ្ញុំមានរឿងមួយ គឺថា បើសិនជា មានអ្នកបួសម្នាក់ជួបគ្រោះថ្នាក់។ ដោយពួកយើងមើលឃើញសភាពទៅ ឃើញថា គាត់មិនអាចរស់បានទេ គាត់ប្រាកដជាស្លាប់ក្នុង ១៥ នាទី ទៅ ៣០ នាទីខាងមុខ។ ព្រះគ្រូ បាបាជី បែបនេះ តើយើងអាច សូត្រ ព្រះនាម/ព្រះធម៍ ខ្សិបៗដាក់ត្រចៀកគាត់បានទេ ដើម្បីជួយគាត់ផ្ចង់អារម្មណ៍លើ ព្រះធម៍ នៅនាទីចុងក្រោយ។ ពរ ញោម ញោមអាចធ្វើបែបនេះបាន។ កូណា ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណាយល់ហើយ ។

Q & A @ N5 = 5: 28

Baba Ji, thank you so much for giving me this opportunity in my life. Baba Ji, my question is that it is said, “Gratitude in times of happiness, and prayer in times of sorrow.” But Baba Ji, to be able to pray in times of sorrow, we first need to concentrate the mind. And if we can’t even do that, what should we do? We have to reach that level where we see no difference between pain and pleasure. “He sees pleasure and pain as the same and does not differentiate between honour and dishonour.” That’s what our condition should be. And this will happen through meditation. Now, the Lord has blessed us with so much. So even if He sends us pain, He would only do so for our own benefit. It is for our own welfare. So we shouldn’t see any difference between the two. We say, “Whatever the Lord has given me is parshad.” When we receive parshad, we fold our hands in gratitude. So we have to take both joy and sorrow in that manner. And if we do this, nothing will affect us. 

ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញូំកូណាសូមអរគុណណាស់ ចំពោះការប្រទានឪកាសក្នុងឆាកជីវិតខ្ញុំកូណា។ ព្រះគ្រូ បាបាជី​ ខ្ញុំមានសំណួរមួយ ដួចគេនិយាយថា " បើពេលរីករាយត្រូវអរគុណទេវទា បើពេលមានទុក្ខត្រូវ បួងសួងទេវតា " តែ ព្រះគ្រូ បាបាជី ក្រែងពេលយើងកំពុងមានទុក្ខ​ វាទាមទារឲ្យមានការផ្ចង់អារម្មណ៍ឲ្យមូលក្នុងចិត្តទើបអាចបួងសួងដល់ទេវតាបាន។ បើសិនជាយើងមិនអាចប្រមូលផ្ចង់អារម្មណ៍បានផង តើយើងអាចធ្វើអ្វីបានទៅ? ញោម យើងត្រូវតែ ទៅដល់កម្រិតមួយបែបនេះ មិនថាពេលយើងសប្បាយចិត្ត ឬ ពេលយើងកំពុងពិបាកចិត្តទេ គឺវាគ្មានភាពខុសគ្នាឡើយ រវាងការឈឺចាប់ និង ក្តិសប្បាយរីករាយ ។ ទេវតា ទតឃើញភាពរីករាយ និង ទុក្ខសោកដូចគ្នាតែមួយ  គ្មានការខុសគ្នាទេ រវាង រីករាយ និង ព្រួយ។ នេះជា ស្ថានភាពរបស់មនុស្សយើងត្រូវធ្វើឲ្យបាននូវ​ចំណុចមួយនេះ។ គេអាចធ្វើបានបែបនេះ គ្រាដែលយើងមានការតាំងសមាធិ។ ឥលូវនេះ គឺ ទេវតាប្រទានពរជ័យឲ្យយើងអាចធ្វើសមាធិបាន ដូច្នេះ បើទោះបីជាទេវតាទ្រង់ប្រទាននូវការឈឹចាប់ឲ្យយើង ក៍ការឈឹចាប់នោះ ក៍សម្រាប់ជាផលប្រយោជន៍ដល់យើងដែរ។ ទុក្ខសោក គឺជា ទ្រព្យប្រចាំជីវិតយើងដែរ​ ដូច្នេះ បានជាយើងមិនត្រូវ មើលឃើញខុសគ្នារវាង ក្តិទុក្ខព្រួយ ជាមួយក្តីសប្បាយរីករាយទេ។ ដូចដែលសុភាសិតគេថា " អ្វីក៍ដោយដែល ទេវតាប្រទានមកដល់ខ្ញុំកូណា គឺជា "ព្រះករុណ" កាលណាយើងទទួលបាន ព្រះករុណា នេះ យើងត្រូវតែ លើកដៃសំពៈថ្លែងអំណរគុណ។ យើងត្រូវតែ មានអំណរសម្រាប់ទាំងការឈឺចាប់ តាំងការរីករាយក្នុង ឆាកជិវិត។ បើសិនជាយើងធ្វើបែបនេះបាន គឺខ្មោចព្រាយបិសាចមិនអាចផ្ចាញ់យើងបាន ៕

Q & A @ N6 = 6: 32

Radha Soami, Baba Ji. Thank you for this opportunity. Baba Ji, some people receive initiation in their dreams. Is that true? Well, in dreams, someone becomes a king, a prime minister, or a general. If that person starts ordering you around, would you obey him? No. Then? 

សូមក្រាបថ្វាយបង្គំ ព្រះគ្រូ បាបាជី សំរាប់ឪកាសមួយនេះ ខ្ញូំកូណាបានសាកសួរព្រះគ្រូ គឺថា មានមនុស្សខ្លះគេ យល់សប្តិថាបានបួស តើយល់សប្តិបែបហ្នឹង ត្រឹមត្រូវដែរឬទេ? ញោម មនុស្សខ្លះដេកយល់សប្តិថា ថាបានឡើងធ្វើជា ស្តេចផែនដី ខ្លះថាបានឡើងជា នាយករដ្ឋមន្រ្តី ខ្លះថាបានឡើងា ឧត្តមសេនីយ៍ ចុះបើសិនជាពួកគេយល់សប្តិបែបហ្នឹង ហើយចេញបញ្ជាឲ្យ ញោមធ្វើនេះ ធ្វើនោះ តើញោមគោរពតាមបទ បញ្ជាដែរឬទេ? មិនទេ ព្រះគ្រូ! អូ ចុះបើអីចឹង ម៉េចត្រូវជឿលើ យល់សប្តិ ?

