Tuesday, February 6, 2024

Q & A with GSD 107

 ធម៍ទេសនាដេញដោលព្រះធម៍ ថ្ងៃអាទិត្យ ទី ១៨ ខែ កុម្ភៈ ឆ្នាំ ២០២៤ ( ២០ នាទី)
Q & A @ N 1= 00--2:01

 Radha Soami, Baba Ji. Thank you for this beautiful opportunity that you’ve given us today. I really feel truly blessed. My question is that when our friends and family say things that hurt us, you know, we tend to keep our distance from them. But when our family, with whom we are living in the same house, when they hurt us, what should one do to keep their balance? I don’t think so anybody purposely wants to hurt anybody. Now, definitely in life, all of us have different perspectives, different ideas, you know? And each one of us wants that “My ideas should be followed!” – without seeing the other’s point of view. But it’s not that they are wanting to hurt you. It’s just, it happens in the events that follow. So if each one of us starts realizing what his or her responsibility is, and we say that, “Look, I’m not going to react; I’m not going to say anything,” at some stage, the other person will automatically realize what they have done. But if you react, if you join issue, you’ve just made things worse. Correct. Right? So, to do good meditation, there has to be harmony in the house. Now, if we disturb that harmony, we’ll be disturbing our meditation. If we disturb our meditation, then we’re just letting everything fall on our shoulders. So, somebody has to take the right step. Agreed. So rather than joining issue, we just keep quiet that time. You do the right thing, and eventually, the other person will see that what they did was maybe not the right thing and there was another point of view. Thank you, Baba Ji

សូមក្រាបថ្វាយបង្គំ ព្រះគ្រូបាបាជី ដែលបានប្រទានវេទិកាដ៍មានតម្លៃនេះដល់ខ្ញុំកូណា ខ្ញុំកូណាពិតជាមានមហាព្រះពរណាស់។ ជាសំណួរខ្ញុំកូណា គឺថាជាធម្មតា កាលណា មិត្តភ័ក្រ ឬ សាច់ញាតិ ក្រុមគ្រួសារ នាំគ្នានិយាយអាក្រក់ៗពី យើង និយាយឲ្យយើងឈឺចាប់ នោះយើងតែងតែព្យាយាមទៅឲ្យឆ្ងាយពី ពួកគាត់ តើបើជាមួយ សមាជិកក្រុមគ្រួសារយើងផ្ទាល់ រស់នៅជាមួយគ្នារាល់ថ្ងៃ ក្រោមដំបូលផ្ទះតែ មួយ ដល់ពេលនិយាយអាក្រក់បែបនេះ មកលើយើង តើឲ្យយើងធ្វើម៉េចដើម្បី រក្សាលំនឹងគ្រួសារ កុំបាក់បែកគ្រួសារ?។ អាត្មាភាព មិនគិតថា មានអ្នកណាម្នាក់ចង់ព្យាបាទអ្នកណាម្នាក់ទេ យើងរាល់គ្នាមានទស្សនៈផ្ទុយគ្នា យើងមានគំនិតខុសៗគ្នា ម្នាក់ៗតែងតែគិតថា ៗ គំនិតខ្ញុំល្អ ត្រឹមត្រូវ គួរតែធ្វើបាន គំនិត យោបល់ខ្ញុំ ដោយគ្មានបានគិតវិភាគលើគំនិតអ្នកដ៍ទៃទេ តែ មិនែនដោយសារគំនិត ទស្សនៈខុសគ្នា ពួកគេចង់ឲ្យយើងមានការឈឺចាប់ទេ រឿងដែលវាកើតឡើងមកដោយសារ វាអីចេះ៖ គឺថា បើម្នាក់ៗ មានការទទួលខុសត្រូវ មានការទទួលស្គាល់ការពិត នោះគឹនឹងនិយាយថា ខ្ញុំមិនថា យ៉ាងម៉េច យ៉ាងណាទេ ឬ មួយណាខុស មួយណាត្រូវទេ ។ បើសិនជាយើងប្រឆាំង់ ស្រែកជំទាស់ នោះស្ថានការនឹងកាន់តែអាក្រក់ឡើងៗ បើដូចនេះ ដើម្បី​មានការតាំងសមាធិល្អ ទាល់តែយើងមាន ភាពកក់ក្តៅ សុកដុមរម្យនី នៅក្នងផ្ទះជាមុនសិន បើសិនជាយើងធ្វើក្តៅក្រហាយនៅក្នុងផ្ទះដូច្នេះ យើងនឹងក្តៅក្រហាយពេលតាំងសមាធិដែរ ពេលមានសមាធិក្តៅក្រហាយ ដូច្នេះ រឿងរ៉ាវសព្វយ៉ាងនឹងធ្លាក់មកជាបន្ទុកលើស្មាយើងកាន់តែធ្ងន់ ដូច្នេះ ត្រូវតែ មានភាគីណាមួយ ស្ងប់ស្ងាត់មុន និង មិនត្រូវ ចូលរួមក្នុងភាគីណាមួយមួយទេ ធ្វើអីចឹងដើម្បីរក្សាភាពស្ងប់ស្ងាត់់ និងជាជំហានដ័ល្អ ត្រឹមត្រូវ ។ បាទ ព្រះគ្រូ សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូ ។

Q & A @ N 2= --2:01
 Radha Soami, Baba Ji. Some of us initiates are unable to fulfill their 2 ½ hours of meditation, but trying their best to be a good human being. Baba Ji, how much importance is weighed on meditation versus living a moral way of life? Both things. By leading a moral way of life, you are creating a certain atmosphere. Now, we need to channelize that also. Now, if I’ve created an atmosphere but I haven’t channelized it, then it’s just going to be left where it is. Now, you know that in whatever you do, there’s the parameter of time. Suppose somebody’s got a job. He knows that he has to go and work for 8 hours. If he says, “I’ll only go for 1 or 2 hours,” will he be able to fulfill his job? In the kitchen, you know that it takes you, let’s say, 1 hour, 40 minutes to cook food. If you say, “I’ll do it in 10 minutes,” will you be able to do that? So, to get success ... The child says, “I’ll only attend 2 subjects. I don’t want to sit for the full day in the school!” Will he be able to get through his school? And what is 2 ½ hours? It’s only 10 percent of our time. Right. I mean, in 24 hours, we think that we have a responsibility towards our parents, towards our children, towards work, towards everything possible you can think of! But what about the responsibility to our Divine Father, who has given us everything? Here we are going through life wanting things from people. And we have time for them. But the person who’s giving us everything, and who will ahead also give us everything – we say we don’t have time for Him. I mean logically explain to me. So we have to take out that time. Thank you, Baba Ji. Please shower your grace on all of us. Thank you. 