Q & A @ N7 = 6: 57

Baba Ji, you often say that we should meditate for 2 ½ hours every day. But sometimes in life, let’s say there’s a function at home, or I’ve spent extra time doing seva, sometimes, I have 30 to 45 minutes of meditation left. Is it okay to make up that time on the following day? Or is it a hard and fast rule that we must do the 2 ½ hours in one day? You can, but try and give the full time every day. 

ព្រះគ្រូ​បាបាជី លោកទូលថា យើងគួរតែតាំងសមាធិ ចំនួន ២ ម៉ោង ៣០ នាទី ជារៀងរាល់ថ្ងៃ តែក្នុងជីវិតជាក់ស្តែង ជួនកាលយើងមមាញឹកណាស់ក្នុងកិច្ចការផ្ទះសម្បែង ឬ មួយត្រូវចំណាយពេលវេលា ថែមទៀតដើម្បីធ្វើកិច្ចការបំរើព្រះ ជួលកាលសល់ពេលតែ ៣០ ទៅ ៤៥ នាទីប៉ុណ្ណោះសម្រាប់ការតាំងសមាធិ បើបែបនេះ តើខ្ញុំកូណាអាច បន្ថែមម៉ោងសមាធិទៅថ្ងៃខាងមុខទៀតបានទេ? ឬ មួយថា យើងត្រូវតែ ធ្វើសមាធិឲ្យបាន ២ ម៉ោង ៣០ នាទី / ថ្ងៃ ជាដាច់ខាត។ ញោមអាច ធ្វើបានតាមញោមគិតថា សម រម្យ តែគួរតែព្យាយាម ប្រើពេលវេលាតាំងសមាធិឲ្យបានពេញម៉ោង ( ២ ម៉ ៣០នាទី ) ជារៀងរាល់ថ្ងៃ ។ 

Q & A @ N8 = 7: 21

Baba Ji, how can we reflect our innermost thoughts and love in our actions? This isn’t in our hands. You see, love cannot be taught. It awakens within us automatically. For example, as we slowly see how our parents look after us and make sacrifices for us. It creates a relationship with them, and we start to feel love for them. Similarly, when we do good to others, we will start to realize these things. Baba Ji, sometimes in our society, we end up doing something wrong to help others. What should we do in that situation? No, don’t do the wrong thing. Don’t do the wrong thing. Look, it’s about the ends and the means. No matter how good your intention may be, if you adopt the wrong means, you will not be able to attain the result you want. 

ព្រះគ្រូបាបាជី តើធ្វើដូចម្តេចដើម្បីដឹងថា គំនិតខាងក្នុងខ្លួន និងសេចក្តីស្រលាញ់ចេញពី បេះដូងមានសភាពបែបណា? ញោម រឿងនេះ មិនស្ថិតក្នុងដៃរបស់យើងទេ ។ សេចក្តីស្រលាញ់​គេមិនអាច ស្ទាប ឬ ប៉ះពាល់បាន សេចក្តីស្រលាញ់គឺវា កើតចេញមកជាស្វ័យប្រវត្តិឯកឯង ឧ ដូចជាយើងមើលឃើញ ឪពុកម្តាយយើងគាត់ថែរក្សាបីបាច់កូនៗ និង ហ៊ានបូជាជីវិតដើម្បីកូនៗ ពេលនោះ វាបង្កើតចេញជា ទំនាក់ទនងរវាងម្តាយ និង កូន យើងក៍ចាប់ផ្តើមមានការស្រលាញ់គាត់។ ស្រដៀងគ្នានេះដែរ យើងឃើញ នណាម្នាក់ធ្វើអំពើល្អជាមួយអ្នកដ៍ទៃ យើងចាបផ្តើមពេញចិត្តជាមួយរឿងនោះ ។ ព្រះគ្រូ បាបាជី ក្នុងសង្គមសព្វថ្ងៃ មានមនុស្សខ្លះធ្វ់់ការងារខុសឆ្គងដើម្បី ជួយអ្នកដ៍ទៃ បើឃើញបែបនេះ តើយើងគិតធ្វើបែបម៉េច? ទេ កុំមានការធ្វើខុសឆ្គង។ យើងត្រូវមើលលើលទ្ធផល និង មធ្យោបាយដែលយើងប្រើនោះ​ត្រឹមត្រូវឬទេ មិនថាយើងមានមិត្តភ័ក្រ្តល្អបែបណាទេ បើសិនជាយើងជួយខុសរឿង យើងខ្លួនឯង នឹងមិនទទួលបានផលតាមអ្វីដែលយើងប្រាថ្នាចង់បាននោះឡើយ ។

Q & A @ N9 = 8: 28

Thank you, Master, thank you. Baba Ji, I come from a family where everyone has deep faith in you, and I do too. But sometimes our faith wavers. Why is this, Baba Ji? We do have a lot of faith in you. Our faith wavers because we have linked it to the fulfillment of our desires. Do you think that anyone can have all his desires fulfilled 100% of the time? If everyone’s desires start getting fulfilled, there would be chaos in this creation, because everyone wants different things! Sometimes they’ll get what they want, and sometimes they won’t. We shouldn’t base our relationship with Him on the fulfillment of our desires. We should build that relationship on our love and devotion. And besides, He can only fulfill our desires if we know what we want! Today, we ask for one thing; the next day, we ask for another, the third day, yet another. Our mind is never still. Look, ever since we came into this creation, we have placed our desires before the Lord. We asked for the wrong things – that is why we are sitting here, right? If we had left everything to Him, we wouldn’t have created karma. So, we need to go beyond these desires and live in His will.

សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូបាបាជី ខ្ញុំកូណាមកជា ក្រុមគ្រួសារមួយដែលគ្រប់គ្នាសុទ្ធតែមាន សទ្ធាជ្រះថ្លា​ជឿជាក់់លើព្រះគ្រូ ខ្ញុំកូណាក៍ដូចគ្នាអីចឹងដែរ តែជួនកាល ជំនឿ  សទ្ធាជ្រះថ្លាពួកយើងមានការប្រែប្រួល ម៉េចបានជាបែបនេះអីចឹងព្រះគ្រូ​បាបាជី ? ញោម រឿងនេះ គឺថា យើងគ្មានជំនឿ ជឿជាក់ខ្លាំងក្នុងខ្លួនទេ ដូច្នេះ បានជា ជំនឿ ឬ សទ្ធានោះវាមានការប្រែប្រួលដូច្នេះ។ ការប្រែប្រួលកើតមានដោយសារតែ យើងមានទំនាក់ទំនងជាមួយ សេចក្តីបំងប្រាថ្នាអ្វីមួយ តើញោមជឿថា មនុស្សណាម្នាក់ បានសម្រេចតាមសេចក្តីប្រាថ្នាពួកគេ ១០០ % ទេ? គ្មានទេ បើសិនជា មនុស្សលោកបានសម្រេចតាមសេចក្តីប្រាថ្នា មែន ម្លេះសលលោកនេះកើតចលាចលពេញផែនដី  ដោយសារថា ម្នាក់ៗប្រាថ្នាខុសៗគ្នា។ អ្នកខ្លះត្រូវការ ប្រាថ្នារបស់នោះ អ្នកខ្លះប្រាថ្នាថាមិនចង់បានរបស់នោះទេ។ យើងមិនត្រូវកសាងនូវ ទំនាក់ទំនងជាមួយ ទេវតា ដើម្បីទេវតាសម្រេចតាមប្រាថ្នាយើងទេ។ យើងគួរតែកសាងទំនាក់ទំនងនោះដើម្បីសេចក្តីស្រលាញ់ និងការគោរពបូជា សេចក្តីប្រាថា្នយើងបានសម្រចលុះត្រាតែប្រាថ្នានោះ ត្រូវបានទេវតាដឹងថាយើងពិតជាត្រូវការរបស់នោះមែន។ ថ្ងៃនេះ យើងប្រាថ្នាសុំរបស់មួយ ថ្ងៃស្អែកយើងប្រាថ្នា សុំរបស់មួយផ្សេងថ្មីទៀត។ ចិត្តរបស់យើងគឺមិន ស្ងៀមឡើយ។ យើងសង្កេតមើលទៅឃើញហើយថា តាំងពី យើងមកកើតលើផែនដីនេះ គឺយើងយកសេចក្តីប្រាថ្នារបស់យើងមកដាក់ចំពោះមុខទេវតា  គឺយើងសុំពរ យើងប្រាថ្នាដោយខុសរឿង អីចឹងហើយបានជាយើងមក អង្គុយនៅទីនេះ មែនទេ? បើសិនជា​យើងទុកអ្វីសព្វយើងឲ្យទេវតាជាអង្គអ្នកសម្រេច នោះយើងក៍មិនសាងកម្មារអ្វីដែរ ដូច្នេះ​បានជាយើងត្រូវតែទៅឲ្យឆ្ងាយផុតអំពី បំណងប្រាថ្នា និង ត្រូវរស់នៅតាមគោលការណ៍ ព្រះធម៍​ ។

Q & A @ N 10 = 9: 52

 Baba Ji, my first question is: Why do we get positive or negative thoughts in our minds? And do these thoughts have a powerful influence on our lives? These are the impressions on the mind. If our past experiences were positive, they created positive impressions, and then we will be positive. If the past experiences were negative, they created negative impressions, which is why the individual will think in that manner. But the Lord has also given us the sense of discrimination. Discrimination means that we have to do the right thing no matter what circumstances we face. If you do the right thing in those circumstances, the karma will end, and so will the negativity. 

Okay. Baba Ji, my second question is on behalf of my mother-in-law. She says that we should not sleep after meditation. But I get such restful sleep after meditation. So should I sleep then or not? You have created a certain atmosphere. Okay? If you start the day with that atmosphere, the mind is positive, and everything will go well. If you sleep after meditation, then you’ve lost that atmosphere, right? Now, there’s no hard and fast rule saying you can’t sleep. If you feel too tired, go to sleep – it isn’t a problem. But we should try to get up after meditation and start our daily routine. Okay, Baba Ji. It is said that if we go to sleep, there’s a chance that the path of the soul will be obstructed. Does that really happen? No, no, don’t get into this analysis. Do your meditation and live in the Lord’s will, that’s all.

ព្រះគ្រូ បាបាជី សំនួរដំបូងរបស់ខ្ញុំកូណា គឺថាហេតុអ្វីបានជាមានការគិតខ្លះវិជ្ជមាន ខ្លះអវិជ្ជមានក្នុងចិត្ត? តើការគិតទាំងនេះ មានឥទ្ធិលដល់ឆាកជីវិតរបស់យើងដែរឬទេ?ញោម ទាំងអស់នេះ ជាចំណាប់អារម្មណ៍របស់ ចិត្ត បើសិនជាយើងធ្លាប់មានរឿង ល្អ ជាវិជ្ជមាន ដូច្នេះ ចិត្តយើងគិតរឿងវិជ្ជមានអីចឹងដែរ ហើយយើងជាមនុស្សមាន វិជ្ជមានគិតល្អ និង បើសិនជារឿងធ្លាប់មានរឿងអាក្រក់ ដូច្នេះការគិត គឺមានបែបអវិជ្ជមានគិតឃើញរឿងអាក្រក់ដូច្នោះដែរ តែទេវតា ប្រទាន មនុស្សលោកឲ្យមាន ញាណ ដើម្បីអាចញែកគ្នា រវាការគិតល្អ និង ការគិតអាក្រក់ ។ ជាការញែកគ្នា គឺដូចដែលព្រះបរមគ្រូទ ទូលប្រាប់ថា យើងត្រូវតែប្រកាន់ ប្រព្រឹត្តិរឿងល្អជាដរាប ទោះបីស្ថិតក្នុងស្ថានភាពអាក្រក់ដី  បើក្នុងស្ថានភាពអាក្រក់តែយើងធ្វើល្អ ដូច្នេះ កម្មា វានឹងត្រូវ ចាប់ រលត់ លែងមានការគិតបែប អវិជ្ជមាន។ 