ខ្ញុំកូណាសូបក្រាបថ្វាយបង្គំ ព្រះគ្រូបាបាជី ពួកយើងខ្ញុំកូណាសុទ្ធតែមិនអាចបំពេញតាមលក្ខខណ្ឌដែលតម្រូវឪ្យតាំងសមាធិ ២ ម៉ោង ៣០ នាទី/ ថ្ងៃឡើយ តែបានព្យាយាមអស់ពីចិត្តដើម្បីធ្វើខ្លួនឲ្យក្លាយជាមនុស្សល្អក្នុងសង្គម។ ព្រះគ្រូបាបាជី តើវាមានសារៈសំខាន់កម្រិតណាដែល ការតាំងសមាធិ ជួយដល់ ជីវិតរស់នៅប្រចាំថ្ងៃប្រកបដោយ សមាជីវោ ? ញោម រឿងនេះ មានសារៈសំខាន់ទាំង ២ ដូចគ្នា។ ដោយការររស់នៅតាមព្រះធម៍ មានសីល រស់តាមសមាជីវោ នោះ គឺយើងបង្កើតចេញជា បរិយាកាសព្រះធម៍មួយឡើងមក។ បន្ទាប់មក យើងត្រូវតែ ចម្លងគ្នា ទៅដល់ការតាំងសមាធិ ដើម្បីឲ្យ ចរន្តទាំង ២ ជាប់គ្នា។ ព្រះគ្រូ ខ្ញុំកូណាបានធ្វើវាដែរ តែមិនសម្រេចសោះ សមាធិប្រាប់ថាធ្វើអីចេះ តែ ជាក់ស្តែងខ្ញុំធ្វើអីចុះ។ ញោម រឿងនេះ ទោះបីជា ញោមធ្វើមែនក្តី តែវាទាមទារពេលវេលាច្រើនថែមទៀត។ ឧ ដូចជាថា មនុស្សម្នាក់យល់ដឹងពីរបៀបធ្វើការងារច្បាស់លាស់ តែគាត់ត្រូវការពេលវេលាធ្វើ ៨ ម៉ោងក្នុង ១ ថ្ងៃ  ដូច្នេះ បើអាត្មាថា អាចធ្វើការងារនោះ តែ ១ ឬ ២ ម៉ោង សួរថា អាចធ្វើបានដែរឬទេ? ។ ការងារនៅក្នុង​ផ្ទះបាយក៍អីចឹងដែរ គឺ យើងត្រូវការ ពេលវេលា ១ ម៉ោង ៤០ នាទី ដើម្បីចំអិនម្ហូបអាហារឲ្យរួចរាល់ ​ដូច្នេះ បើយើងថា ត្រូវតែការពេលតែ ១០ នាទី តើអាចទៅរួចទេ? អីចឹងដើម្បីសម្រេចតាមផែនការ...គឺត្រូវការពេលវេលា ដូចជាក្មេង ចង់ប្រឡងជាប់ វាថារៀនតែ មុខវិជ្ជា ខ្ជិលអង្គុយរៀន ពេញ ១ ថ្ងៃដូចគេ តើក្មេងនេះ រៀនទាន់គេដែរឬអត់? ចុះបើយើងតាំងសមាធិ តែ ២ ម៉ោង ៣០ នាទី ក្នុង ១ ថ្ងៃ តើបានផល យ៉ាងម៉េច? នេះគ្រាន់តែជាចំនួន ១០% នៃ ពេលវេលា/ ២៤ ម៉ោងតែប៉ុណ្ណោះ។ រឿងនេះ អាត្មាភាព ចង់់ទូលថា ២៤​ ម៉ោង គឺយើង ទទួលខុសត្រូវជាមួយ ឪពុកម្តាយ កូនៗ ជាមួយការងារ និង រឿងផ្សេងៗទៀតជាច្រើន តែសួរថា ឯណាទៅ ពេលវេលាសម្រាប់ការទទួលខុសត្រូវជាមួយ ទេវតា ឬ ព្រះ ?ដែល ទ្រង់បានប្រទានអ្វីៗសព្វបែបយ៉ាងដល់យើង? អីចឹង យើងរស់នៅសព្វថ្ងៃ​គឺយើងចង់បានអ្វីម្យ៉ាង ពីមនុស្សម្នា ហើយយើងចំណាយពេលវេលាសម្រាប់មនុស្សទាំងនោះដែរ ចុះ ម៉េចបានជា យើងគ្មាន ពេលវេលាសម្រាប់ ព្រះ ឬ ទេវតា ដែលប្រទានអ្វីៗសព្វយ៉ាងដល់យើង? នេះអត្មាទូលបែប ឡូហ្សិក ដូច្នេះ យើងត្រូវតែ ចំណាយពេលវេលា ដើម្បីទេវតា ដើម្បីព្រះ។ បាទ ព្រះគ្រូ សូមអរគុណព្រះគ្រូ។

Q & A @ N 3= --4:03
Radha Soami, Baba Ji. My question is on Sound Current. Should we listen to a particular sound or any sound that comes from within? Sister, we don’t have the capacity to analyze, okay? So, just listen to whatever – it is to give you a sense of direction. So whatever sound you can hear, just let yourself go with that. And when you let yourself go with that, over a period of time ... There is only one Sound. It’s not that the Sound changes. But as we go through each region, our ability to hear … what we hear is different. Sound is the same. So just hold on to it and let yourself go – it gives you a sense of direction. And at some stage, you will get in touch with the Shabd. And when you are able to hear the Shabd, then it’ll start pulling you by itself. 

 សូមក្រាបថ្វាយបង្គំ ព្រះគ្រូបាបាជី សំណួរខ្ញុំកូណាទាក់ទងជាមួយ សម្លេងទេវតា តើខ្ញុំកូណាត្រូវស្តាប់សម្លេងទេវតា ឬ មួយស្តាប់គ្រប់សម្លេងដែលចេញពីខាងក្នុងខ្លួនមកដែរ?  ញោមស្រី យើងគ្មានលទ្ធភាពឯណាទៅវិភាគសម្លេងទាំងអស់នេះទេ ដូច្នេះ គឺមានតែ ស្តាប់សម្លេងចេញពីខាងក្នុងខ្លួនទាំងអស់ហ្នឹង ពេលនោះ នឹងមានជាការណែនាំផ្លូវតម្រង់ទិស ដូច្នេះ បើញោមស្រី ឮសម្លេងណាមួយ នោះ គឺធ្វើតាម ផ្ចង់តាមសម្លេងនោះចុះ ធ្វើបែបនេះ យូរៗទៅ និង ឈានដល់កម្រិតមួយ គឺស្តាប់ឮសម្លេងទេវតា Sound or Sound Current សម្លេងទេវតានេះ គ្មានការប្រែប្រួលទេ តែយើងខ្លួនឯង មានការប្រែប្រួល ឮតាម កម្រិត ឬ ឋាន ដូច្នេះ បានជាយើង ឮសួរ ខុសៗគ្នា។  សម្លេងទេវតា ដូចគ្នាតែមួយ ដូច្នេះ ចូរសណ្តាប់ និង ផ្ចង់តាមព្រះសម្លេង នោះនឹងទទួលបានតាមការណែនាំ ករណីខ្លះ យើងនឹងបាន ទទួលនៅ ព្រះធម៍ Shabd ពេលនោះយើងចាប់ផ្តើម អណ្តែតឡើងទៅ ឋានលើមួយទៀត។