បាទ ព្រះគ្រូ​បាបាជី ខ្ញុំមានសំណួរទី ២ ជាសំនួរ ម្តាយក្មេកខ្ញុំកូណា ដែលគាត់ថា យើងមិនត្រូវដេកទេ ក្រោយពីតាំងសមាធិ តែខ្ញុំកូណាធ្វើមិនបានចង់តែដេក្រោយចប់សមាធិ ដូច្នេះ តើខ្ញុំកូណាគួរដេក ឬ អត់ដេក ? ញោម ញោមបាន បង្កើតបរិកាសមួយចំនួនខ្លួនឯង បើសិនជា បរិយាកាសបែបនេះ ល្អសម្រាប់ញោម ចិត្តវា មិនថាអីទេ អីចឹងញោមបន្តចុះ ព្រោះញោម មាន វិជ្ជមានក្នុងខ្លួនដែរ យើងគ្មាន ក្បូនច្បាប់អ្វីតឹងរឹងរឿងហ្នឹងទេ ដែលចែងថា​ ហាមមិនឲ្យដេក  បើញោមមានអារម្មណ៍ថាអស់កម្លាំង​ខ្លាំងណាស់ អីចឹងទៅដេកចុះ វាមិនមែនជាបញ្ហាទេ តែញោម ត្រូវតែព្យាយាមក្រោក ឡើងក្រោយពីការ តាំងសមាធិ ដើម្បីទៅបំពេញកិច្ចការងារប្រចាំថ្ងៃរបស់យើង ព្រះគ្រូ មានគេនិយាយថា បើយើងតាំង សមាធិរួច ទៅដេកអីចឹង ព្រលឹងយើងមាន ស្រស់ស្រាយ វាជួបឧបសគ្គរារាំង មែនដែរឬទេ?  ទេ ញោម ចូរ កុំមានការវិភាគរឿងហ្នឹង  ញោមគ្រាន់តែតាំងសមាធិទៅជាការស្រេច ទុកលទ្ធផលយ៉ាងណា ទេវតាជា អង្គអ្នកសម្រេចចុះ ។

Q & A @ N 11 = 11: 56

 Baba Ji, I have read and heard about a true Master in books and satsangs, and the sangat sitting here understands this much better than I do. Can there be more than one true Master in the world at one time? Definitely. Okay, Baba Ji. 

ព្រះគ្រូ​បាបាជី ខ្ញុំកូណាធ្លាប់បានអានសៀវភៅផង ឮគេនិយាយផងអំពី ព្រះគ្រូពិត ហើយពេលខ្ញុំកូណានៅទីនេះ កាន់តែមានការយល់ដឹងច្រើនជាងមុន។ ព្រះគ្រូ តើ ព្រះគ្រូ ពីមួយជំនាន់ទៅមួយជំនាន់ កាន់តែ សច្ចៈជាងព្រះគ្រូជំនាន់មុនមែនទេព្រះគ្រូ? ញោម គ្មានរឿងហ្នឹងទេ ​ដាច់ខាតគ្មានទេ។ សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូ។

Q & A @ N 12 = 12: 17

Baba Ji, does one have to be initiated to do simran? What simran will you do? What is spirituality? What will happen during the spiritual journey? If we meditate without thinking about or knowing all these things, any impression can enter the mind and frighten us so much that we’ll be unable to do anything. So I’m not saying that you should get initiation from here – you can go to any Master, receive his instructions, and then engage in worship. Okay, Baba Ji, Radha Soami. Please bless me with the gift of initiation. 

ព្រះគ្រូបាបាជី តើមនុស្សម្នាក់ដែលបួស ត្រូវតែធ្វើ ការផ្ចង់អារម្មណ៍ សមាធិ មែនទេ?  ញោម តើញោម ចង់ផ្ចង់អារម្មណ៍លើរឿងអ្វី? ផ្ចង់លើរឿង ការមានជំនឿ?  តើពេលយើងធ្វើធម៍បែបនេះ កើតមានរឿង ហេតុភេទអ្វីដែរ ? បើសិនជាយើងតាំងសមាធិ ដោយគ្មានការផ្ចង់លើរឿងអ្វីមួយជាក់លាក់ទេ ឬ មួយ ផ្ចង់លើរឿងច្រើនយ៉ាង ពេលនោះ អ្វីៗសព្វបែបយ៉ាងនឹងរត់ចូលមកក្នុង ចិត្ត ប្រឆាំងគ្នា ប្រសេចប្រសាច រហូតយើងធ្វើអ្វីមិនកើត ( បែកកម្មដ្ឋាន) ។ អាត្មាភាព មិនចង់ថា ញោម បូសនៅទីនេះទេ ញោម គួរតែទៅបួសជាមួយ ព្រះគ្រូ អង្គណាមួយ ដែលញោម ទទួលការបង្ហាត់បង្រៀនពីគាត់ចុះ រួចធ្វើ ធម៍ ធ្វើការគោរពបូជាជាមួយគាត់ចុះ ។ បាទ ព្រះគ្រូ បាបាជី សូមប្រគេន ពរ ដល់ខ្ញុំកូណាបានបូស ។

Q & A @ N 13 = 12: 55

When we read about Rumi in Masnavi, or about Sai Bulleh Shah and His poems, we see another commendable level of dedication and sincerity towards the Master. In the modern era, what can the modern disciple do, when everyone is not in that close proximity with the Master, himself? That is the ideal that is presented to you. Mystics come as living examples. Now, to say that all of us can become like those mystics, I mean, everybody can’t become the prime minister of the country. Through millions of people, one person will become the prime minister. So similarly, that’s the ideal. So we keep that as an objective in front of us and we try and work towards that. Now, if there is purity of thought, and that action is there, we can start experiencing what they experienced. So that is to give you an idea of how we need to mould ourself. 