Q & A @ N 4= --4:58

Radha Soami, Baba Ji. “Behold the glory of the Lord, O Saints. The Lord blesses the dishonoured with honour.” Thank you, Baba Ji, so, so very much. Baba Ji, I have two requests and one question. My first request is: I don’t know how long this life is, but load of karma is too much – I know that. But, Baba Ji, request is: However, I have to face those karmas ... but, Baba Ji request is: never take me away from Satguru, meditation, seva. Just understand one thing, that if He thought that our load was very heavy, and we can’t cope with it, He wouldn’t have given us human birth. The very fact that He’s given us human birth, means we have the capacity and the capability to do it. So don’t lose heart. There’s no question of heavy karma or big karma or small karma. He has given us human birth – so He has put His confidence in us. Now, we just have to realize that, and we have to make our way forward, and He will help us at every stage. Don’t get into analysis that, you know, my karma is heavy or this, that and all. He has given us human birth, that’s it! So which means we can do it. Yes, of course, Baba Ji. I have seen it – all those karmas whatever the life, I’ve seen it – You have taken it smoothly and you have made (me) very strong. Thank you, Baba ji. And my second request is: Whatever seva you have … Whatever seva you have blessed me with – at the satsang centre or elsewhere – please grant me the wisdom to fulfill it well, and please keep giving me your support as you always have. This is my request. He is more eager for us to go back home than probably we are. We are caught up in our responsibilities, in our relationships, okay? So, He will help us at every step. Whatever ... You know, it’s like the child, taking one step towards the parent. The mother will take twenty steps in the meantime, towards the child. So, we should never analyze that. We should do our best. And if you do your best, you can rest assured, He will always be there for you. You’re always there. And my question is, Baba Ji: This is something, I know it’s wrong on my part, but sometimes, I think I become possessive about you. I feel that you are mine. Why you gave that love to somebody else? I know that’s wrong on my part. Love is not something which can be closed or it can be limited. Love is something which can be expanded, so that everybody can experience it, right? Now, it’s very difficult to describe love. But we know that it’s a positive quality. When you try and limit, when you try and become possessive, then you’re making it into something negative. Look at the love a mother has for a child. Now, if she is so attached to the child that she won’t let him out of her sight, she won’t let him go and play, what’s going to happen? The child is going to start getting frustrated. He’s going to say, “I want my space!” No? So, let’s keep it a positive quality. There’s enough love for each one of us to experience it. It is not that if He loves somebody, He can’t love the other person. Because we are in the physical, we always feel that. But His love is so immense, so vast, that all of us can experience it, and there’ll still be some left! Thank you, Baba Ji. Thank you so much

សូមក្រាបថ្វាយបង្គំ ព្រះគ្រូបាបាជី ទេវតាដ៍ចម្រើន ទេវតាដ៍មានបារមី អាចបង្វែរគ្រោះកម្ម ក្លាយជាបុណ្យសំណាង សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូបាបាជី សូមអរគុណជាអនេក កប្បការ ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណាពេលនេះ មាន សំណូមពរ ២ និង មានសំនួរ ១ ។ ជាសំណូរដំបូងនេះ គឺជា ខ្ញុំអត់ដឹងថា ជីវិតរស់នៅ ដល់ពេលណាទេ តែ កម្មា ដែលជាបន្ទុក គឺច្រើនពេកណាស់ ធ្ងន់ពេកណាស់ទៅហើយ ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណាដឹងថា ខ្ញុំកូណាត្រូវតែ ប្រឈមមុខជាមួយ កម្មាទាំងនេះ អ្វីដែលជាសំណូរពរ ខ្ញុំកូណាចំពោះព្រះគ្រូ បាបាជី គឺថា សុំកុំឲ្យខ្ញុំកូណាឃ្លាតចាកឆ្ងាយពី សុទ្ធគ្រូ ឆ្ងាយពីការតាំងសមាធិ និង ឆ្ងាយពីការបំរើព្រះ ។ ញោម ញោម ត្រូវតែយល់រឿងមួយនេះថា បើញោមមាន បន្ទុកកម្មនោះធ្ងន់ក្រៃលែងមែន គឺញោម មិនអាចគាំទ្របានទេ អីចឹង​ទេវតា ទ្រង់ ក៍មិនប្រទាន កំណើត ឲ្យញោម កើតមកជាមនុស្សលោកដែរ ជាសត្យានុម័ត្ត ជាការពិត គឺថា ទេវតា ប្រទាន ញោមកើតមកជាមនុស្ស គឺមានន័យសំដៅថា ញោមមានសមត្ថភាព មានលទ្ធភាពដើម្បីប្រឈមជាមួយ កម្មា ទាំងអម្បាលមាណនោះ ។ អីចឹងទេ សូមកុំ អស់សង្ឃឹម (កុំបាត់បេះដូង So don’t lose heart) នេះមិនមែនជា បញ្ហាថា កម្មាធំ កម្មាតូច កម្មាស្រាលធ្ងន់អីទេ ទេវតា ប្រទានរូបកាយជាមនុស្សមក គឺ ទេវតាដឹងច្បាស់ណាស់ថា យើងមានសមត្ថភាពអាចធ្វើបាន យើងត្រូវតែបន្តដំណើរទៅមុខទៀត ទេវតានឹងតាមថែរក្សាយើងគ្រប់ៗជំហាន។ ចូរកុំមានការ​វិភាគរឿងនេះ ដោយប្រាប់ទេវតា កម្មាខ្ញុំកូណាច្រើនណាស់ទៅហើយ ធ្ងន់ណាស់ទៅហើយ ម៉េចក៍នៅតែ បន្ថែម...ទេវតា ទ្រង់ឲ្យរូបកាយយើងជាមនុស្ស គឺ គ្រប់គ្រាន់ទៅហើយ ! ដែលសំដៅថា ញោមអាចធ្វើបាន។ ព្រះគ្រូ​បាបាជី ខ្ញុំគូណាទទួលដឹងថា ថានេះជារស់ជាតិក្នុងជីវីត ព្រះគ្រូបានជួយឲ្យបញ្ហាដោះស្រាយ បានដោយរលូនដែរ ដោយឲ្យខ្ញុំកូណាមានកំលាំងកំហែងដែរ សូមអរគុណណាស់ ព្រះគ្រូ បាបាជី។