ព្រះគ្រូបបាបាជី ពេលយើងអានស្នាដៃ ជាសៀវភៅធម៍ ជាកំណាព្យរបស់ ព្រះគ្រូ Runi or Bulleh Shah គឺហាក់ដូចជា ស្រម៉ៃឃើញ ព្រះគ្រូកំពុងតែសរសេរអក្សរហ្នឹង យើងកាន់តែមានចិត្តស្រលាញ់ព្រះគ្រូ ។ ក្នុង សម័យថ្មីនេះ តើមានសាវគ្គណាអាចមានលទ្ធភាពអាចធ្វើដូចជាព្រះគ្រួដែរទេ បើពួកគេទាំងនោះ គ្មានភាពស្និតស្នាលជាមួយព្រះគ្រូផង តើអាចមានអារម្មណ៍ថាមើលឃើញដូចម្តេច? ។ ញោម នេះជា គំនិត មួយដែលញោមគិតចេញមក។ ព្រះបាទធម្មិក Mystics កំពុងតែមានជីវិតរស់នៅឲ្យញោមឃើញជា ឧ. ស្រាប់ៗ ហើយពេលនេះដែរ យើងនាំគ្នានិយាយថា ពួកយើងទាំងអស់គ្នា អាចក្លាយជាព្រះបាទធម្មិក។ អាត្មា ចង់ទូលសំដៅថា មនុស្សទាំងអស់ មិនអាចក្លាយជា នាយករដ្ឋមន្រ្តីនៃប្រទេសណាមួយ បានទេ ដោយសារមាន មនុស្សរាប់់លាននាក់ នោះ គឺមានតែ ១ នាក់គត់ដែលនឹងក្លាយជា នាយករដ្ឋមន្រ្តី។ ស្រដៀងជាមួយគំនិតញោមខាងលើដែរ ដូច្នេះ បើចង់ក្លាយជា ព្រះបាទធម្មិកត្រូវតែ ដាក់គោលដៅនោះ នៅពីមុខយើង រួចហើយ ប្រឹងព្យាយាមធ្វើឲ្យបានសម្រេចគោលដៅនោះ។ បើសិនជាយើងមាន ការគិតគូរមួយ បរិសុទ្ធ អីចឹងសកម្មភាព ជាអំពើមួយបរិសុទ្ធដែរវានឹងកើតមានឡើង គឺយើង រៀនសូត្រ មកពី បទពិសោធន៍នៃព្រះបាទធម្មិកមុនៗ ដូច្នេះការធ្វើបែបនេះ វាផ្តល់ជាគំនិតឲ្យញោម មានការគិត មួយដែលល្អ ប្រពៃសម្រាប់់ខ្លួនឯង។

Q & A @ N 14 = 13: 59

Baba Ji, I used to go from place to place selling products. During that time, I would visit Dera very often. Ever since I achieved financial success, I don’t come to Dera anymore, nor am I able to meditate. If the Lord showers His grace, isn’t it our duty to thank Him? Instead, when He showers His grace, we just give up doing everything! May the Lord never place us in circumstances where we have to start from scratch all over again! So we must thank Him. We must build a relationship with Him because He is the doer. So if He has blessed us with happiness, it becomes our duty to thank Him, right? 

ព្រះគ្រូបាបាជី ខ្ញុំកូណាតែងតែដើរលក់ដូរ ឥវ៉ាន់ ពីមួយកន្លែងទៅមួយកន្លែង កាលនោះ ខ្ញុំកូណាបាន ចូលមកព្រះវិហារ ដេរ៉ា ជាញឹកញាប់ណាស់ រហូតខ្ញុំកូណាទទួលបានជោគជ័យក្នុងមុខរបររកស៊ី។​ ខ្ញំកូណាក្រោយមក ក៍ឈប់ទៅ ព្រះវិហារដេរ៉ាដែរ និង ឈប់តាំងសមាធិទៀត ។ ញោម បើសិនជាទេវតាជាអ្នកប្រទាន ពរ ជ័យឲ្យយើង តើយើងគួរតែអរគុណទេវតាដែរឬទេ?  ទេវតា ឬ ព្រះទ្រង់ប្រទាន ព្រះមេត្តា សណ្តោសឲ្យយើងធ្វើកិច្ចការអ្វីៗសព្វបែបយ៉ាង ទេវតាក៍អាចឲ្យយើងធ្លាក់ខ្លួនដល់ក្រក្រី ចេញពី គំនរសំរាមដូចមុនបានដែរ តែទេវតាមិនធ្វើបែបនេះទេ ដូច្នេះ បានជាយើងត្រូវតែ មានអំណរ អរគុណទេតវា យើងត្រូវតែកសាងទំនាក់ទំនងជាមួយទេវតា ដោយសារទេវតា គឺជា អ្នកប្រតិបត្តិ Doer ដូច្នេះ បានជាទេវតាអាចឲ្យយើងមានសេចក្តីសុខសប្បាយ បើអីចឹងមែន ម៉៉េចយើងមិនគិតផងទៅថា តួរនាទីយើងគឺ អរគុណទេវតា អាត្មាភាពទូលត្រឹមត្រូវទេ?

Q & A @ N 15 = 14: 51

Baba Ji, I go to a specific place to meditate on certain selections of the Guru Granth Sahib, like the Rahras Sahib or Jap Ji Sahib. I feel a kind of yearning to do this. Is it just my mind, or is this actually benefitting me on the spiritual path? No, you should definitely read and understand the scriptures, but you also have to put those teachings into practice, right? Now look, if I go on reading something, but I don’t put it into practice, then what’s the point of reading? If I am not well and I go to the doctor, he gives me medicine. If I keep reading the label again and again, will it help me get better? We have to put it into practice, right? I say that even if you read only one percent and put it into practice, it will make your life a success. But our focus is only on reading. “One may read year upon year and may study all the months that are there. One may continue reading for his entire life and may study with his every breath. Nanak says, only one thing (God's Name) is of account, and all else is but to prattle in pride.” Okay? Reading increases our knowledge, which fills our minds with pride. But where will we obtain true knowledge? It will be found within. “Know that from the Word, we obtain spiritual wisdom and contemplation. Through it, we speak the Unspoken.” Scriptures are the essence of the lives of saints. They explain how they worshipped the Lord and how they obtained everything. We need to read the scriptures and put what we’ve read into practice. So, by all means, read them! 