ជាសំណូមពរ ទី ២ ខ្ញុំកូណា គឺថា មិនថា ការបំរើព្រះ បំរើទេវតានៅទីណាទេ សូមព្រះគ្រូជួយខ្ញុំកូណាសម្រេចបានជោគជ័យ សូមព្រះគ្រូនៅតែតាមជួយគាំទ្រ ខ្ញុំកូណាដរាបរៀងទៅ នេះជាសំណូរពរ នៃ ខ្ញុំព្រះករុណា។ ញោម ទេវតា ប្រាថ្នានាំញោមទៅ ឋានលើវិញ រហ័សលឿនជាង ញោមចង់បានទៅទៀត តែ យើងត្រូវ គេចាប់ជាប់ក្នុងការ ទទួលខុសត្រូវ ចាប់ជាប់ក្នុងន័យ​ទំនាក់ទំនងផ្សេងៗ ដូច្នេះ ទេវតា ទ្រង់នឹងជួយយើងនូវគ្រប់ ដំណាក់កាល ជំហាននានា ញោមដឹងស្រាប់ហើយ ថា រឿងនេះ វាប្រៀបដូចជា​ក្មេងតូចៗ ដើរសំដៅទៅរក ឪពុកម្តាយអីចឹងដែរ គឺ ក្មេងត្រូវ ការ ១ ដំណាក់កាល តែ ម្តាយត្រូវប្រើពេល ២០ ដំណាក់កាល ដូច្នេះ មិនគួរមានការវិភាគវែកញែកទេ ញោមបំពេញតែកិច្ចការញោមឲ្យបានល្អចុះ កាលណាញោមធ្វើបានល្អ ញោមនឹងឃើញលទ្ធផល នោះ គឺទេវតានៅជាមួយញោម ជានិច្ច គឺ គ្រាន់តែនឹកដល់ទេវតា​ទេវតា មកដល់ភ្លាម។  ព្រះគ្រូ បាបាជី ជួលកាលខ្ញុំកូណាគិតថាជាកំហុសខាងខ្ញុំកូណា តែ ពេលនេះ​ខ្ញុំគិតថា​ កំហុសមកពី ព្រះគ្រូ ខ្ញុំកូណាគិតថា ព្រះគ្រូ គឺជា ខ្ញុំកូណា ចុះម៉េចបានជា​ព្រះក្រូ ឲ្យខ្ញុំកូណាទៅស្រលាញ់ អ្នកផ្សេងទៅវិញ?  ញោម សេចក្តិស្រលាញ់ មិនមែនជាអ្វីដែលគេអាច បើក ឬ បិទ បានទេ ឬ កំណត់ព្រំដែនបានទេ សេចក្តីស្រលាញ់ គឺមានតែអាច ពង្រីកធំឡើងៗ ដើម្បីអ្នកផ្សេងគេទទួលបានសេចក្តីស្រលាញ់ដូចយើងដែរ។ ពេលនេះ យើងមានការពិបាកដើម្បី ពណ៍នាអំពី សេចក្តីស្រលាញ់ តែយើងដឹងច្បាស់ថា សេចក្តីស្រលាញ់គឺជា រឿងល្អជារឿង វិជ្ជមាន ។ កាលណាយើងព្យាយាមធ្វើឲ្យសេចក្តីស្រលាញ់់រួមតូច មានព្រំដែន ព្យាយាមដើម្បីបានទទួលសេចក្តីស្រលាញ់ ពេលនោះ សេចក្តីស្រលាញ់វាក្លាយទៅ របស់ អវិជ្ជមាន។ យើងអាចមើល សេចក្តីស្រលាញ់របស់ម្តាយ ជាមួយ​កូនគាត់  ម្តាយស្រលាញ់កូន មិនឲ្យកូនទៅឆ្ងាយពីក្រសែភ្នែកគាត់ មិនឲ្យទៅឆ្ងាយពី ខ្លួនគាត់ មិនឲ្យកូន ទៅណាលេង អ្វីឡើយ សួរថា ធ្វើអីចឹងមានរឿងអ្វីកើតឡើង? គឺ កូននោះវា ទៅជា​ខឹង មូរម៉ៅ វាស្រែកថា វាចង់បានសេរីភាព ចង់បានកន្លែងទំនេរ space បើដូច្នេះ ត្រូវរក្សា តម្លៃវិជ្ជមាននៃសេចក្តីស្រលាញ់ មនុស្សម្នាក់ ទទួលបានបទពិសោធន៍នៃសេចក្តីស្រលាញ់ យើងមិនអាច ដាក់កំណត់ទេវតាថា បើទេវតាស្រលាញ់ញោម ទេវតា មិនត្រូវស្រលាញ់អ្នកផ្សេង យើងគិតអីចឹង ដោយសារយើងជាមនុស្សលោក តែទេវតាទ្រង់គិតផ្សេង គឺស្រលាញ់គ្រប់ទីកន្លែង ធំធេងមហិមារ ដែលយើងជាមនុស្សលោកអាចមានសេចក្តីស្រលាញ់ដូចទេវតា ​តែយើងធ្វើមិនទាន់បានដូចទេវតា។ កូណាព្រះគ្រូ សូមអរគុណ ព្រះគ្រូ ។

Q & A @ N 5= --9:22
. Radha Soami, Baba Ji. Baba Ji, of late, when I sit for meditation, within short time, then I become tired and cannot continue with my meditation again. What can I do to overcome this problem? No, tiredness has to do with the body, you know? Because sometimes with age, we definitely lose our strength, and we feel tired. But if you are able to focus, you will see that you'll get so much inner strength, that you won’t feel anything. So as much as you can sit, try and sit. Once you start tasting of that divine nectar, you will forget all this tiredness. Radha Soami, Baba Ji. 

សូមក្រាបថ្វាយបង្គំ ព្រះគ្រូ បាបាជី ខ្ញុំកូណាមានបញ្ហាដោយថា ពេលអង្គុយតាំងសមាធិ រយៈពេលខ្លី ស្រាបអស់តែអស់កម្លាំង ល្ហិតល្ហៃមិនអាចបន្តការតាំងសមាធិបានទៀត តើខ្ញុំកូណាធ្វើម៉េច ទើបអាចបន្តការតាំងសមាធិបានព្រះគ្រូ? ញោម ការខ្សោយអស់កម្លាំងនេះ គឺពាក់ព័ន្ធជាមួយរាងកាយរបស់យើង ដោយសារអាយុយើងនៅក្មេង ដូច្នេះ យើងក៍បាត់បង់កម្លាំងកាយ យើងមានអារម្មណ៍ថា អស់កម្លាំង តើបើសិនជាញោមអាច ផ្ចង់សតិ ប្រមូលអារម្មណ៍បានមូលល្អ នោះញោមនឹងមានអារម្មណ៍ថា មានកម្លាំងកំហែងចេញពីខាងក្នុងខ្លួន និងអាចគិតឃើញរឿងគ្រប់យ៉ាងផងដែរ ដូច្នេះ ចូរញោម ព្យយាមអង្គុយឲ្យបានយូរ តាមអាចធ្វើទៅបាន កាលណាញោម ទទួលបាន ទឹកអម្រិតពី ទេវតាមក នោះញោមនឹងភ្លេចអស់ការនឿយហត់អស់កម្លាំង បាទ ព្រះគ្រូ រាដាស្វាម ី។

Q & A @ N 5= --10:07
Radha Soami, Baba Ji. Baba Ji, my sister-in-law wanted to ask you a question. She says she is more inclined to worship Lord Krishna. She knows that it is very important to follow a Guru. She has read the books and has also listened to satsangs and questions-and-answers. But she says she doesn’t feel the same pull, and she wants to know whether she should get initiated or not. You see, we have to build a relationship with the Lord. Now, how we build that relationship depends on each one of us. It isn’t written anywhere that what we follow is right and what others follow is wrong. Okay? No matter what path she follows – she must build a relationship with the Lord. I would definitely like to say this much – no matter how good the doctor – if he lived 200 or 300 years ago, he cannot take care of us now. Right. Okay. At present, we need a living doctor, right? Yes. So it doesn’t matter who she follows. I’m not saying she should follow this path – she can follow any path. Okay. But once she chooses a path, she should devote herself to the Lord and be grateful to Him. Okay, Baba Ji. Baba Ji, please shower your grace so that I may meditate on you with every breath until the very end! Radha Soami, Baba Ji.

សូមក្រាបថ្វាយបង្គំ ព្រះគ្រូ បាបាជី ប្អូនថ្លៃស្រីខ្ញុំកូណាគាត់ ផ្តាំឲ្យសួរសំណូរ គាត់ថា គាត់ពេញចិត្តគោរពប្រតិបត្តិលើព្រះ ក្រឹស្នា Krishna នាងថាសំខាន់ណាស់ដែលត្រូវ ធ្វើតាម ព្រះគ្រូ Guru នាងថា នាងតែងតែ អានសៀវភៅធម៍ ស្តាប់ទេសនាដេញដោលព្រះធម៍ តែនាងនៅតែមានអារម្មណ៍មិនជ្រះថ្លា មិនច្បាស់លាស់សោះថា នាងអាចមានវាសនាបានបួសដែរឬអត់ ? ញោម រឿងនេះ វាអាស្រ័យថា ម្នាក់ៗសាងទំនាក់ទំនងយ៉ាងម៉េចជាមួយទេវតា ដែលនេះជាកិច្ចការសំខាន់ណាស់ តែគ្មានឯកសារណាគេសរសេរថា ត្រូវធ្វើតាមនេះទើបត្រូវត្រូវ ធ្វើតាមនោះមិនត្រឹមត្រូវទេ ដូច្នេះ វាមិនអាស្រ័យថាគាត់ដើរតាមផ្លូវណា ធ្វើតាមអ្នកណាទេ ដែលសំខាន់ចាំបាច់គឺគាត់ត្រូវ សាងទំនាក់ទំនងជាមួយ ព្រះ ជាមួយទេវតា រឿងនេះអាត្មាភាពចង់សំដៅដោយចំៗ ច្បាស់ៗថា មិនថាគ្រូពេទ្យនោះ ពូកែព្យាបាលមនុស្សកម្រិតណាទេ កាលពី ២០០ ទៅ ៣០០ ឆ្នាំមុន នោះ គឺ គាត់មិនអាចឡើងមកព្យាបាកលគេបានដូចមុនទៀតទេ តែ មែនទេ? ដូច្នេះ យើងត្រូវការគ្រូពេទ្យដែលកំពុងមានជីវិត កំពុងរស់នៅសព្វថ្ងៃ​ ដូចនេះ មិនអាស្រ័យលើថា នាង គាត់ដើរតាមព្រះគ្រូណាមួយទេ​  នាងអាចដើរតាមផ្លុវណាមួយដែលនាងស្រលាញ់ ជឿ​ជាក់បាន តែពេលណានាងសម្រេចចិត្តដើរតាមផ្លូវព្រះធម៍ណាមួយ គឺនាងត្រូវតែ ដើរតាម ផ្លូវទេវតា ឬ ផ្លូវព្រះ កូណាព្រះគ្រូបាបាជី  សូមតាមជួយឲ្យពរជ័យដល់ខ្ញុំកូណា ដើម្បីខ្ញុំកូណាមានដង្ហើមអាចតាំងសមាធិឃើញព្រះគ្រួ រហូតដល់នាទីចុងក្រោយនៃជីវិតខ្ញុំកូណា  សូមក្រាបថ្វាយបង្គំលា ព្រះគ្រូ ។

Q & A @ N 6= --11:37
 Radha Soami, Baba Ji. Baba Ji, I sometimes donate a tenth of my earnings. If someone asks me, “What do you do for your Guru?” what should I say? This is up to you. You don’t need to answer them. Whether you donate money or not is up to you – this is your personal relationship, okay? One person gives in one way, and another person gives in a different way – we shouldn’t measure it with money. And this doesn’t concern anyone else – everyone has an individual relationship with the Lord. So, no one else should ask about this, nor are we answerable to anyone. Another thing, Baba Ji. You’ve given me far more than I deserve. But Baba Ji, please give me so much strength that I appreciate everything and learn how to walk the path of spirituality. Baba Ji, thank you very much. Radha Soami. 

ព្រះគ្រូ​បាបាជី ពេលខ្លះ ខ្ញុំកូណាចំណាយលុយកាក់ដល់ទៅ ១០% នៃចំណូលរបស់ខ្ញុំកូណា ទៅលើការចែកទាន បើសិនមានគេសុំ តើញោមធ្វើអ្វីដើម្បីព្រះគ្រូ តើអាត្មាត្រូវ និយាយថាម៉េច? រឿងនេះវាអាស្រ័យ លើញោមខ្លួនឯងក្នុងការធ្វើបុណ្យ ញោម មិនចាំបាច់ឆ្លើយតបជាមួយ ការស្នើរសុំរបស់គេក៍បានដែរ ទោអបីជាញោម ចំណាយលុយកាក់់ធ្វើបុណ្យ គឺអាស្រ័យលើញោមទេ នេះជាទំនាក់ទំនងផ្ទាល់ខ្លួនរបស់ញោម ។ ជាមួយមនុស្សម្នាក់យើងអាចផ្តល់ជាមួយ លុយកាក់ ជាមួយមនុស្សម្នាក់ផ្សេងទៀត យើងអាចផ្តលអ្វីផ្សេងក្រៅពីលុយកាក់ មិនអាច យកទំនាក់ទំនងមកគិតជាលុយកាក់រហូតឡើយ និង មិនត្រូវធ្វើតាមអ្នកណាទេ គឺ ម្នាក់ៗមានទំនាក់ទំនងរៀងៗខ្លួននជាមួយ ទេវតា ដូច្នេះ គេ មិនត្រូវ សុំលុយកាក់បែបនេះទេ យើងក៍មិនត្រូវឆ្លើយជាមួយអ្នកណារឿងនេះដែរ បាទ ព្រះគ្រូ បាបាជី លោកបាន ប្រទានអ្វីៗលើសពី ខ្ញុំកូណាត្រូវការ សូមព្រះគ្រូបាបាជី ប្រគេនពរជ័យដល់ខ្ញុំកូណាមានកម្លាំងខ្លាំងក្លា ឲ្យខ្ញុំកូណាបានរៀនសូត្របន្ថែមពី ផ្លូវព្រះធម៍ សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រួជាអនេក សូមក្រាបថ្វាយបង្គំលា។

Q & A @ N 7= --12:33
Radha Soami, Baba Ji. Are you angry with me? The Guru can never be angry. But the Guru is like a mirror. When we do something right, we will see everything as positive. When we do something wrong, we will feel he is angry with us. So this depends on our own state of mind. Baba Ji, Radha Soami.