ព្រះគ្រូ បាបាជី ទាក់ទងដល់កន្លែងពិសេសសម្រាប់តាំងសមាធិ ដូចដែលព្រះគ្រូ Guru Granth Sahib, like the Rahras Sahib or Jap Ji Sahib ដែលលោកបានជ្រើសរើសនោះ ខ្ញុំកូណាគិតថាកន្លែងទាំងនេះ មានប្រយោជន៍សម្បើមណាស់។ តើពេលខ្ញុំកូណាគិតបែបហ្នឹង វាចេញមកពី ចិត្តខ្ញុំកូណាគិត ឬមួយថា វាពិតជាមានប្រយោជន៍សម្រាប់ការធ្វើធម៍ ធ្វើសមាធិមែន ? ទេ ញោម ញោមត្រូវតែ អានឯកសារ សាស្រ្តា តាំងនោះដោយហ្មត់ចង់ ដោយយកចិត្តទុកដាក់ ដោយមានការយល់ច្បាស់លាស់ លើសពីនេះទៀត ញោម ត្រូវតែ បំលែងការអាន នោះ ឲ្យក្លាយជាការអនុវត្តន៍ផ្ទាល់ ឥលូវញោមអាច តាមសង្កេតមើលថា ពេលញោម អាន អ្វីមួយដែលសំខាន់ តែញោមមិនបាន អនុវត្តន៍តាមខ្លឹមសារនោះទេ អីចឹងអ្វីទៅជា គោលបំណងនៃការអានរបស់ ញោម ? មួយទៀតដូចជាថា​ ខ្ញុំមានអាការៈមិនសូវស្រួលខ្លួន ខ្ញុំទៅជួប គ្រូពេទ្យ គ្រូពេទ្យគាត់ចេញឈ្មោះថ្នាំមកឲ្យយើង យើងអានឈ្មោះថ្នាំទាំងនោះច្រើនលើកច្រើនសារ សួរថា យើងបានធូរស្រាល ជាសះស្បើយទេ?  គឺយើងត្រូវតែ​អនុវត្តន៍ដោយផ្ទាល់មែនទេ ? អាត្មាភាពចង់ទូលថា ទោះជា  ញោម អាន តែ ១% នៃ សាស្រ្តានោះក្តី តែ ញោមបាន យកវា មកអនុវត្តន៍ផ្ទាល់ ក៍វាធ្វើឲ្យ ជីវិត ញោមបានប្រសើរឡើងដែរ ។ តែជាក់ស្តែង អារម្មណ៍យើងផ្តោតលើតែការអាន មួយមុខប៉ុណ្ណោះ ដូចជាមានពាក្យបុរាណកេថា " គេអានសៀវភៅ តែ ១ ឆ្នាំទេ តែ ការសិក្សាទៅលើ ខ្លឹមសារសៀវភៅនោះ អាចមានពេល រាប់សិបខែ ឆ្នាំ" គេអាច​ អាន ពេញមួយ ជីវិតមនុស្ស តែគេ ក៍អាច សិក្សា នៅគ្រប់ដង្ហើម ចេញចូល !  ព្រះគ្រូ ណាណាក លោកទូលតែ រឿង មួយគត់ នោះ គឺ ព្រះណាម (ព្រះធម៍) ដ៍មានសារៈសំខាន់ជាងអ្វីៗទាំងអស់ តែកាន់តែសំខាន់ជាងនេះទៀត គឺការ ប្រតិបត្តិព្រះធម៍ នេះទេ ទើបជាការសំខាន់ជាង។ តែ សួរថា តើយើងទៅរក ចំណេះដឹងពិតប្រាកដ នៅឯណា? គឺ គេរកើបាននៅក្នុងខ្លួនយើងផ្ទាល់ " ចូរចងចាំថា ក្នុងខ្លួនមានព្រះធម៍ ដោយសារព្រះធម៍ យើងក៍មាន គតិបណ្ឌិត និងបន្ទាប់ យើងឈានដល់ការ សញ្ជឹងគិត ឬ​ស្មឹងស្មាត contemplation ។ ដោយឆ្លងតាមការសញ្ជឹងគិត យើងក៍និយាយអពី ព្រះធម៍ the Unspoken. ដូច្នេះ សាស្រ្តា ឬ ព្រះធម៍នេះ ជាធាតុសំខាន់ពិសេស របស់ ព្រះបរមគ្រូដែលកំពុងមានជីវិតសព្វថ្ងៃ ឬ ព្រះបាទធម្មុិក ដែលព្រះបាទធម្មិក លោកពន្យល់បកស្រាយ អំពី ថាតើត្រូវគោរពបូជាថ្វាយព្រះ បែបម៉េច ? និងថា ត្រូវ ទទួល ពរ ជ័យពី ទេវតា បែបណា? យើងដឹងបាន រឿងទាំងនោះ គឺតាមរយៈការអាន សាស្រ្តា និងការ ប្រែក្លាយការអានឲ្យទៅជាការអនុវត្តន៍ផ្ទាល់  ដូចនេះ ការអានគឺត្រូវ អនុវត្តន៍ផ្ទាល់ ។

Q & A @ N 16 = 16: 34

Baba Ji, thank you very much for giving me darshan. I work for someone. What if my employer doesn’t pay me the full amount he owes me for my work? Some people adopt the wrong means to get their money back from their employer. But I don’t want to do anything like that. I have two options. I can either leave the money I earned with my employer, or I can steal or do something wrong to get it back. What should I do in this situation? Don’t do anything wrong. Look, we say that the Lord has created our destiny. You will definitely get whatever He has written in your destiny. You will definitely get it – if not today, then tomorrow; if not tomorrow, then the day after. Don’t do anything wrong. Should we just think that we have settled our karmic account and let that person keep the money? Look, if you feel that he isn’t compensating you fully for your effort, then you can work somewhere else. After all, you are working there because you need it. But don’t fight or quarrel. Baba Ji, during meditation, if I cannot say certain Names, or if I repeat them in the wrong order, how will I attain liberation? No, there is no such concern. Just keep doing it. Try to repeat them correctly. Once you make it a habit, everything will be okay. Okay, Baba Ji. Shower your grace on the entire sangat, and please be there to help and support me at the end.