 Thanks very much for this wonderful opportunity. I would like to ask a question on meditation, please. It seems that all the focus that I can gain with simran goes whenever I switch over to bhajan. And it becomes a great struggle to do bhajan with an unfocused mind. It seems that my objective is so far away that it becomes very, very hard. Although, I sit for the full time, but in a, I would say, agitated state of mind. May I ask some advice? Yeah. So, to start with, when we sit in bhajan, it is to create a certain receptivity, okay? Now, you see that we have been told to do two hours of simran. So, two hours of simran is to get a focus. So, as you get that focus, once that focus is there, then you can turn yourself upside down also, the focus won’t go! But when your focus is weak, then when you switch, yes, I agree with you that the attention tends to go out. So initially, we are trying to get a focus, and in bhajan, we are trying to be receptive. You see, the shopkeeper, every day, he comes in the morning, opens his shop and waits. He doesn’t say, that “I’ll open the shop when a customer comes.” Because the customer will see that the shop is closed, and he will walk away. So, he needs the customer, so he opens the shop, and he waits. So, this is a process.

 So, as we do our simran, simran will help you to start focusing. And once the focus comes in, then when you switch from simran to bhajan, nothing will happen. So, I fail to gain a focus in simran – that’s why in bhajan I’m so ... Exactly, exactly. Ah, that’s why, I see. Exactly. So, as you start getting that focus, as you start hearing the Sound, that Sound by itself then becomes the object of your focus, right? So, in simran, my attention comes together, I’m able to hear the sound. Sound then becomes the object of my focus. Once that becomes the object of my focus, then if I switch to bhajan, I won’t lose my focus. Still seems, though, it gets harder and harder. As I meditate ... No, no, it doesn’t get harder and harder ... It’s just my feeling … See, when you’re in the first class, they are only going to teach you A, B, C, D. When you go to the second class, then they’ll teach you sentence construction. You go to the third, fourth class, then they’ll start teaching you literature and everything. So, everything will come step by step. Okay. Thanks very much, Baba Ji. Wish you most well. Thank you. 

ព្រះគ្រូ បាបាជី ព្រះគ្រូអាចខឹងជាមួយខ្ញុំកូណាដែរឬទេ? ទេ ញោម ព្រះគ្រូ​មិនដែលមានកំហឹងជាមួយនណាម្នាក់សោះឡើយ ព្រះគ្រូ ដើរតួរដូចជា ផ្ទាំងកញ្ចក់សម្រាប់ឆ្លុះរូប កាលណាញោម ប្រព្រឹត្តិល្អ នោះញោមនឹងឃើញ រូបភាពជាវិជ្ជមាន កាលណាញោម ប្រព្រឹត្តិអាក្រក់ មានកំហុស នោះនឹងឃើញមានជា រូបអវិជ្ជមាន មានកំហឹងជាមួយគេឯង ដូច្នេះ រឿងនេះ វាអាស្រ័យលើស្ថានភាពចិត្ត របស់ ញោម ទៅវិញទេ ។

ព្រះគ្រូ ខ្ញុំកូណានៅមានសំនួរមួយទៀត ទាក់ទងដល់ការតាំងសមាធិ ខ្ញុំកូណាឆ្ងល់ណាថា ទោះបីជាប្រឹងប្រែងធ្វើការ ស្មឹងស្មាត យ៉ាងណាក័ដោយ ក័មិនអាចឈានដល់កម្រិត ភាវនាធម៍ដែរ ខ្ញុំកូថាឆ្ងល់ទៀតថា បើសិនជាចិត្តយើងមិនស្ងប់ មិនមូលទេ តើយើងអាចឈានចូលដល់កម្រិត ភាវនាធម៍នេះបានដែរឬអត់? ពេលដែលខ្ញុំកូណាខំប្រឹងធ្វើទៅបែរជាជួបបញ្ហា តឹងតែងឡើងៗ បើទោះបីជាខ្ញុំកូណាប្រឹងតាំងសមាធិពេញម៉ោង ក៍នូវតែចិត្តមិនទាន់បាន រំភើបសប្បាយដែរ ដូច្នេះសូមព្រះគ្រូជួយជា ព្រះឪវាទផងចុះ។  មែន ញោម កាលណាយើងចាប់ផ្តើមធ្វើ​ការតាំងសមាធិ ដំណាកើកាលដំបូង គឺស្មឹងស្មាតសិន ក្នុងន័យថាដើម្បី ឲ្យចិត្តព្រមទទួលយក ព្រះធម៍ ឬ ព្រមស្តាប់ព្រះធម៍ Receptive ដូចដែល ញោមបានដឹងស្រាប់ គេប្រាប់ឲ្យយើងតាំសមាធិ ២ ម៉ោង គឺដើម្បី ២ ម៉ោងនេះ យើងអាចធ្វើចិត្ត ធ្វើអារម្មណ៍ឲ្យមូល កុំបែក រាយមាយ  អីចឹង បើ ២ ម៉ោងហ្នឹង អារម្មណ៍មូលល្អយើង នាំអារម្មណ័យើង ឡើងពី ថ្នាក់ក្រោម ទៅថ្នាក់លើ មួយកម្រិតទៀត ពេលនោះ ប្រាកដណាស់ថា ចិត្តយើង មិនបែកទេ​ តែប់ើសិនជា អារម្មណ័យើងមិនមូលល្អទេ ពេលណាទៅថ្នាក់លើ វានឹងបែកខ្ញែកអស់វិញ រឿងនេះ អាត្មាភាពដឹងថា ចិត្តយើងហោះចេញក្រៅអស់ ដូច្នេះ ជាការចាំបាច់ណាស់ ត្រូវតែធ្វើចិត្ត ធ្វើអារម្មណ៍ឲ្យមូលល្អ ព្យាយាមរហូតទាល់តែ ចិត្ត ព្រមទទួលសណ្តាប់ព្រះធម៍ Receptive រឿងនេះដែរ វាដូចជា អ្នករកស៊ីបើកហាងលក់ទំនិញ គាត់មកដល់ ហាងរាល់ព្រឹកឡើង គាត់ត្រូវតែបើកហាង អង្គុយរង់ចាំ ម៉ូយ ឬ អថិតិជនគេមកទិញទំនិញ គឺគាត់ មិនដែលនិយាយថា មិនទាន់បើកហាងទេ ចាំមានគេមកទិញ ចាំបើកហាងទំនិញ ដោយសារ អតិថិជនគេគិតថា បើសិនជា​ហាងនឹង បិទទ្វាទេ គេនឹងទៅ ហួស ទៅរកហាងផ្សេង ដូចនេះ ម្ចាស់ហាងត្រូវការ អតិថិជន គឺគាត់ត្រូវតែ បើកហាងដើម្បីចាំទទួលអតិថិជន ដែលនេះគឺជា ជំហាន ជាដំណើរការ Process .