ព្រះគ្រូបាបាជី ខ្ញុំកូណាសូមអរព្រះគុណ សម្រាប់ឪកាសទទួលបានព្រះធម៍  ខ្ញុំកូណា  ធ្វើការងារឲ្យគេ តើ បើសិនជា នយោជក ឬ ថៅកែ មិនបើកលុយឲ្យខ្ញុំកូណាគ្រប់ចំនួនទេ សួរថា តើនេះជាការ ជំពាក់ថ្ងៃការងារដែរឬទេ ? មានមនុស្សខ្លះ ដើម្បីបានទទួលប្រាក់ការងារពេញលេញមកវិញ ពួកគេបានប្រើមធ្យោបាយខុសឆ្គង ទៅលើថៅកែ ខ្ញុំកូណា មិនចង់ធ្វើ បែបនេះទេ ខ្ញុំកូណាមាន ជម្រើស ២ បែប គឺ ទីមួយខ្ញុំទុកលុយខ្ញុំនៅហ្នឹងថៅកែនោះតែម្តង ឬ មួយខ្ញុំត្រូវ លួចយកលុយ ឬ មួយ យកអ្វីផ្សេងកាត់កងថ្លៃលុយនោះ។ សម្រាប់រឿងនេះ តើខ្ញុំកូណា ត្រូវធ្វើបែបម៉េច? ញោម ញោម មិនត្រូវ ប្រព្រឹត្តិរៀងដែលមាន កំហុសទេ ឥលូវយើងងាកមកមើល រឿងដែលថា ទេវតា បង្កើតវាសនាឲ្យយើង destiny ហើយយើងធ្វើអ្វីក៍ដោយ គឺសុទ្ធតែមាន ចារ នៅក្នុង ក្រាំងមាស ដែលជា វាសនាទេវតាចារ ទុកមកនោះ គឺត្រូវតែអីចឹង បើញោមមិនទទួលបាន វាសនា នោះថ្ងៃនេះទេ ញោមគង់នឹងទទួលបាន វានៅថ្ងៃស្អែក ឬ ថ្ងៃខានស្អែក ដូច្នេះ ចូរកុំប្រព្រឹត្តិអ្វីមួយដែលជា កំហុស យើងត្រូវតែគិតថា យើងមាន គណនេយ្យ កម្មា មួយសម្រាប់ខ្លួនយើង សួរថា អីចឹង ត្រូវទុលុយនោះ ឲ្យ ថៅកែហ្នឹងឬ? ឥលូវយើងមើលសាច់រឿង បើសិនជា​ថៅកែនោះ មិនបើកលុយគ្រប់ចំនួនឲ្យយើងទេ យើងអាចទៅធ្វើការងារនៅកន្លែងផ្សេងបាន យើងទៅធ្វើការនៅកន្លែងផ្សេង ដោយសារយើងត្រូវការ លុយ  តែ យើងកុំវ៉ៃគ្នា កុំឈ្លោះគ្នា ។

ព្រះគ្រូបាបាជី ខ្ញុំកូណាមានសំណួរទី ២ បើសិនជាខ្ញុំកូណា មិនអាចទន្ទេញ ព្រះនាម ឬ នាមទេវតា ឬ ព្រះធម៍ Names ក្នុងអំឡុងពេលតាំងសមាធិទេ ឬ មួយថា ខ្ញុំកូណាទន្ទេញ ខុសតើបែបនេះ ខ្ញុំកូណា អាចឈានដល់កម្រិតនៃការរួចរំដោះបែបម៉េច ? ទេ ញោម មិនអាចមានរឿងបែបហ្នឹងទេ កុំមានការ ចាប់អារម្មណ៍រឿងហ្នឹង ញោមគ្រាន់តែធ្វើសមាធិ បើទន្ទេញខុស កែមកជា ទន្ទេញព្រះនាម ឲ្យបានត្រឹម ត្រូវឡើវិញ កាលណាវាក្លាយជាទំលាប់ វាលែងពិបាកដូចមុន។ បាទ សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូបាបាជី សូម ជួយតាមថែរក្សាខ្ញុំកូណជារហូតដល់ជីវិតក្នុងក្រោយ ។

Q & A @ N 17 = 18: 07

 Baba Ji, my first question is that many medical students or research analysts have to conduct experiments against their own will. For example, they have to test vaccines on animals that cause DNA mutations for generations to come. And this greatly harms those generations. If the students do this against their will, does it create karma? No, look, as I said earlier, everything you do creates karma. Even when you breathe, you are creating karma. Even when you take a step, you are bound to step on some tiny creature and create karma. But there are certain actions we take for the benefit of others. When this experimentation happens, we are making vaccines and saving people – that’s a good thing. So, there are certain karmas that we can clear through our good actions. But there are some heavy karmas which make us come back again and again – then we shouldn’t take that step. But if you are doing something for the benefit of humanity … So, as the English saying goes: "Lesser of the two evils." Now, I may say, “I refuse to conduct these experiments!” But then, children and people are dying from those diseases. So even if I do something that incurs a slight karma, if it can end their suffering … So we should look at it from that perspective. Thank you, Baba Ji. 