ដូចគ្នានេះដែរ កាលដែលយើងធ្វើ សម្រាន្ត ឬ ខេមរភាសា គឺ ស្មឹងស្មាតដើម្បីឲ្យ ចិត្តបានមូល ប្រមូលអារម្មណ៍ ហើយណាណាអារម្មណ៍ផ្ចង់ មូលបានល្អ នោះយើងក៍ដូរពី ស្មឹង ស្មាតទៅជា ភាវនាធម៍ បើដំណើរការតាមលំដាប់ជំហានបែបនេះ គេនឹងមិនជួបបញ្ហាឡើយ តែបើសិជាយើងបរាជ័យធ្វើមិនបានល្អ ពេល ស្មឹងស្មាត អីចឹងដល់ កម្រិតភាវនាធម៍ ក៍មិនអាចបានជោគជ័យដែរ នេះជាការពិតណាស់ កាលណាអារម្មណ៍មូល យើងនឹងឮសូរ សម្លេងព្រះធម៍ គឺដោយមានសម្លេងព្រះធម៍នេះ យើងក៍ជោគជ័យក្នុងការផ្ចង់អារម្មណ៍ទៅលើសម្លេងព្រះធម៍នោះ ដូច្នេះ ពេលយើងធ្វើសម្រាន្ត ឬ ស្មឹងស្មាត​គឺយើង អារម្មណ័យើង ផ្ចង់ មូល នៅជាមួយគ្នា បាននន័យថា យើងឮសូរសម្លេងព្រះធម៍ និង ផ្ចង់អារម្មណ៍ស្លាប់ព្រះធម៍  កាលណាអារម្មណ័យើងមូល យើងឈានចូលកម្រិត ភាវនាធម៍ បើអារម្មណ៍ ចិត្តមិនមូលទេ អីចឹងទៅជា បែកកម្មដ្ឋាន ស្ថានការណ៍កាន់តែអាក្រក់ឡើងៗ..ញោមត្រូវតែដើរតាមជំហានៗ ដូចជា ថ្នាក់ កុមារដ្ឋាន គេឲ្យក្មេងរៀន សរសេរអក្សរ ក ខ គ ឃ ង..ដល់ថ្នាក់ធំបន្តិច គេឲ្យក្មេងរៀន សរសេរជា ឃ្លា ប្រយោគ ដល់ថ្នាក់ទី ៣ គេបង្រៀនក្មេងឲ្យចេះ សរសេរ រឿង ចងក្រង តែងសេចក្តី ឬ អ្វីៗផ្សេងៗ ដូច្នេះ គេត្រូវតែដើរតាមមួយជំហានទៅមួយជំហាន បាទ ព្រះគ្រូ សូមអរព្រះគុណព្រះគ្រូ បាបាជី

Q & A @ N 8= --16:11
Radha Soami, Baba Ji. Baba Ji, at initiation, we are told to contemplate on your form. But what about people who are initiated by your representative – how can they contemplate on your form? Dhyan is not in our hands. Dhyan isn’t about simply seeing the Master. We think it is about how many times we’ve seen him or from how close we’ve seen him. But if that’s the case, my family members shouldn’t have any difficulty doing dhyan, but it is as difficult for them as it is for you, because we can only do simran. As we gain concentration doing simran, dhyan will come automatically. It is not something we can do. Okay, Baba Ji. My second question is: Sometimes people tell us something that we know is wrong and we cannot accept it, but if they are our elders, should we accept what they are saying, or not? What should we do in that situation? Look, you create karma based on your actions. If you do something wrong, you will have to carry the burden of that karma. It isn’t possible to say, “Someone else told me to do it, so they should carry that burden.” “As you sow, so shall you reap.” This is why the Lord has granted us the sense of discrimination – so we can understand what is good or bad for us. People simply enjoy themselves at our expense. If four people praise us, another four will criticize us. We have to see what is in our best interest. We must not do anything wrong. Okay, Baba Ji. Thank you.

ព្រះគ្រូ បាបាជី ពេលបំបូស មានគេប្រាប់ឲ្យខ្ញុំកូណា ផ្ចង់សញ្ចឹងមើល មុខព្រះគ្រូ តែជាសំនូរ សម្រាប់ អ្នកដែលគេបួស ជាមួយ តំណាងព្រះគ្រូ សួរថាឲ្យគេសញ្ចឹង Contemplatប្រមើលមុខព្រះគ្រូបែបម៉េចទៅ?  ញោម រឿង ភាវនាធម៍នេះ មិនស្ថិតនៅក្នុងដៃ យើងទេ ការភាវនាធម៍នេះ មិនមែនជា រឿង មើលឃើញ រូបព្រះគ្រូ ងាយៗស្រួលៗឡើយ ។យើងតែងតែគិតថា តើយើងបានជួប បានឃើញព្រះគ្រូ ញឹកញាប់កម្រិតណា បានឃើញព្រះគ្រូ ក្នុងចម្ងាយប៉ុណ្ណា ? តែសម្រាប់ក្រុមគ្រួសារអាត្មាភាព គ្មានអ្នកណាម្នាក់គេពិបាកក្នុងការ ធ្វើ ភាវនាធម៍នេះទេ ព្រោះពួកគេធ្វើតែ​ការភាវនាធម៍ ចំណែក អ្នកផ្សេងគេ ពិបាកណាស់ ព្រោះគេត្រូវការធ្វើ ស្មឹងស្មាតសិន ។ កាលណាយើងធ្វើការស្មឹងស្មាតបានល្អ នោះជាស្វ័យប្រវត្តិគេនឹងឈានដល់ ការភាវធម៍ដោយរលូនដែរ តែនេះជាកិច្ចការទេវតា មិនមែនរឿងដែលយើងអាចធ្វើបាន សោះឡើយ។ 

ព្រះគ្រូ បាបាជី​ខ្ញុំកូណាមានសំណួរទី ២ ជាធម្មតា បើមានអ្នកណាម្នាក់ប្រាប់យើងធ្វើអ្វីមួយ យើងតែងតែ គិត បើយើងគិយទៅឃើញថា ធ្វើទៅវាខុស  តើយើងត្រូវតែធ្វើតាមគេដែរឬអត់ ករណីថា អ្នកប្រាប់យើងនោះជា មនុស្សចាស់ជាងយើង តើយើងព្រមឬ មិនព្រម ត្រូវ តបថា ទេ បែបម៉េច? ។ ញោមម ចុរសង្កេតមើល កម្មារបស់ ញោម កម្មានេះ កើតចេញមកពី អំពើរ ជាការប្រព្រឹត្តិរបស់ ញោមផ្ទាល់ បើញោមធ្វើអ្វីមួយខុស ញោមត្រូវតែរែកពុន នៅបន្ទុកម្មាទាំងនោះ យើងមិនអាចនឹងនិយាយថា ទេ ខ្ញុំកូណាធ្វើដោយបង្ខំចិត្តទេ មានគេប្រាប់គេបញ្ជាខ្ញុំ បើសិនមានកម្មពារមែន សូមកម្មពារនោះធ្លាក់ទៅលើអ្នកប្រាប់អ្នកបញ្ជាចុះ " យើងសាបព្រួសអង្រ្កាម ត្រូវតែច្រូតកាត់អង្រ្កាមវិញ" គឺក្នុងន័យហ្នឹង បានជាទេវតា ប្រទានវិញ្ញាណទេវតាមកឲ្យយើងគិតវិភាគថ្លឹងថ្លែង ដើម្បីយើងដឹងថាអ្វីល្អ អ្វីអាក្រក់។ អ្នកផ្សេងគេសប្បាយណាស់ ចាំមើលអ្វីដែលយើងធ្វើ បើមនុស្ស ៤ នាក់គេគាំទ្រយើង ពេញចិត្តជាមួយទង្វើរយើង នោះ មនុស្ស ៤ នាក់ផ្សេងទៀតគេរិះគន់យើងទៅវិញ ដូច្នេះទាមទារយើង គិតវិភាគអ្វីដែលជាការចំណេញខាតរបស់យើង គឺយកអ្វីដែល ល្អប្រសើរបំផុត Best interest យើងមិនត្រូវធ្វើអ្វីមួយ ដែលជាការខុសឆ្គងសោះឡើយ កូណាព្រះគ្រូ សូមអរព្រះគុណព្រះគ្រូ ។

Q & A @ N 9= --17: 53
 Radha Soami. This brother asks: If a disciple was not able, until now, to overcome all passions, does he have to come back to face his difficulties again, or is there a chance to be saved from coming back? No, we can still be saved from coming back. The basic idea is to learn from life. So, it is not overnight that we can overcome anything. It’s a process. So as we do our meditation, as we get the inner strength – if we are able to conquer our desires, and we are able to lead the spiritual path – with His grace, we will definitely be able to succeed. Thank you. He would like to kindly ask for spiritual impulse from your side to experience happiness in his meditation. Yes. If you do it with an open mind, you sit with an open mind, and let yourself go with your simran, automatically you will start experiencing the bliss from within. 
សូមក្រាបថ្វាយបង្គំ ព្រះគ្រូបាបាជី បើសិនជាមានសាវគ្គ ណាមួយ មិនទាន់បាន ជម្រះនូវ តណ្ហាទាំងឡាយទាំងពួងទេ តើគាត់នោះ ត្រូវតែត្រឡប់មក ឋានកណ្តាលវិញ ដើម្បីមកជម្រះ មកទទួលការលំបាកវីញដែរទេ ឬ មានវីធីណាការពារកុំឲ្យត្រឡប់មកវិញ? ​ទេ ញោម យើងមានវិធីការពារមិនបាច់ ត្រឡប់មកវិញ ដោយការរៀនសូត្រពី ឆាកជីវិត នេះមិនមែនជាការ យករឿងមួយ ទៅ គ្រប់ជម្រះលើរឿងមួយទេ នេះជា ជំហាន ដែលជំហាននោ គឺការតាំងសមាធិ នេះឯង ការតាំងសមាធិនេះ ឲ្យយើងមានកម្លាំងកំហែងខាងក្នុងខ្លួន កាលណាយើងមានកម្លាំងខ្លាំង យើងអាចគ្រប់គ្រងនូវ ចំណង់ ប្រាថ្នានានា និង អាច ដើរតាមផ្លូវព្រះធម៍ ដោយមានជំនួយជា ព្រះមេត្តាកុរណាពី អង្គរទេវតា គឺយើងនឹងទទួលបានជោគជ័យជាប្រាកដ។ បាទ សូមអរគុណព្រះគ្រូ ខ្ញុំកូណាសូមគ្រូ ប្រគេនពរជ័យដល់ខ្ញុំកូណាអាចតាំងសមាធិបានជោគជ័យ។ ពិតណាស់ញោម កាលណាញោម ធ្វើកិច្ចការណាមួយដោយ បើក​បេះដូង ទូលាយ ចំហរ ដោយការអង្គុយតាំងសមាធិមានល្អ ទូលាយ ដោយការដែលញោម មានការ ស្មឹងស្មាត នោះជាស្វ័យប្រវត្តិ ញោមនឹងបាន ព្រះពរ ពីទេវតាចេញពីខាងក្នុងខ្លួនញោម ។

Q & A @ N 10= --19: 12
Baba Ji, one of the four vows is to lead a moral life. We should also follow the rules in the country we live in. But what if the laws in the country go against humanity or aren’t moral, and against common sense? We have a situation that we are following the laws, lead to deaths. No, Sister we … I’m just worried … No, no, no. We all know what is right and we all know what is wrong, right? So you do the right thing. As long as … Because you are accountable for your actions – not for the government’s or for anybody else’s actions. So, you do the right thing! We are too concerned about others. So, you leave what others do, you do the right thing! Thank you.

ព្រះគ្រូបាបាជី ក្នុងចំណោម ពាក្យសច្ចារទាំង ៤ មាន ១  គឺដើម្បីនាំជីវិតយើងដើរតាមផ្លូវព្រះធម៍ ជាមួយគ្នានេះដែរ យើងត្រូវដើរតាមច្បាប់ប្រទេស ដែលយើងកំពុងរស់នៅ ចុះបើសិនជាករណីថា ច្បាប់ប្រទេសនោះ ប្រឆាំងជាមួយ មនុស្សជាតិ ឬ គ្មានក្រមសីលធម៍ទេ ឬ មួយ់ជាច្បាប់ព្រៃ ប្រឆាំងជាមួយ ច្បាប់ទេវតា តើយើងត្រូវធ្វើម៉េច? បើច្បាប់នោះវាតម្រូវឲ្យយើងដើរតាមដាច់ខាត់ តែវានឹងនាំយើងទៅ រកសេចក្តីស្លាប់។ ទេ ញោមស្រី មិនអាចអីចឹងទេ...យើងទាំងអស់គ្នាដឹងថា អ្វីជាការខុស អ្វីជាការត្រូវ ដូចនេះ ញោមស្រី ត្រូវធ្វើអ្វីដែលជាការត្រឹមត្រូវ  ដោយសារ ញោម ត្រូវតែ ទទួលខុសត្រូវជាមួយអ្វីដែល ញោមបានប្រព្រឹត្តិបានសាង គឺមិនមែន រដ្ឋាភិបាល ឬ ខាងណាគេមកទទួលកម្មាជំនួសយើងឡើយ ចូរ សាងអំពើល្អ ! យើងក៍ត្រូវគិតដលើអ្នកដ៍ទៃផងដែរ។ ធ្វើអ្វីកុំបំពានគេ ចូរសាងតែអំពើល្អ សូមអរព្រះគុណ ព្រះគ្រូ ។ ពាក្យសច្ចាទាំង ៤ រួមមាន ( ១, ហូបបួស, ២, តបស្រាបារីគ្រឿងញៀន ៣, រស់នៅតាមសមាជីវោ, និង ៤ តាំងសមាធិ ២ម៉ ៣០ នាទី/ថ្ងៃ)

រូបភាពនៃការធ្វើ ស្មឹង ស្មាត ភាវនាធម៍


No comments:

Post a Comment