ព្រះគ្រូបាបាជី ខ្ញុំមានសំណូរទី ១ រឿងថាមាន និស្សិតពេទ្យ ជាច្រើន ឬ ក្រុមអ្នកស្រាវជ្រាវ វិភាគវេជ្ជសាស្រ្ត ដែលត្រូវតែធ្វើ ការពិសោធន៍ Experiments ជាថ្មីដើម្បីបញ្ជាក់ធៀបទ្រឹស្តីពេទ្យ ឧ ដូចជា គេត្រូវធ្វើតេស្ត វាកសាំងការពារជម្ងឺ ទៅលើ សត្វពាហនៈ គេត្រូវធ្វើតេស្តលើ DNA សត្វពីមួយជំនាន់ ទៅ មួយជំនាន់ បែបនេះ គឺវានាំឲ្យមានការឈឺចាប់់លើសត្វច្រើនជំនាន់ណាស់ ។ បើសិនជា និស្សិតពេទ្យ គាត់ធ្វើ តេស្ត ពិសោធន៍អីចឹង សួរថានេះជាការបង្កើតនូវ កម្មា ដែរឬទេ ? មិនទេ ញោម ដូចអាត្មាបានទូល ពីមុនស្រាបថា អ្វីក័ដោយដែលយើងធ្វើឡើង សុទ្ធតែ បង្កើតជា កម្មា (អំពើរ)  សូម្បីតែតែយើង ដកដង្ហើម ក៍ជាការបង្កើតកម្មាដែរ សូម្បីពេលយើងដើរ យើងជាន់សត្វល្អិតតូចៗ ដែលនេះជាការបង្កើត កម្មាដែរ តែ ក៍មាន អំពើខ្លះ ដែលយើងធ្វើទៅនោះ គឺដើម្បីបំរើផលប្រយោជន៍ មនុស្សដ៍ទៃ អ្នកដ៍ទៃ អចឹង ពេលធ្វើការ សាកពិសោធន៍ វាបង្កើតចេញជា វាក់សាំងថ្នាំការពារជម្ងឺ និង សង្រ្គោះជីវិតមនុស្ស ដូច្នេះ នេះគឺជា ទង្វើរល្អ ដូច្នេះ វាមាន កម្មាខ្លះ បង្កើតជាផលបុណ្យ មិនមែនជា កម្មពារ និង ក៍មាន កម្មាខ្លះ នាំយើងមក យកកំណើតជាថ្មីហើយ ម្តងទៀតៗ បើអីចឹង យើងមិនត្រូវ សាងកម្មា បែបហ្នឹងទេ តែបើធ្វើ កម្មាទៅ ដើម្បីប្រយោជន៍អ្នកដ៍ទៃ នោះជារឿងល្អ ធ្វើចុះ ដូចភាសា អគ្លេសមួយ គេថា " បាបកម្ម ១ ស្រាលជាងចំណោម បាបកម្មទាំង ២ Lesser of the two evils " ឥលូវនេះ បើអាត្មា ប្រកែកថា អាត្មាមិនចង់ធ្វើការសាកពិសោធន៍វាក់សាំង ទេ តែមានក្មេងៗ និង​ មនុស្សធំៗ ស្លាប់ដោយសារតែ ជម្ងឺ អីចឹង អាត្មាភាពត្រូវធ្វើធ្វើ កម្មាស្រាលៗខ្លះ  ដើម្បី បញ្ឃប់កុំឲ្យ ក្មេងៗ មនុស្សចាស់់មានការឈឺចាប់ សស្លាប់និរាស្រ្តព្រាត់់ប្រាស់ គឺក្នុងន័យហ្នឹង ដែល យើងត្រូវតែ សម្លឹងគិតទៅ ទស្សនៈ ឬ រូបភាពនៃ​កម្មា។ បាទសូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូ ។

Q & A @ N 18 = 19: 42- 20: 48

Baba Ji, thank you on behalf of the entire sangat for giving us this chance to have your darshan today. Please continue to shower your grace on my whole family. Baba Ji, my first question is: If we tell a lie to save a relationship, does that create karma? Look, you can either move forward or backward in life – you cannot stay in the same place. So if you find yourself in such a situation, just keep quiet. You don’t necessarily have to tell a lie. Baba Ji, my second question is that my meditation is going okay, but sometimes, I make plans at night to go do seva the next morning. But let’s say I am unable to go for some reason. My seva team is wonderful, but sometimes I can’t go for seva. If we say we’re going to be there and we cannot go, does that create karma? No, no, there’s no such concern. We have to be practical. Sometimes we can go, but at other times, we also have to fulfill our responsibilities. So don’t worry about it. Okay, Baba Ji. Please continue to bless my family and the whole sangat.

ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណា ក្នុងនាមអ្នកធ្វើ សង្ឃហធម៍ ទាំងអស់់ សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូ ដែលផ្តល់ឪកាសយើងខ្ញុំបាន រៀនសូត្រអំំពី ព្រះធម៍នៅថ្ងៃនេះ។ សូមព្រះគ្រូ នៅជា ប្រមុខជួយសណ្តោសដល់គ្រួសារខ្ញុំ កូណា ពេញមួយជីវិតតទៅ។ ព្រះគ្រូ បាបាជី សំនូរដំបូងខ្ញុំកូណា គឺថា បើសិនជា ខ្ញុំកូណា កុហកគេ ដើម្បី រក្សាមិត្តភាព តើធ្វើបែបនេះ អាចចាត់ទុកថាជាការ បង្កើត កម្មា ដែឬទេ ?។ ញោម អាចដឹង អាច ឃើញថា ជីវិតញោម អាចផ្លាស់ដូរទៅមុខ ឬ ទៅក្រោយ តែ មិនអាចរក្សានៅកន្លែងដដែលបានទេ ដូច្នេះ បើសិនជា ញោម ស្ថិតក្នុងស្ថានភាពបែបហ្នឹងដូចញោម ថាអម្បាញមិញ ចូរញោម រក្សាភាពស្ងប់ស្ងាត់់​គឺ ញោមមិនចាំបាច់ និយាយភូត ភ កុហកទេ ។  ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណាមានសំណួរទី ២ គឺ ការធ្វើ សមាធិមានដំណើរការរលូនធម្មតា តែពេលខ្លះ ខ្ញុំកូណាមានផែនការថា ព្រឹកឡើងត្រូវទៅធ្វើ សេវា គឺបំរើព្រះ តែ ស្រាប់ខ្ញុំកូណាមានរឿង មិនអាចទៅបានដូចការព្រាងទុក  តើនេះជាការ សាងនូវ កម្មា ដែឬទេ ? ទេ ទេ កុំមានការគិតអីចឹង យើងត្រូវតែ គិតរឿង ជាក់ស្តែង practical ជួលកាលយើងអាចទៅ បំរើព្រះបាន ជួលកាលយើងមិនអាចទៅបានដែរ ព្រោះយើងនូវមានការទទួលខុសត្រូវផ្សេងទៀតដែល ត្រូវបពេញភារកិច្ច ដូច្នេះ កុំមានការព្រួយបារម្ភ រឿងហ្នឹង ។ កូណា ព្រះគ្រូ សូមប្រទានពរដល់គ្រួសារខ្ញុំកូណា និង ប្រទានពរ ដល់ អ្នកធ្វើធម៍ទាំងអស៉គ្នា ។ សូមថ្វាយ បង្កំ លា ព្រះគ្រូ ។
វីដេអូ

No comments:

Post a Comment